Kratek test: Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (103 kW)

8. 8. 2011
Deli

Draga kot žafran, toda ali kdo ve za cenejšo in vsaj približno tako dobro alternativo?

Spomnim se Avtomagazinovega testa Volva V70 XC. Takrat nam je bil vsem v družini sila simpatičen, a glede na razpoložljivi budžet predrag. Leta 2000 je polterenski Šved v osnovni različici stal 32.367,48 evra oziroma nekaj več kot 37 tisočakov tak, kot ga je soimenjak Korošec opisal v testu, ki ga najdete v našem spletnem arhivu na www.avto-magazin.si. Poglejte, kam so šle evropske cene: danes Škoda (poudarjam – Škoda!) Octavia Scout ne stane veliko manj.

Scout je več kot še enkrat dražji od najcenejše kombilimuzinske Octavie na trgu. Torej je drag, ampak brez najmanjšega kančka dvoma zapišem, da gre za izdelek, vreden svojega denarja. Ali kot je na Facebooku zapisal naš bralec kot komentar na objavljeno fotografijo potovalnega računalnika s povprečno porabo 4,1 litra na 100 kilometrov: »Zakon. Škoda dela očitno boljše Volkswagne kot Volkswagen sam.«

Kupec za denar dobi veliko: štirikoles­ni pogon, dovolj zmogljiv in zelo varčen turbodizelski motor, hiter avtomatski menjalnik DSG, povezavo Bluetooth, na dotik občutljiv zaslon, obilico premišljeno zasnovanega prostora (prtljažnik s kljukicami in dvojnim dnom je naravnost odličen!) in zelo dobro, čvrsto izdelavo. Celo lep je tale Skavt – morda lepši, kot bi bil privzdignjen Passat s plastičnimi blatniki?

Pelje se odlično: po avtocesti in ovinkih bolje od mestnih terencev, na terenu pa zmore dovolj za družinsko (ne pa tudi za gozdarsko) rabo, saj je od Octavie 4X4 višji za 17 milimetrov, od spredaj gnane običajne Octavie Combi pa kar štiri centimetre. V osnovi je gnan le prednji kolesni par, po potrebi pa elektronsko krmiljena večlamelna sklopka Haldex prenese navor tudi na zadnji kolesi. Zato je poraba zelo zmerna: z reees nežnim pritiskanjem na plin do hitrosti 120 kilometrov na uro je potovalni računalnik zabeležil rekordno nizkih 4,1 litra, realno pa se poraba giblje od 6,8 do 8,1 litra na 100 prevoženih kilometrov.

Motilo me je pravzaprav le to, da nisem imel kam vtaknit ključka USB z glasbo (halo, ima ga vsak osnovno opremljen Hyundai!) in da se je bilo za električni priklop prikolice treba uleči pod avtomobil, ker je nerodno skrit globoko pod zadnjim odbijačem. Pomislite, da jo priklapljate na blatnem travniku ...
Zelo ZA.

bese­di­lo: Matevž Hribar, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 29995 €
Cena testnega modela: 31.312 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,9 s
Največja hitrost: 199 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,3l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750/min
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – gume 225/50 R 17 V (Dunlop SP Sport 01)
Zmogljivost: največja hitrost 199 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,9 s – poraba goriva (ECE) 8,0/5,3/6,3 l/100 km, izpust CO2 165 g/km
Mase: prazno vozilo 1.510 kg – dovoljena skupna masa 2.110 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.569 mm – širina 1.769 mm – višina 1.488 mm – medosna razdalja 2.578 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: prtljažnik 605–1.655 l
Naše meritve
T = 15°C / p = 1.210 mbar / rel. vl. = 39 % / stanje kilometrskega števca: 9.382 km
Pospešek 0-100km: 10,2s
402m z mesta: 17,3s ( 129km/h)
Največja hitrost: 199km/h (6)
poraba na testu: 7,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,9m
AM meja: 40m
Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik
poraba goriva
prtljažnik
terenske zmogljivosti
kakovostna izdelava
ni USB-vhoda
nerodno skrit električni priklop za vlečno kljuko
težje zapiranje prtljažnih vrat
cena