Kratki test: Audi A3 Sportback 1.6 TDI (81 kW) Attraction

5. 2. 2015
Deli

Audijev A3 je že doslej v vseh preizkusih pri nas prepričal z vozno dinamiko, kakovostjo in videzom, zdaj so deloma ukrotili še cene.

Audi je pač premijska znamka in vemo, kaj ta oznaka pomeni. Večji ugled in seveda višje cene. Vsaj doslej je bilo tako tudi pri novem Audijevem A3, prvem, ki so ga kupcem ponudili na osnovi novega pristopa konstruiranja v Volkswagnovi skupini. Skupni platformi za večino avtomobilov s spredaj prečno postavljenim motorjem in prednjim pogonom pravijo MQB, kar izhaja iz kratice Modularer Querbaukasten. A3 je s to novo zasnovo že takoj prepričal.

Tak bo tudi v prihodnje, torej s prepričljivim videzom, zanesljivo lego na cesti, razmeroma udobnim, čeprav za naše ceste malce trdim vzmetenjem, z odličnim preprečevanjem prenosa kakršnihkoli zvokov izpod podvozja v kabino. Tudi delovanje dizelskega motorja je skorajda neslišno. Ostaja odličen vtis glede kakovosti izdelave, vsi stiki (na karoseriji ali v notranjosti) so res zgledni. V karoserijski različici Sportback je ta Audi najbolj uporaben, saj ima vrata za vsakega potnika, pa še prtljažna v zadku omogočajo enostaven dostop do ne ravno prepričljivo velikega prtljažnika. A saj veste, s preklapljanjem zadnje klopi je mogoče prtljažnik povečati ...

Motorna oprema pa iz A3 naredi razmeroma varčen avtomobil. Audi sicer ponuja še varčnejšo različico z oznako Ultra, a v tem primeru se morate odreči nekaterim uporabnim sestavinam s spiska opreme. Motor z oznako TDI Clean Diesel je zdaj pripravljen tako, da se zdi normna poraba kar neverjetno nizka – skupna zgolj 3,4 litra na sto kilometrov. Naša na normnem krogu je bila kar občutno višja, s 4,9 litra povprečne realne porabe na sto kilometrov pa smo vseeno lahko kar zadovoljni, navsezadnje tudi s testnim povprečjem 5,7 litra na sto kilometrov.

Kombinacija dovolj zmogljivega motorja in šeststopenjskega menjalnika namreč kar spodbuja k temu, da kdaj preveč pritisnemo na plin. Vendar se Audijev premijski pristop pri opremljanju avtomobilov vseeno pozna. Če boste namreč hotel poslušati glasbo po lastnem izboru ali se – strogo po prometnih predpisih – v avtomobilu pogovarjati z mobilnim telefonom, niti najboljša 'paketna' oprema tu ne bo v pomoč. V našem preizkusnem primerku smo razen primerne povezljivosti pogrešali še tempomat. Tako bi, če bi izbirali avtomobil za svojo domačo uporabo, vsekakor morali dodati še za slabega evrskega tisočaka več, da bi preizkušeni Audi A3 zares prepričal. Kdo se pa danes še lahko odpove mobilniku? A3 je zdaj z novo Audijevo cenovno politiko res postal privlačnejši, a še vedno je nekaj več kot le prevozno sredstvo, to pa je tisto, kar lahko na kratko opišemo kot ugled znamke.

bese­di­lo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 21.570 €
Cena testnega modela: 25.840 €
Moč: 81kW (110 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,7 s
Največja hitrost: 200 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 3,8l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 501 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.239 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 3.200–4.000/min – največji navor 250 Nm pri 1.500–3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 W (Continental ContiPremiumContact).
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,7 s – poraba goriva (ECE) 4,5/3,4/3,8 l/100 km, izpust CO2 99 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.335 kg – dovoljena skupna masa 1.820 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.310 mm – širina 1.785 mm – višina 1.425 mm – medosna razdalja 2.636 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: 380–1.220 l
Naše meritve
T = 21 °C / p = 1.018 mbar / rel. vl. = 59 % / stanje kilometrskega števca: 7.071 km
Pospešek 0-100km: 10,2s
402m z mesta: 17,3s ( 129km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,3/17,8s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,1/16,6s (V./VI.)
Največja hitrost: 200km/h (VI.)
poraba na testu: 5,7 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,6m
AM meja: 40m
Ocena
  • S popustom, ki ga ponujajo, je ta A3 privlačen nakup, saj prepriča kot zgleden izdelek.

Hvalimo in grajamo
motor
zvočna izolacija
oblika
gospodarnost
cena
kakovost izdelave
manjka nekaj uporabne opreme
dolgočasna notranjost