Marsikdo, ki se je na hitro zazrl v (prenovljenega) Tiguana, je bil navdušen. »Videti je kot pomanjšani Touareg,« sploh ni bil redek komentar. Je Tiguan pomanjšava?
Ne. Na oko že mogoče (temu se reče korporativni videz), v resnici pa ne. Touareg je Touareg, Tiguan pa Tiguan. Zato je prvi bolj prestižen, drugi pač bolj ljudski.
Oblikovno je Tiguan zdaj precej bolj 'odrasel', predvsem spremembe na nosu (luči, maska, dnevne luči LED) so ga naredile malo bolj odločnega videza.
Seveda je Tiguan tudi precej manjši od svojega večjega brata, in to ni nikjer bolj opazno kot v njegovem prtljažniku. Ni edini v tem razredu, ki ga muči ta 'bolezen', pravzaprav bi lahko mirno rekli, da je takšna kar večina. Za kaj gre? Le za to, da je prtljažnik v resnici – premajhen.
Za vsakdanjo uporabo ga bo seveda dovolj. Za mestno okretnost je pomemben vsak centimeter in manj prtljažnika tu pomeni tudi manj centimetrov zadaj. A ko gre za malo večjo količino prtljage, se izkaže, da vzdolžnih centimetrov v prtljažniku Tiguana prehitro zmanjka.
Prav zato je marsikateri enoprostorec nižjega srednjega razreda dobil še malo (običajno le pri previsu zadaj) daljšo, recimo ji 'Grand' različico. Takšno ima tudi kak mestni terenec in pravzaprav bi bil 'Grand Tiguan' ravno prav velik. Brez tretje sedežne vrste, le z nekaj centimetri vzdolžnega prirastka pri prtljažniku.
Ostanek avtomobila takšnih drastičnih sprememb ne potrebuje. Že na zadnjih sedežih je prostora dovolj (tudi na račun tega, da je zaradi 'terenske' oblike karoserije sedenje nekoliko višje), spredaj pa se ne bo treba pritoževati prav nikomur.
Ergonomija je odlična (vključno z delovanjem za dotik občutljivega osrednjega zaslona LCD), položaj za volanom dober (tudi zato, ker je bil testni Tiguan opremljen s sedemstopenjskim menjalnikom DSG in zato ni imel stopalke sklopke, ki ima pri Volkswagnih sicer pregovorno predolg gib), klimatizacija učinkovita (tudi v 35-stopinjski vročini), v minus pa smo mu šteli (ne le udobnostno, predvsem varnostno) odsotnost vmesnika Bluetooth za prostoročno telefoniranje. V teh časih si znamka, kot je Volkswagen, česa takega ne bi smela privoščiti.
Zato pa bo voznika navdušil sistem za samodejno parkiranje. Ta s pomočjo standardnih parkirnih tipal (le de je na vsakem vogalu eden več, kot če se odločite le za pasivno pomagalo) najde parkirno mesto, nato pa avto s hitrim in odločnim vrtenjem volana (pri tem uporablja kar elektromotor servo volana) pospravi na parkirno mesto. Vsekakor priporočamo.
Priporočamo tudi izbiro sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika DSG. Vaša leva noga bo lahko počivala, prestavljanje bo hitro, uglajeno in neopazno, pa še poraba bo verjetno manjša, kot bi bila z ročnim menjalnikom. Poleg tega sedem prestav pomeni, da bodo tisti 103 kilovati oziroma 140 'konjev' klasičnega, že znanega in preizkušenega dvolitrskega tedeija (v Tiguanu je tudi dovolj uglajeno miren in tih) izkoriščeni do konca. Potem se vam lahko 'na občutek' zazdi, da je Tiguan komaj dovolj motoriziran, a boste vedno med najhitrejšimi.
In to čeprav se poraba zlahka zadrži pod osmimi litri (za varčne pa tam okoli številke sedem), tudi v mestu, tudi na račun oznake BlueMotion technology, ki v praksi pomeni samodejno ugašanje in pržiganje motorja, ko se Tiguan ustavi.
Da Tiguan ni pomanjšani Touareg, je tako jasno. Da bi bilo super, če bi imel malo večji prtljažnik, tudi. A tudi brez tega gre za odličnega predstavnika svojega avtomobilskega razreda in avto, ki (spet: razen prtljažnika, za tiste, ki so za to občutljivi) skoraj nima napak. Kako volkswagnovsko, kajne?
Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 34.214 € |
Cena testnega modela: | 36.417 € |
Moč: | 103kW (140 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,2 s |
Največja hitrost: | 188 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,9l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – gibna prostornina 1.968 cm³ – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.200/min – največji navor 320 Nm pri 1.750–2.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – gume 235/55/R17 V (Bridgestone Dueler H/P Sport). |
Zmogljivost: | največja hitrost 188 km/h – pospešek 0-100 km/h 10,2 – poraba goriva (ECE) 6,9/5,5/6,0 l/100 km, izpust CO2 158 g/km. |
Voz in obese: | kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, dvojni prečni vodili, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačni vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne – rajdni krog 12,0 m – posoda za gorivo 64 l. |
Mase: | prazno vozilo 1.665 kg – dovoljena skupna masa 2.250 kg. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika, izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 × kovček (85,5 l), 1 x kovček (68,5 l) |
T = 21 °C / p = 1.030 mbar /rel. vl. = 32 % / Stanje kilometrskega števca: 1.293 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,2s |
---|---|
402m z mesta: | 17,4s ( 127km/h) |
Največja hitrost: | 188km/h (VII.) |
Najmanjša poraba: | 6,7l/100km |
Najvišja poraba: | 10,2l/100km |
poraba na testu: | 7,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,6m |
AM meja: | 40m |
-
Tiguan ni pravi terenec, zato terenskega užitka ni - na asfaltu pa tudi ne, ker je pač preveč ‘terenski’. Ampak ker se vozi dovolj udobno, tiho in uglajeno, si vseeno zasluži oceno v zlati sredini.
-
Užitek v vožnji: