kratki test BMW 740d xDrive MNadzemeljski občutek

Čas teče in 'sedmica' šestega rodu je zdaj na cestah že štiri leta. Primeren trenutek torej, da ji je BMW dodeli prenovo!

Nadzemeljski občutek (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
11. 2. 2020

Jasno, kakšnih večjih sprememb na karoseriji ni, so se pa bavarski pisci spremnih tekstov pri predstavitvi svojih izdelkov potrudili in na široko opisali vse spremembe, od zdaj serijskih prilagodljivih žarometov s tehniko LED ter dodatkom, laserskimi žarometi (sestavni del dodatnega paketa Innovation), do tega, da so preoblikovali volanski obroč in drugače postavili tipke za upravljanje z nekaterimi podpornimi funkcijami.

Jasno, precej sprememb je tudi pri motorni opremi, saj novi emisijski standardi zahtevajo čistejše in drugačne motorje. Ker je bil pod pokrovom 'klasični' turbodizelski šestvaljnik (vrstni seveda), smo lahko na oddaljenost primerjali vozne lastnosti s tistim, ki smo ga preskusili in opisali v Avto magazinu številka 2, letnika 2016 (ko smo decembra 2015 730d xDrive zadnjič preskusili). Jasno je, da je bil novejši močnejši (kar za občutnih 75 'konj'), res pa je, da povečanja pravzaprav ni mogoče zares odkriti med vožnjo. Prenova je nekaj dodala k boljši zvočni zaščiti potnikov pred vsem, kar zunanjega hrupa. Zdi se, da je tudi zvok motorja zdaj še veliko bolj ukročen, tudi pri hladnem zagonu. Voznik in potniki imajo občutek, da so v vseh pogledih zares na varnem pred vsem, kar se dogaja okoli tega avtomobila.

Večina ugotovitev iz testa izpred slabih štirih let (prvega primerka šestega rodu BMW 730d) še naprej drži za tokrat preskušeni avtomobil. Športnosti med vožnjo mu ne moremo odrekati, čeprav je kljub vsemu treba omeniti tudi odlično udobje, ki ga niti 20-pačna kolesa (seveda za doplačilo) ne pokvarijo niti na slabih cestnih površinah.

No, naj vseeno naštejem nekaj sprememb na zunanjosti prenovljene 'sedmice', saj bodo le tako lahko poznavalci prenovljenega ločili od 'starega' BMW serije 7. Na sprednjem delu so žarometi drugače oblikovani, ožji in tanjši, maska v enotni izvedbi značilne ledvične oblike je povečana za dve petini, nov je tudi predrugačen odbijač s kromirano obrobo. Zadaj najdemo ožje zadnje luči (LED), posebna žareča letev pa prek vse širine povezuje luči, spremenjeni sta prekrivali izhodov obeh izpušnih cevi. V notranjosti je omembe vredna serijska oprema BMW Live Cockpit Professional z operacijskim sistemom 7,0, na sredinski konzoli pa brezžično polnilno odložišče za mobilni telefon v bližini držal za plastenke. Tu je lahko (za doplačilo) tudi info zabavna naprava zadaj z dvema 10-palčnima zaslonoma na dotik ter avdio sistem Bower & Wilkins Diamond 3D Surround Sound (prepričljiv!).

Kdor se odloča za takšen BMW, ima zagotovo cel kup pametnih razlogov, a osnova je tudi kar dobro podprt bančni račun. Od leta 2015 se je namreč cena osnovne 'sedmice' s 107 tisočakov dvignila na 113 tisočake (tako da je tudi razumljiva nekoliko pestrejša serijska oprema in seveda tistih 75 'konjičev'). Osebni okus je potem odločilen, za koliko se lahko še poveča doplačilo za vso uporabno in potrebno opremo. Pri našem preskušenem je je bilo za 45 tisočakov.

Tolikšno ceno ima pač avtomobilski prestiž, ki prinese marsikaj. Predvsem skoraj ves čas vožnja v takšnem avtomobilu pomeni sprostitev, če smo le pripravljeni, da izrabimo vse tisto kar nudi. Res je, da ne vozi sam, a številni pomočniki pomagajo, da se čutimo, kot da smo že na poti do samovozečega avtomobila. Na to nas opozori že ključ z zaslonom (skoraj kot kakšen mobilni telefonček), avtomobil pa potem dopušča, da si izberemo njegovo pomoč pri vožnji v koloni, po voznem pasu in še marsikakšno 'storitev' elektronskih pomočnikov, ki jih zdaj vse večkrat najdemo tudi pri drugih avtih z ne tako bogato ceno. A se v tem BMW vseeno počutimo drugače, saj se zdi, kot da svoje znanje in zmožnosti izžareva na drugačen način. Je vreden tega, kolikor moramo zanj odšteti? Pravzaprav moram pritrditi. A to še ne pomeni, da se tale 'sedmica' običajnim zemljanom vseeno ne zdi že kar nadzemeljska.

BMW serije 7 740d xDrive M (2019)

Osnovni podatki

Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena testnega modela: 164.668 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 121.150 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 164.668 EUR €
Moč: 235kW (320 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 5,3 s s
Največja hitrost: 250 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,3 l/100 kml/100km

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 674 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.366 EUR €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.993 cm3 – največja moč 235 kW (320 KM) pri 4.400/min – največji navor 680 Nm pri 1.750–2.250/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 7,3 l/100 km, izpust CO2 190 g/km. 
Mase: prazno vozilo 1.915 kg – dovoljena skupna masa 2.605 kg.
Zunanje mere: dolžina 5.120 mm – širina 1.902 mm – višina 1.478 mm – medosna razdalja 3.070 mm – posoda za gorivo 78 l.
Prtljažnik: prtljažnik 515 l
Ocena
  • Bavarska prestižna limuzina ponuja veliko, predvsem pa je kljub številnim elektronskim pomočnikom še vedno lahko tudi avtomobil z veliko športnega občutka med vožnjo.

Hvalimo in grajamo
motor (in poraba goriva)
prestižnost
informacijsko-zabavni sistem in povezljivost
žal je samo za izbrance

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri