Zadnji napad

Nikakršna skrivnost ni, da pri Volvu za konec leta pripravljajo zamenjavo za obstoječega V40. A to ne pomeni, da je aktualni toliko za časom, da si ne bi zaslužil še malce pozornosti pred dokončnim slovesom.

Že ob predstavitvi, leta 2012, je V40 veljal za avto, ki je postavil visoke standarde v svojem razredu. Kot prvi avto je ponujal zunanjo varnostno blazino za preprečevanje težjih poškodb pri trčenjih s pešci, pa tudi takratni sistem City Safety, ki je zaznaval ovire pred avtomobilom ter posledično zmanjševal hitrost ali ustavljal avtomobil, je veljal za naprednega. Spomnimo, tudi digitalni merilniki niso bili ravno vsakdanji pojav v avtomobilu tega razreda.

Volvo je skozi leta ter skozi prenove redno osveževal nabor varnostne asistenčne opreme v avtu in tako ima današnji V40 s sladkorčki, kot so radarski tempomat, LED-luči ter sodobni sistemi za povezljivost s telefoni, še vedno močne atribute v boju s konkurenco.

Področje, kjer ne more tekmovati, je zagotovo notranja ureditev. Armaturna plošča z intuitivno zapleteno postavitvijo gumbov, s katerimi upravljamo infozabavni vmesnik, je zagotovo za časom. Sedempalčni barvni zaslon sicer zna prikazati najosnovnejše podatke, a ne pričakujte lepe slike in grafično zanimivega menija. Drugače pa V40 še vedno ponuja vrhunsko udobje zahvaljujoč izjemno udobnim sedežem in veliko prostora za voznika in sopotnika. Ogrevani sedeži, električno odtaljevanje sprednje šipe in učinkovit sistem ventilacije so nam lajšali hladna zimska jutra, medtem ko so LED-luči odlično osvetljevale cesto. Uporabniški minusi? Pomanjkanje prostora na zadnji klopi in premajhen prtljažnik.

Testni V40 je bil opremljen z osnovnim dizelskim motorjem, ki pa ponuja popolnoma zadovoljivih 120 'konjev'. Uglajenost in prožnost motorja se odlično podata podvozju, ki je nevtralno nastavljeno v prid zanesljivi legi in udobnemu premagovanju kilometrov. Zna pa biti tudi varčen – ne da bi za seboj zadrževali promet, bo tak V40 porabil približno pet litrov goriva na 100 kilometrov. In ko smo že pri ekonomičnosti: zagotovo največji adut aktualnega V40 je cena. Če vsej zgoraj našteti opremi dodate še usnjeno oblazinjenje, parkirna tipala, vrhunsko ozvočenje, pametni ključ in še kaj, ne boste prišli nad 24 tisočakov.

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 23.508 €
Cena osnovnega modela s popusti: 22.490 €
Cena testnega modela s popusti: 23.508 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.129 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.969 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.750/min – največji navor 280 Nm pri 1.500–2.250/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 V (Pirelli Sotto Zero 3)
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,6 l/100 km, izpust CO2 122 g/km
Mase: prazno vozilo 1.522 kg – dovoljena skupna masa 2.110 kg
Zunanje mere: dolžina 4.370 mm – širina 1.802 mm – višina 1.420 mm – medosna razdalja 2.647 mm – posoda za gorivo 62 l
Prtljažnik: 324 l
Naše meritve
T = 7 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.842 km
Pospešek 0-100km: 11,0s
402m z mesta: 17,7s ( 128km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,1/13,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 12,6/16,5s (V./VI.)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,0m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Ocena
  • Če kupujete udoben, zanesljiv in bogato opremljen avto, ne da bi imeli pomisleke pred aktualnostjo modela, ponuja Volvo s svojim V40 zagotovo enega od bolj privlačnih paketov

Hvalimo in grajamo
cena
nabor opreme
udobje
upravljanje infozabavnega vmesnika
premajhen prtljažnik