Giulijina še močnejša dizelska različica prihaja v povezavi s štirikolesnim pogonom in bolj športno naravnanostjo. Njena dodatna oznaka – Veloce – pove vse: je hitra.
Glede strojne opreme tej Giulii ne moremo ničesar očitati. Sploh pa ne glede estetike. Zunanjost sicer v primerjavi z osnovno pomeni 'le' drugače oblikovane odbijače, vse drugo je skrito pod pločevino. Tisto, kar je najbolj ugajalo, so bili posebni športni sedeži ter seveda močnejši motor v povezavi z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom. Tako Giulia dobi najpomembnejši del svojih značilnosti, skritih v imenu Veloce. Omeniti seveda velja odlično vodljivost in lego na cesti, nekaj manj bodo voznik in potniki na daljši rok zaradi nizkopresečnih 19-palčnih koles zadovoljni z voznim udobjem, pa tudi zato, ker turbodizelski motor ni ravno zgled pomanjkanja hrupa. Pravzaprav bi si ob vsej prijetnosti v voznikovem sedežu, na primer tudi podvolanskih prestavnih ročic, želel še nekaj, kar pri Giulii Veloce dobite za doplačilo dodatnega poldrugega tisočaka evrov – dvolitrski turbobencinski motor s kar 280 'konji'.
Motor ni najnovejši, a vseeno dovolj zmogljiv in varčen
A najbrž v običajni rabi ne bi ostalo pri teh osnovnih višjih stroških. Razliko glede gospodarnosti namreč naredi prav ta motorna oprema. Kljub povečani moči in ne ravno varčevalni vožnji se je namreč Giulia Veloce izkazala z razmeroma varčno porabo – na testu s povprečjem 8,1 litra na 100 kilometrov, na normnem krogu s povprečjem 6,1 litra. Seveda je to kar precej več, kot obljublja tovarniški normni mešani cikel, a – saj vsi vemo, da gre pri teh podatkih za precej zastarel način merjenja (mogoče še celo kaj več). Sicer ji tudi ne moremo pripisati, da bi njen motor deloval po najzahtevnejših emisijskih normah, ki so začele veljati z letošnjim 1. septembrom (in tudi nima dodatne selektivne katalitične redukcije ter tako 'prihranite' za dolivanje tekočine AdBlue). Upajmo, da bo tak dodatek na voljo kmalu, do takrat pa lahko zapišemo: Giulia Veloce zagotovi tisto, kar obljublja v imenu.
Cenovno je Giulia kar na zgornjem robu lestvice tekmecev, tako da bo najbrž glede odločitve o nakupu moralo odločati tudi – športno srce (Cuore Sportivo).
besedilo: Tomaž Porekar · foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 49.490 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 62.140 € |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 2.027 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.143 cm 3 – največja moč 154 kW (210 KM) pri 3.750/min – največji navor 470 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/45 R 19 Y (Bridgestone Potenza S001). |
Zmogljivost: | največja hitrost 235 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,4 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,7 l/100 km, izpust CO 2 122 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.610 kg – dovoljena skupna masa 2.110 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.643 mm – širina 1.860 mm – višina 1.450 mm – medosna razdalja 2.820 mm – prtljažnik 480 l – posoda za gorivo 52 l. |
T = 24 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 9.870 km | |
Pospešek 0-100km: | 7,2s |
---|---|
402m z mesta: | 15,2s ( 146km/h) |
poraba na testu: | 8,8 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 6,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37.6m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 59dB |
-
Giulia Veloce ima vse za dobro vodljivost in navdušujočo vožnjo, seveda pa to tudi kar veliko stane