Kratki test: Audi A1 Sportback 1.6 TDI (85 kW) Sport

29. 9. 2015
Deli

Audi A1 je zdaj nekoliko prenovljen, a boste to, vsaj na videz, težko opazili.

Prenovi se v Audijevi govorici reče produktna izboljšava. Kaj so torej izboljšali? Spisek je kar dolg, a kot omenjeno že v uvodu, so spremembe le stežka opazne. A1 ima novo obliko žarometov in meglenk, drugače oblikovani zunanji vzvratni ogledali, robustnejša odbijača, bolj ploščato rešetko maske, nove izvedenke kolesnih obročev, zadaj LED-luči ter preoblikovan difuzor. Naš preizkušen A1 pa je imel celo najvišjo raven opreme, ki ima zdaj oznako Sport (sicer ponujajo še nov nivo z oznako Design). Pri tej ravni opreme je kar nekaj postavk, ki jih ni več treba iskati na spisku dodatne (na Audijevem uradnem spletnem konfiguratorju se boste zgubili).

Najpomembnejši del opreme so 16-palčni aluminijasti kolesni obroči s petimi kraki, ti tudi videzu največ dodajo. Seveda pa so tu še zaključek izpušnih cevi v visokem sijaju, prednja športna sedeža, informacijski sistem, trikraki športni volan, športno podvozje ter sistem Audi drive select. Pri zadnjem lahko nastavljate tri načine vožnje z oznakami auto, dynamic in efficiency, nima pa možnosti osebnih nastavitev, česar smo vajeni pri večjih Audijih. Z njimi lahko vplivamo na troje: spreminjamo značilnosti blaženja, krmiljenje v volanskem mehanizmu ter način prestavljanja pri samodejnem menjalniku. Vse to omogoča kar dovolj sprememb, tako da lahko voznik ob spreminjanju profila vožnje občuti spremenjene značilnosti med vožnjo z A1.

Predvsem pa nastavljivi blažilniki pripomorejo k še dokaj sprejemljivemu udobju, čeprav je športno podvozje razmeroma trdo. Pohvaliti je treba celotno zasnovo vozne dinamike. Ta najmanjši Audi prav v ničemer ne zaostaja za imidžem znamke, pravzaprav še več, dokazuje, da je tudi pri majhnem avtomobilu mogoče dobiti pravo športnost. Manj pa so lahko višji (seveda tudi težji) vozniki prepričani nad športnim sedežem (najbrž to velja tudi za sovozniškega). Njegova oblika ne zadovoljuje, bil je pa kriv tudi za slabše počutje po nekaj daljši vožnji z A1. Vsekakor presenetljivo! Pohvala za preizkušeni avtomobil velja tudi za pogonski del. Pri A1 sta sicer na voljo dva turbodizelska motorja, manjši 1,4-litrski TDI je trivaljnik, večji, 1,6-litrski pa štirivaljnik. Slednji je že kar stari znanec iz številnih modelov skupine Volkswagen, a pri Audiju ima ta 116 'konj' (drugod običajno 110). Dodatne moči pravzaprav ne moremo zares čutiti, a motor se odlično poda s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom. Skupaj pustita zares dober vtis.

Tudi gospodarnost z gorivom je solidna. Kaj torej ponuja prenova oziroma izboljšava dosedanjega izdelka? Vsekakor nekaj več kot dosedanja ponudba, pa čeprav so spremembe, kot že povedano, še najmanj opazne pri videzu. Razlik pa je dovolj tudi zaradi tega, ker sta zdaj obe bogatejši opremi drugače 'zloženi' v opremski paket. Vsekakor kupcem priporočam obilo pazljivosti pri izbiri dodatne opreme. To si je treba izbrati po pameti, saj je skoraj vse tisto, kar se zdi vozniku uporabnega (tudi tempomat, na primer), treba dokupiti. V tem pa je (ob boljšem voznem občutku in ugledu Audijevih štirih krogov) tudi največja razlika s tekmeci, ki so jih sicer tudi pri drugih znamkah skupine Volkswagen zasnovali na podobni osnovi – večino je treba dokupiti.

bese­di­lo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 17.860 €
Cena testnega modela: 26.418 €
Moč: 85kW (116 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,5 s
Največja hitrost: 200 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 3,7l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 501 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.289 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 85 kW (116 KM) pri 1.500–3.250/min – največji navor 250 Nm pri 1.500–3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – gume 215/45 R 16 H (Hankook W310).
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,5 s – poraba goriva (ECE) 4,3/3,4/3,7 l/100 km, izpust CO2 97 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.275 kg – dovoljena skupna masa 1.720 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.973 mm – širina 1.746 mm – višina 1.422 mm – medosna razdalja 2.469 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: 270–920 l.
Naše meritve
T = 9 °C / p = 1.035 mbar / rel. vl. = 64 % / stanje kilometrskega števca: 2.537 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,4s ( 132km/h)
Prožnost 50-90km/h: Meritev s tovrstnim menjalnikom ni možna.s
Največja hitrost: 200km/h (VII.)
poraba na testu: 7,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Najmanjši Audi pohvalno ohranja vse pomembne sestavine znamke, čeprav se mora seveda voznik malo prilagoditi – navsezadnje tudi meram.

Hvalimo in grajamo
zmogljiv motor
dvosklopčni samodejni menjalnik
lega na cesti
udobje kljub trdemu vzmetenju
volan in vodljivost
sprejemljiva prostornost in dostop zadaj
oblika in velikost prednjih sedežev
velikost prtljažnika
skoraj vsa oprema za doplačilo
povsem nepregledna spletna stran za konfiguriranje