Kratki test: Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi 16V Qudarifoglio Verde

Na dnu sredinske konzole je imela nalepko z napisom Giulietta Launch Control 524. Mogoče kot opozorilo, da potrebuje od 0 do 100 samo nekaj manj kot sedem sekund?

Kratki test: Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi 16V Qudarifoglio Verde (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
5. 12. 2015

Alfini lepotici je zadnje čase nekaj pozornosti odvzela prihajajoča Giulia, vendar vseeno vemo, da je oznaka Quadrifoglio Verde (štiriperesna deteljica) vedno vredna pozornosti. In spoštovanja. Na testu smo torej imeli najmočnejšo različico, ki si deli tehniko z eksotično 4C. Na cesti je ne morete zgrešiti. Če vas ne prepričajo že 18-palčna siva platišča z zmogljivimi gumami, pa se morate zamisliti nad dvojnim zaključkom izpušne cevi, izrazitejšim prednjim spojlerjem in pragovi, 'ogljikovimi vlakni' na zadnjem spojlerju in vzvratnih ogledalih ter velikima štiriperesnima deteljicama na obeh bokih. Da mera še ni polna, je bila testna odeta še v sivo mat barvo, ki z doplačilom 1.190 evrov doda videzu piko na i. Kot bi Monica Belucci imela na sebi prelepo čipkasto perilo, vam povem ...

Tako kot Monica, čeprav vredna greha, ni več najmlajša, je tudi Giulietta QV dobila nekaj novosti. Osnovno tehniko, torej 1.750-litrski turbomotor z 241 'konji' in dvosklopčni menjalnik TCT, si deli z eksotično 4C, dobila pa je tudi velik zaslon, občutljiv za dotik, ki nas učinkovito povezuje z infozabavno vsebino. Položaj za volanom kljub školjkastim sedežem v usnju in alkantari ni bil najboljši, saj sem osebno pogrešal športni trikraki in spodaj porezani volanski obroč, ki bi omogočal več vzdolžne namestitve. Pa še sedeži so bili premalo ozki, kot bi kupci teh Alf imeli večji obseg zadnjice ... Hmm, mogoče pa imajo le večjo denarnico v zadnjem žepu? No, ravno reveži ne morejo biti, saj stane takale Alfa skoraj 31.500 evrov. Kaj pravite, smo nevoščljivi? Neee, mogoče malo, saj v tej barvi in s to opremo res dobro izgleda, pa še zvok motorja je ravno pravšnji, da ti dvigne še preostale kocine pokonci.

Ni kaj, najmočnejša Giulietta s srečno štiriperesno deteljico je prava kraljica v mestu, hitra kot blisk na magistralnih cestah in neulovljiva na avtocesti. Za stezo pa ni. Tako kot je v navadi pri Avto magazinu se je Giulietta pridružila drugim testnim športnim avtomobilom, ki obiščejo dirkališče Raceland. Obetala je veliko, saj ima poskočen turbomotor in sistem DNA, ki ločuje med športnim ter vsakodnevnim voznim programom. S časom 59 sekund in 1 stotinko trenutno zaseda 46. mesto, kar je veliko skromnejše kot tekmeci. Razlog ne tiči v prešibkem motorju, saj ga kar razganja od navora, niti v počasnem menjalniku, čeprav bi si na stezi želeli odločnejše pretikanje, še manj v podvozju oziroma trakciji.

Kljub vklopljenemu najbolj športnemu voznemu programu, kjer bi morala zavihati rokave samo elektronska delna zapora diferenciala, je stabilnostni sistem prevečkrat posegel v vožnjo, da bi to bila res – zabava. Škoda, saj je potencial tehnike, milo rečeno, velik. Če bi avtomobil kupovalo srce, bi verjetno le malo voznikov na tem svetu pri najposkočnejši Alfi Giulietti pogledalo stran. Čeprav ga na stezi marsikateri tekmec pošteno premaga. Toda dejstvo je, da se avtomobile kupuje z očmi, in pri tem ima štiriperesna Giulietta zelo lepe karte na mizi.

bese­di­lo: Aljoša Mrak

Giulietta 1750 TBi 16V Qudarifoglio Verde (2015)

Osnovni podatki

Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 16.350 €
Cena testnega modela: 31.460 €
Moč: 177kW (241 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 6,6 s
Največja hitrost: 244 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,0l/100km

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 1.004 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.926 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.742 cm3 – največja moč 177 kW (241 KM) pri 5.750/min – največji navor 340 Nm pri 1.900/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/40 R 18 W (Dunlop SP SportMaxx TT).
Zmogljivost: največja hitrost 244 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,8 s – poraba goriva (ECE) 10,8/5,8/7,0 l/100 km, izpust CO2 162 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.395 kg – dovoljena skupna masa 1.825 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.351 mm – širina 1.798 mm – višina 1.465 mm – medosna razdalja 2.634 mm – prtljažnik 350–1.045 l – posoda za gorivo 60 l.

Naše meritve

T = 20 °C / p = 1.027 mbar / rel. vl. = 44 % / stanje kilometrskega števca: 14.436 km
Pospešek 0-100km: 6,6s
402m z mesta: 15,1s ( 160km/h)
Prožnost 50-90km/h: Meritev s tovrstnim menjalnikom ni možna.s
Največja hitrost: 244km/h (VI.)
poraba na testu: 11,5 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 35,9m
AM meja: 39m
Ocena
  • Pri štiriperesni Alfi Giulietti smo pohvalili motor, menjalnik in sistem DNA, zaradi tega seveda tudi zmogljivosti, počutje za volanom in zvočno kuliso. Manj pa smo bili navdušeni nad porabo goriva.

Hvalimo in grajamo
zmogljivost motorja
zvok motorja
izbira voznega programa DNA
videz, pojava
klasična ročna zavora
poraba goriva
sistem ESP se ne izključi povsem niti v dinamičnem voznem programu
premalo športna armaturna plošča
položaj za volanom