Začelo se je s Q7, nadaljevalo s Q5, zadnji in hkrati najmanjši pa je Q3.
Njegovo poslanstvo je enako – zadovoljiti tiste kupce, ki od avtomobila pričakujejo vsestranskost. Audi Q3 je sicer majhen, a je SUV. To pomeni, da se višje sedi, da se v njem nekateri vozniki počutijo varnejše. Po drugi strani so potrebni kompromisi – za dolžinsko relativno majhen avtomobil je treba odšteti precej več denarja kot za običajno limuzino. A testni Q3 se je odkupil s še eno pomembno lastnostjo, štirikolesnim pogonom.
S tem je tako: če ga imaš, je super, če ne, tudi prav. V Sloveniji je potreba po vsakdanji rabi štirikolesnega pogona v resnici zelo majhna. Res prihajajo zima in vsakoletne težave cestne službe, ki jih večerni sneg zjutraj vedno preseneti, a roko na srce: je treba zaradi nekaj snežnih dni kupiti avtomobil s štirikolesnim pogonom? Seveda ne, a kot rečeno, če že je, tudi prav. A nikar ne mislite, da je pogon zastonj ali poceni.
Audi ni znamka, ki bi si jo lahko privoščil vsakdo, pa je tako tudi prav. Zato je bil tale testni Q3 kljub ne ravno vrhunski opremljenosti precej draga igrača. Še višjo ceno mu je k sreči znižal paket Business, ki ga ponuja slovenski zastopnik, z njim pa kupec dobi sredinski naslon za roke, samodejno klimatsko napravo, ksenonske luči, zadnja parkirna tipala, štirikraki večfunkcijski volan, boljši radio in dodatno akustično izolirano prednje steklo za dobrih 3.000 evrov oziroma zaradi omenjenega paketa vsaj 20 odstotkov ceneje, kot bi sicer vse posamezno stalo po ceniku. Ni veliko, nekaj pa vendarle je.
A testni Audi Q3 je tudi pozitivno presenetil! Čeprav je bil opremljen s štirikolesnim pogonom, ki je bil seveda zaslužen za odlično trakcijo in lego avtomobila tako v suhem kot mokrem vremenu, je pozitivno presenetil motor. Dvolitrski turbodizelski TDI je že star znanec v skupini Volkswagen. Še zlasti zato, ker ne govorimo o motorju zadnje generacije, ki se postavlja s 150 'konji'. Tale v Q3 jih ima namreč 'le' 140, ampak tako zelo racionalnih, da človek kar težko verjame številkam. Ne le da je potovalni računalnik za skoraj 2.500 prevoženih kilometrov pokazal povprečno porabo zgolj 6,7 litra na 100 kilometrov, tudi ročni izračun je računalniški rezultat potrdil; in to celo do potankosti oziroma je bila izračunana vrednost celo manjša (kar se ne zgodi skoraj nikoli, saj tovarne 'prepričajo' računalnik, da pokaže manj, kot v resnici motor porabi), zgolj 6,6 litra na 100 kilometrov.
Zato je povsem realen tudi izračun normne porabe, ki je po sto prevoženih kilometrih in upoštevanih hitrostnih omejitvah pokazal le 4,6 litra na 100 kilometrov. Podatek je presenetljiv tudi zaradi prej omenjenega štirikolesnega pogona, ki v večini primerov pripomore, da je motorna žeja vsaj nekaj decilitrov večja. V testnem Q3 pa je bila kljub štirikolesnemu pogonu več kot majhna, s čimer se avtomobil vsaj delno odkupi zaradi višje začetne cene. Po nekaj letih in ob veliko prevoženih kilometrih se končni izračun kljub večjemu začetnemu vložku in zaradi prihranjenega denarja za porabljeno goriva izkaže za več kot ugodnega.
Besedilo: Sebastjan Plevnjak
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 26.680 € |
Cena testnega modela: | 32.691 € | Pospešek (0-100 km/h): | 9,8 s |
Največja hitrost: | 199 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,7l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.200/min – največji navor 320 Nm pri 1.750–2.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/65 R 16 V (GoodYear EfficientGrip). |
Zmogljivost: | največja hitrost 199 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,9 s – poraba goriva (ECE) 6,9/5,0/5,7 l/100 km, izpust CO2 149 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.610 kg – dovoljena skupna masa 2.135 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.385 mm – širina 1.831 mm – višina 1.608 mm – medosna razdalja 2.603 mm – prtljažnik 460 –1.365 l – posoda za gorivo 64 l. |
T = 24 °C / p = 1.025 mbar / rel. vl. = 70 % / stanje kilometrskega števca: 4.556 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,8s |
---|---|
402m z mesta: | 17,0s ( 132km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,1/14,4s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 11,1/13,5s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 199km/h (VI.) |
poraba na testu: | 6,7 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,8m |
AM meja: | 40m |
-
Čeprav je Audi Q3 najmanjši Audijev SUV, z lahkoto zadovolji potrebe povprečnega voznika. Povrhu ponuja dober položaj voznika za volanom, s čimer je primeren tudi za premagovanje daljših razdalj, kjer pa kot glavni adut nastopi dvolitrski turbodizelski motor, ki zadovolji z močjo in navduši z majhno porabo goriva.