Kratki test: BMW i3Vsakodnevni sopotnik

Baterijski sklop, nekaj karoserijskih doatkov in tehničnih podrobnosti je vs, kar je BMW namenil i3 za drugo življenjsko obodbje. Pa je to dovolj za konkuriranje novim tekmecem? Zdi se že tako.

Vsakodnevni sopotnik (foto: Jure Šujica) Jure Šujica
16. 12. 2019

Ko je pred petimi leti na trg prišel prvi par BMW-jevih avtomobilov s črko i v imenu se je zdelo da bo BMW prevzel primat na področju premijskih električnih (in hibridnih) avtomobilov. Nekaj predvsem priključnih hibridov je resda sledilo paru, novega povsem električnega avtomobila pa BMW ni več predstavil. Tako je sledila le lanskoletna posodobitev 'osamljenega' enoprostorca, v sklopu katere je bila predstavljena športnejša, ali bolje rečeno bolj dinamična različica S in kar je še pomembnejše, večji baterijski sklop. Pa je to ob iz dneva v dan večji konkurenci zadostovalo za nadaljnji boj s konkurenco?

Baterijski sklop, ki so ga pr BMW-ju namenili i3 sedaj ponuja 42,2 kilovatne ure elektrike. Ne sliši se veliko, a vendarle dovolj avtomobil, ki se najbolje počuti v vlogi mestnega avtmobila in pa avtomobila, ki ga bomo vsakodnevno uporabljali za prevoz na delovno mesto. To pa je nenazadnje tudi naloga tako imenovanega prvega avtomobila ali, če tako vzamemo, avtomobila, s katerim bomo naredili največje število kilometrov. Koliko pa bo teh?

Odvisno od načina vožnje. Ob izklopljeni klimatski napravi, omejevalniku hitrosti, nastavljenem na 90 kilometrov na uro in kar je še drugih nastavitev, zajetih znotraj programa Eco Plus ter peresno lahki desni nogi (ter optimalni uporabi e-stopalke za plin) se bo poraba na relacijski vožnji pustila tudi le na nekaj več kot 12 kilovatnih ur na 100 kilometrov. Doseg z enim polnjenjem bo v tem primeru znašal okrog 350 kilometrov, kar pa je seveda v realnih razmerah in v kolikor niste ravno obsedeni s porabo nemogoče doseči. Okrog 300 kilometrov je na drugi strani precej bolj realna številka, tudi ob uporabi klime. Zmotilo me je ob tem dejstvo, da je potrebno pred (ali med) vsako vožnjo oziroma po zagonu vozila znova izbrati vozni program.

Prenova modela i3 je zajela karoserijo, baterijski sklop in infozabavni sistem, ki je brez dvoma ena izmed bolj svetlih točk avtomobila, žal - stvar okusa - pa ne tudi notranjosti. Če so sedeži iz umetnega usnja vsaj udobni, če ne še kaj več, pa je črna eko-plastika na vratih, nekaj, kar smo upali, da bodo pri BMW-ju vsaj nekoliko skrili. Verjamemo pa, da je to še eden izmed elementov, ki ga v očeh posameznih kupcev delajo posebenega. To pa je tudi tisto, kar šteje pri njih in kasneje v blagajni.

BMW i3 120 Ah Sport (2019)

Osnovni podatki

Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena testnega modela: 53.050 €
Cena osnovnega modela s popusti: 41.500 €
Cena testnega modela s popusti: 53.050 €
Moč: 125kW (170 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,3 s s
Največja hitrost: 150 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 12,9 kwh/100 kml/100km

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 696 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.430 EUR €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: elektromotor – največja moč 125 kW (170 KM) – stalna moč 75 kW (102 KM) pri 4.800/min – največji navor 250 Nm od 0/min.
Baterija: Li-ion – nazivna napetost 352 V – 42,2 kWh (37,9 kWh neto).
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 1-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 150 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,3 s – poraba električne energije (ECE) 13,1 kWh/100 km – električni doseg (ECE) 359 km, (WLTP) 285–310 – čas polnjenja baterije 45 min (50 kW), 3:10 h (11 kW/16 A/380 V), 9:40 h (3,7 kW/16 A/240 V),15 h (2,4 kW/10 A/240 V). 
Voz in obese: gume 155/70 R 19.
Mase: 1.270 kg – dovoljena skupna masa 1.710 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.011 mm – širina 1.775 mm – višina 1.598 mm – medosna razdalja 2.570 mm.
Prtljažnik: 260–1.100 l.
Hvalimo in grajamo
info-zabavni sistem
doseg
dinamična zunanjost
utesnjenost v zadnji vrsti