Če iščemo Citroënov osnovni model, je to seveda C3. Z začetka ponudbe, a z dovolj rešitvami, da je lahko primerna izbira.
Če iščemo Citroënov osnovni model, je to seveda C3. Z začetka ponudbe, a z dovolj rešitvami, da je lahko primerna izbira.
Dvoletna 'kariera' naslednjega rodu Citroëna C3 poteka tako, kot so si pri Citroënu želeli: kupci prihajajo in Citroënova 'trojka' dosega solidne prodajne rezultate. Z opremo z oznako Origins pa znamka opozarja na svoj jubilej, stoletnico odkar je Andre Citroën začel izdelovati avtomobile in jim prispeval svoj priimek. Če pogledamo v cenik, ugotovimo, da pravzaprav v primerjavi z oznako Shine sedanji Origins ne kaže veliko razlik, le nekaj posebnih dodatkov na zunanjosti in drugačna izvedba notranjih oblog pričara posebnosti. Glede na to, da je tudi cena obeh identična, nič presenetljivega…
C3 smo doslej preskusili v močnejši motorni različici, tisti s 110 'konji', ki jih zagotavlja turbinski polnilnik pri 1,2-litrskem trivaljniku. V preskušeni je bil motor brez dodatka za 'boljše dihanje', tako da na začetku voznika kar presenetijo bolj skromne zmogljivosti pri pospeševanju in predvsem pri doseganju najvišje še dovoljene hitrosti. A z nekaj prvimi prevoženimi kilometri se tudi na skromnejše zmogljivosti voznik navadi. Res je sicer, da smo zato pričakovali tudi skromno povprečje porabljenega goriva, a če nisi dovolj pazljiv in nežen pri pritiskanju na plin, je povprečje kar malce višje kot so pričakovanja o gospodarnosti. No, vseeno je ta Citroënov malček na našem normnem krogu porabil skromno količino goriva, kar potrjuje prej napisano misel – za primerno skromno porabo je z njim treba delati nežno.
Glede prostornosti se pri C3 voznik in sovoznik (sovoznica) pravzaprav ne moreta pritoževati, a nekoliko manj navdušeni so potniki zadaj. Če so ti mlajši ali manjši, še kar gre, le pri bolj odraslih je kolenski prostor za prednjimi naslonjali skromno odmerjen. A glede tega ni C3 nič drugačen kot večina njegovih tekmecev v razredu. Prtljažnik z okroglimi 300 litri izhodiščnega prostora pa je kar v zgornjem delu povprečja razreda in zadovolji večino običajnih transportnih potreb.
Počutje v kabini je pravzaprav povsem prijetno, čeprav tudi tu ne moremo govoriti o prestižu glede uporabljenih materialov, ravno nasprotno, C3 je dokaz, da lahko z uporabo običajnih materialov dosežemo prijetno počutje. Udobnost je tudi med vožnjo primerna, za prijetno klimo poskrbi učinkovita naprava, a ta se mora poleti bolj truditi, saj se zrak v parkiranem avtu vsaj po občutku precej močno segreje, pri čemer najbrž ni v pomoč, da so belim karoserijskim delom dodali temno streho, ta pa kar 'srka' vročino sončnih žarkov. Vsekakor kombinacija, ki je ne priporočam, čeprav je res, da me bodo zdaj ljubitelji lepega videza popljuvali.
K dobremu počutju med vožnjo prispeva udobno vzmetenje, tudi dobra prednja sedeža pomagata. Malo manj pa je navdušila lega na cesti. Tudi sicer dobi voznik včasih občutek, da Citroënovi inženirji pri snovanju niso mogli pozabiti, da gre za majhen avto. Nekaj običajnih rešitev je kar skromnih (npr. izolacija hrupa motorja in izpod koles). Avtomobilski motor je pri več kot 3.000 vrtljajih v minuti precej tako glasen, kar seveda tudi slišimo.
Seveda pa je jasno, za dokaj skromno ceno (sploh če upoštevamo še Citroënov popust pri financiranju) dobimo kar primerno prevozno sredstvo.
Prodaja: | C Automobil Import |
---|---|
Cena testnega modela: | 14.040 EUR € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 13.890 EUR € |
Cena testnega modela s popusti: | 12.130 EUR € |
Moč: | 60kW (82 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 14,9 s s |
Največja hitrost: | 168 km/h km/h |
Obvezno zavarovanje: | 339 EUR € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 698 EUR € |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.199 cm3 – največja moč 60 kW (82 KM) pri 5.750/min – največji navor 118 Nm pri 2.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 V (Michelin Premacy 3). |
Zmogljivost: | največja hitrost 168 km/h – pospešek 0–100 km/h 14,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,7 l/100 km, izpust CO2 109 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 980 kg – dovoljena skupna masa 1.550 kg. |
Zunanje mere: | olžina 3.996 mm – širina 1.749 mm – višina 1.490 mm – medosna razdalja 2.539 mm |
Notranje mere: | posoda za gorivo 45 l. |
Prtljažnik: | prtljažnik 300–922 l |
T = 29 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.203 km | |
Pospešek 0-100km: | 15,2s |
---|---|
402m z mesta: | 18,8s ( 123km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 11,6s (IV.) |
Prožnost 80-120km/h: | 10,9s (V.) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,7l l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 39,6m |
AM meja: | 40,0m |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 59dB |
-
Citroënov C3 je njihov najosnovnejši avtomobil iz ponudbe, a s primerno opremo ni le za skromne.