Zgodba o tem, kako malo je pravzaprav treba, da povsem običajen avtomobil postane nekaj posebnega.
Volvo je že dolga leta sponzor ene najprestižnejših jadralskih preizkušenj, maratonske etapne dirke okoli sveta Volvo Ocean Race. Gre za dirko jadrnic, pripravljenih po enotnih, a ne prestrogih pravilih. In kakšno zvezo ima to z Volvovimi avtomobilskimi modeli in zakaj je nastala oprema z oznako Ocean Race? Preprosto: marketinški denar, ki ga porabijo za sponzorstvo tega tekmovanja, je treba upravičiti. Delno ga seveda odtehtata povečana prepoznavnost blagovne znamke Volvo in ugled, ki ga pridobi zaradi povezave s tako prestižnim in dragim tekmovanjem, deloma pa je treba ta denar preprosto zaslužiti. In tu stopijo na sceno modeli z oznako Ocean Race.
Recept je preprost: vzamete (v tem primeru) Volva XC60 in mu dodate paket opreme, ki je po svoji vsebini povezan z jadranjem. Zadnji rolo, ki po obliki in z vrvico, namenjeno premikanju, spominja na jadro, enako velja za obloge na vratih, malo aluminijastih (kot na oknih bark) obrob in nekaj logotipov, pa je. Za tiste, ki jim jadranje nekaj pomeni, dovolj – seveda pod pogojem, da je avtomobil že v osnovi dovolj dober.
Tu pri XC60 ni dvoma: prostorsko sicer ni največji (če želite tovoriti kup jadralske opreme, raje posezite po XC90), je pa dovolj velik za družinsko uporabo, dovolj priročen v mestnem prometu in dovolj klen, da se ni treba ustrašiti makadama in kolovozov.
Oznaka D5 pomeni, da se pod motornim pokrovom skriva preizkušeni petvaljni turbodizelski motor, ki je s svojimi 158 kilovati oziroma 215 'konji' več kot dovolj zmogljiv za XC60. Roko na srce: povsem dovolj je prostorninsko enak D4 s 163 'konji', a nad preobilico moči se ne gre pritoževati, če si jo lahko privoščite – če pa bi radi prihranili tri tisočake, lahko to mirnega srca storite pri motorju.
Šeststopenjska avtomatika se z motorjem razume odlično, štirikolesni pogon je, dokler ne gre res za nohte, povsem neopazen, oprema, predvsem varnostna, pa je bila (pri testnem XC60) res bogata: od ksenonskih žarometov, sistema City Safety, opozorilnika za nenamerno zapuščanje voznega pasu do sistema za nadzor mrtvih kotov, aktivnega tempomata ... Česa drugega od Volva tako in tako ne bi pričakovali, kajne?
Tekst: Dušan Lukič
Prodaja: | Volvo Car Austria |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 49.932 € |
Cena testnega modela: | 57.673 € |
Motor: | 5-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.400 cm3 – največja moč 158 kW (215 KM) pri 4.000/min – največji navor 420 Nm pri 1.500–3.250/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/60 R 18 W (Continental ContiPremiumContact). |
Zmogljivost: | največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,9 s – poraba goriva (ECE) 8,9/5,6/6,8 l/100 km, izpust CO2 179 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.800 kg – dovoljena skupna masa 2.505 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.627 mm – širina 1.891 mm – višina 1.713 mm – medosna razdalja 2.774 mm –prtljažnik 495–1.455 l – posoda za gorivo 70 l. |
T = 22 °C / p = 977 mbar / rel. vl. = 63 % / Stanje kilometrskega števca: 7.887 km | |
Pospešek 0-100km: | 8,9s |
---|---|
402m z mesta: | 16,4s ( 128km/h) |
Največja hitrost: | 205km/h (VI.) |
poraba na testu: | 9,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,1m |
AM meja: | 40m |
-
Tak Volvo XC60 je zmogljivo motoriziran, družinsko velik in varnostno dobro opremljen transport. Ali je za nekaj ’jadralskega’ občutka vredno porabiti nekaj več denarja, pa je stvar vsakega posameznika.