Kratki test: Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 16V 105

16. 8. 2013 | Tomaž Porekar
Deli

Giulietta je na voljo že slaba tri leta, zdaj pa so ji dodali manj zmogljiv motor in privlačnejšo ceno.

Sicer pa je bila tista, ki smo jo preizkusili tokrat, celo prave barve, Alfine rdeče. Zaradi oblike in barve so jo v naši družini takoj opazile ženske – še vedno je lepa in privlačna, sem izvedel. Ja, to kar drži. Oblikovno ji ni kaj očitati, čeprav tudi ta Alfa Romeo nadaljuje izročilo znamke – ko gre za dizajn, je na vrhu. Res je sicer, da je karoserija kar malo nepregledna, predvsem pri vzvratni vožnji, a na to smo se pri sedanjem rodu petvratnih kombilimuzin nižjega srednjega razreda že navadili. Nekoč so bile Alfe ene redkih, kjer si moral zelo paziti, da ne odrgneš lepo pološčenih odbijačev, danes pa imajo take že vsi!

Nekoč je bila notranjost pri Alfi nenavadno drugačna, z oblikovalskimi poudarki in manj posvečanja pozornosti uporabnosti, zdaj jo tudi v tem marsikateri tekmec slepo 'kopira'.

Kup ugotovitev o uporabnosti iz naših treh dosedanjih testov sedanje Giuliette velja še naprej. Tu si italijanski inženirji in oblikovalci še niso vzeli časa (in šefi jim niso odobrili denarja), da bi kaj spremenili, za to bo najbrž treba počakati do Giuliettine osvežitve. Je pa zdaj čas, ko se tudi novi lastniki Alf ozirajo za manj športnimi, manj zmogljivimi in bolj gospodarnimi rešitvami. Nekoč so bili v modi zmogljivi stroji, zdaj tudi pri Alfa Romeu ponujajo skromnejši bencinski motor.

Skromnejši je tudi glede tega, da so mu lahko še malo znižali ceno (v primerjavi z dosedanjo osnovno motorno različico 1.4 s 120 'konji'). V Giulietti namreč lahko dobite motor, ki je bil do zdaj namenjen le Alfi Mitu, s prostornino 1,4 litra in le s 105 'konji'. Takšne shujševalne kure pa med vožnjo skoraj ne čutite, šele meritve dokažejo, da je takšna 'Julčka' vendarle malo manj zmogljiva kot njena nekaj močnejša sestra.

Četudi ta 'najmanj močna' Giulietta prepriča z zmogljivostjo, pa to ne velja za gospodarnost z gorivom. Za vožnjo v našem krajšem normnem krogu smo z Giulieto s 105 'konji' porabili povprečnih 7,9 litra goriva, poraba na testu pa je sicer v povprečju znašala malenkost manj kot devet litrov na 100 kilometrov. S podobno velikim motorjem (z nekaj večjo močjo) v enem od Giuliettinih tekmecev smo skoraj sočasno na preizkusu porabili za poldrugi liter manj goriva, tako da bodo italijanski strokovnjaki morali dodati še kaj več znanja v motor, saj za pravo gospodarnost tudi sistem start-stop ne prispeva veliko.

Se pa hujšanje pri Alfi Romeu pozna drugje, namreč na ceniku, saj ima zdaj vstopni model ceno slabih 18 tisočakov, nato pa vam odštejejo še 2.400 evrov popusta. Tako je bil naš preizkušeni primerek z nekaj dodatne opreme (v vrednosti 1.570 evrov) sicer malce oplemeniten, a bi ga lahko od trgovca odpeljali za skupnih 17.020 evrov. Avto Triglav je tako reagiral na presihajoči trg, na katerem se avtomobilov brez dodatnih popustov ne da več prodajati. Zdi se, da si bo tako tudi Giulietta pridobila več pristašev, saj tudi glede cene lahko trdimo: nekoč je bilo zanjo treba odšteti več, zdaj so pač drugačni časi!

Besedilo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 17.850 €
Cena testnega modela: 19.420 €
Pospešek (0-100 km/h): 10,8 s
Največja hitrost: 186 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.368 cm3 – največja moč 77 kW (105 KM) pri 5.000/min – največji navor 206 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 W (Michelin Energy Saver).
Zmogljivost: največja hitrost 186 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,6 s – poraba goriva (ECE) 8,4/5,3/6,4 l/100 km, izpust CO2 149 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.355 kg – dovoljena skupna masa 1.825 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.351 mm – širina 1.798 mm – višina 1.465 mm – medosna razdalja 2.634 mm –prtljažnik 350–1.045 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 16 °C / p = 1.014 mbar / rel. vl. = 57 % / stanje kilometrskega števca: 3.117 km
Pospešek 0-100km: 10,8s
402m z mesta: 16,9s ( 126km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,1/13,5s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 12,2/15,6s (V./VI.)
Največja hitrost: 186km/h (VI.)
poraba na testu: 8,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,4m
AM meja: 41m
Ocena
  • Komur primerno všečna oblika veliko pomeni in se lahko zadovolji z manj zmogljivim motorjem, se bo tale nova 'najmanjša' različica Alfe Romea zagotovo zdela dober nakup.

Hvalimo in grajamo
oblika
motor
lega na cesti
soliden seznam osnovne opreme
primeren prtljažnik z odprtino za smuči v sredini zadnje klopi
cena
slabše uporabna deljivost zadnje klopi
slabša pritrdišča Isofix
bluetooth in priključki USB, AUX za doplačilo
poraba goriva