Čeprav je pri BMW-ju črka M rezervirana samo za najboljše, najmočnejše in predvsem avtomobile z bencinskim motorjem, si jo tale dizel popolnoma zasluži.
Jasno, postavljena je nekoliko drugače, pred motorno oznako. Tako se ve: čistokrvni bencinski M ima samo črko, dizelski jo ima pred motorno oznako. Ampak motorna oznaka je 550d in v kombinaciji s črko M obeta (in tudi v resnici ponuja) zares veliko. 550d sicer ne prinaša petlitrskega motorja, kot bi kdo zmotno mislil, ampak že znani trilitrski šestvaljnik, ki pa so mu dodali kar tri turbine. Te so zaslužne, da je pod motorni pokrov spravljenih 381 'konjev' in ogromnih, ampak zares ogromnih 740 njutonmetrov navora. Pogon na zadnji kolesi? Nikakor ne, ob oznaki 550d je še napis xDrive, ki napoveduje štirikolesni pogon. Zato je lahko vožnja brezskrbna, enostavna in, če hočete, seveda tudi hitra. Kaj hitra, tale BMW je vražje hiter.
Z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši skoraj dve toni težek 'dizel' v zgolj 4,7 sekunde. To je hitreje kot marsikateri športni avtomobil s še tako močnim bencinskim motorjem. Zdaj seveda sledi najslajše! Tovarniško obljubljene povprečne porabe (6,3 litra) sicer nismo dosegli, naša se je vrtela okoli desetih litrov. Tudi zato, ker se tovornjaškemu navoru ne da upreti, pospeševanje pa privabi nasmeh na ustnice še tako velikemu nasprotniku dizelskih motorjev. Preizkušeno! A če se vam zdi 10 litrov vseeno veliko, je veliko milejših sedem litrov, ki jih je M 550d xDrive pojedel na normnem krogu. Vendar tale BMW res ni namenjen varčevanju, tega, upam, da se bo zavedal čisto vsak kupec, ki si ga bo privoščil.
Po drugi strani pa je seveda res, da je 10 litrov za sto prevoženih kilometrov skoraj pol manj, kot bi porabil enako težek avtomobil s primerljivo močnim in prostorninsko podobnim bencinskim motorjem. Torej – varčnež je. Seveda le takrat, ko je govor o motorju in njegovi porabi. Težko bi rekli kupcu, ki si tak avto privošči, da je preudaren in racionalen. Tale dizelček stane skoraj natanko 95 tisoč evrov, z nekaj dodatne opreme pa je bila cena testnega avta natanko 116.396 evrov. Veliko? Zagotovo, ampak če bi jih imel, mi ne bi bilo za tale avto žal niti evra. Po drugi strani je prav, da obstaja nekaj tudi za tiste, ki imajo. In tale BMW ni samo navidezno dober, je tudi v resnici. Težko bi rekli, da se v dotičnem primeru plačuje samo ime, plačuje se tudi dober motor. V testnem avtomobilu je bilo še veliko večopravilne-varnostno-zabavne (dodatne) opreme. Toliko, da na koncu človek celo pomisli, da je avto ugoden. Vem, neslana šala, ampak verjemite mi, avto je vražje dober. Četudi zame in večino (pre)drag.
besedilo: Sebastjan Plevnjak
Prodaja: | BMW GROUP Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 95.050 € |
Cena testnega modela: | 116.396 € |
Moč: | 280kW (381 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 5,0 s |
Največja hitrost: | 250 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,2l/100km |
Obvezno zavarovanje: | 1.054 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 3.684 € |
Motor: | 6-valjni – 4-taktni – vrstni – tri-turbodizelski – gibna prostornina 2.993 cm3 – največja moč 280 kW (381 KM) pri 4.000–4.400/min – največji navor 740 Nm pri 2.000–3.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume spredaj 245/40 R 19 Y, gume zadaj 275/35 R 19 Y (Michelin Primacy HP). |
Zmogljivost: | največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 4,7 s – poraba goriva (ECE) 7,5/5,4/6,2 l/100 km, izpust CO2 162 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.955 kg – dovoljena skupna masa 2.460 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.910 mm – širina 1.860 mm – višina 1.454 mm – medosna razdalja 2.968 mm – prtljažnik 520 l – posoda za gorivo 70 l. |
T = 25 °C / p = 1.015 mbar / rel. vl. = 73 % / stanje kilometrskega števca: 2.429 km | |
Pospešek 0-100km: | 5,0s |
---|---|
402m z mesta: | 13,3s ( 169km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | Meritev s tovrstnim menjalnikom ni možna.s |
Največja hitrost: | 250km/h (VIII.) |
poraba na testu: | 10,9 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 7,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,7m |
AM meja: | 40m |
-
M 550d xDrive je odličen most med povsem običajnimi in najbolj športnimi BMW-jevimi avtomobili. Ne le zmogljivosti, navdušijo tudi lega na cesti, trakcija in vodljivost. Voznik pa ob debeli denarnici nujno potrebuje tudi veliko mero samonadzora, saj 740 njutonmetrov navora poskrbi, da začne avto brutalno pospeševati v kateremkoli trenutku, pri katerikoli hitrosti in v katerikoli prestavi. Če sploh veste, v kateri prestavi osemstopenjski samodejni menjalnik (ki ga sicer lahko krotite tudi z obvolanskimi prestavnimi ušesi) sploh je.