Kratki test: Toyota Yaris GRMN

Kratica GRMN, ki je pripeta temu Yarisu, je morda malce nenavadna, a ima v ozadju precej zanimivo zgodbo.

Če omenjeno kratico razčlenimo, dobimo besedno zvezo Gazoo Racing Master of Nürburgring. In če prvi dve besedi razkrivata, da tale Yaris prihaja iz Toyotinega športnega oddelka Gazoo Racing, pa je drugi del precej bolj skrivnosten. Namreč, pri Toyoti so za 'mojstra Nürburgringa' posthumno razglasili njihovega glavnega testnega voznika in inženirja Hiromuja Naruseja, ki se je med testiranjem Lexusa LFA smrtno ponesrečil v bližini omenjenega dirkališča. Ker je veljal za legendo na svojem področju, so njegov duh povezali z novim rodom Toyotinih športnikov, ki prihajajo izpod okrilja testne ekipe, za katero je delal Hiromu.

Od zgodbe h konkretnim zadevam. Še prej pa zgolj majhna opomba: vse, kar boste prebrali o Yarisu GRMN, lahko uporabite le za širjenje svoje zakladnice avtomobilskega znanja, in ne kot oporo pri nakupu tega avtomobila. Kajti gre za omejeno serijo 400 avtomobilov, ki pa so po besedah Toyotinih ljudi bili razprodani v le 72 urah.

In kaj je kupce, poleg mamljivega podatka, da gre za omejeno serijo, prepričalo? Zagotovo to, da je Yaris GRMN drugačen od vseh drugih 'hot hatchev'. Drugačen že zato, ker v nosu skriva 1,8-litrski bencinski motor, ki mu pri 'dihanju' pomaga kompresor. Motor, ki so ga pri Toyoti razvili s pomočjo Lotusa, razvije 212 'konjev', ki jih prek šeststopenjskega menjalnika in Torsnovega mehanskega diferenciala prenaša na sprednji par koles. Sredinsko nameščen izpušni sistem ponuja lepo zvočno kuliso, ko Yarisa priganjamo v vrtljaje, pri umirjeni vožnji pa ni nadležen ter preglasen. Številke povedo, da se tak Yaris do stotice izstreli v 6,4 sekunde, igla na merilniku hitrosti pa se ustavi pri oznaki 230 kilometrov na uro. Neskončno število krogov na Nürburgringu je pomagalo, da so podvozje z dirkaškimi blažilniki Sachs naravnali do popolnosti. S tem je jasno, da je v takem Yarisu vse podrejeno športnosti, in natančno tak vtis nam daje tudi notranjost.

Špartanski športni sedeži služijo svojemu namenu, volan je podoben tistemu v Toyoti GT86, stopalke in prestavna ročica pa so iz aluminija. V Yarisu GRMN boste zaman iskali stikala za prilagoditve vzmetenja, različne vozne programe ali nastavitve diferenciala. Yaris GRMN je prvinski, vedno pripravljen, da napade ovinke. Tam se izkaže z uravnoteženo lego, zaradi krajše medosne razdalje pa mu bolj ustrezajo bolj zaprti ovinki, kjer do izraza pride tudi mehanska zapora diferenciala. Ravno zato se je dobro izkazal na Racelandu, kjer smo mu, kljub sicer že dodobra obrabljenim gumam, izmerili čas 57,64 sekunde, kar ga na naši lestvici uvršča celo pred avte večjega 'kalibra' (BMW M5 Touring, Mercedes-Benz C63 AMG, Mini John Cooper Works).

Zaradi močno omejenega števila izdelanih avtov so pri Toyoti morda hoteli doseči to, da bi bil Yaris zbirateljski primerek, a vseeno računajo na to, da ga bodo izbrani kupci znali izkoristiti.

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 33.000 €
Cena osnovnega modela s popusti: 33.000 €
Cena testnega modela s popusti: 33.000 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.737 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – prisilno polnjeni bencinski – gibna prostornina 1.798 cm3 3 – največja moč 156 kW (212 KM) pri 6,800/min – največji navor 250 Nm pri 4.800/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/45 R 17 W (Bridgestone Potenza RE050A)
Zmogljivost: največja hitrost 230 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,4 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 7,5 l/100 km, izpust CO2 170 g/km
Mase: prazno vozilo 1.135 kg – dovoljena skupna masa 1.545 kg
Zunanje mere: dolžina 3.945 mm – širina 1.695 mm – višina 1.510 mm – medosna razdalja 2.510 mm – posoda za gorivo 42
Prtljažnik: 286 l
Naše meritve
T = 28 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 16.109 km
Pospešek 0-100km: 6,9s
402m z mesta: 16,0s ( 156km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,6/11,6s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 9,0/12,7s (V./VI.)
Poraba goriva na normnem krogu: 7,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 35,5m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 63dB
Ocena
  • Žal, ne moremo vam ga priporočiti za nakup, ker ga enostavno ne morete kupiti. Lahko pa rečemo, da so se vsi pod okriljem 'garaže' GRMN potrudili in ustvarili avto, na katerega bi bil ponosen tudi njihov nekdanji kolega Hiromu Naruse

Hvalimo in grajamo
motor (odzivnost, prožnost)
delovanje zapore diferenciala
lega na cesti
(pre)močno omejena serija
pomik sprednjih sedežev pri dostopu do zadnje klopi