Kratki test: Citroën C4 Aircross 1.6i Exclusive

30. 4. 2013 | Aljoša Mrak
Deli

Recimo, da je Mitsubishi ASX kokakola, C4 Aircross pa osvežujoča rezina limone v njej.

Nikar me preveč ne napadajte, tole s kokakolo je zgolj priročna primerjava. Lahko pa razumem, če ne marate povsem umetne posladkane ameriške pijače in se vam rezina limone zdi celo tujek, ki vanjo ne spada. Pravi ljubitelji namreč trdijo, da če bi  slavni proizvajalec želel, da bi imela njihova najbolj znana pijača okus po limoni, bi ga že sami dodali in za to ne bi pooblastili točajev ali natakaric.

In, roko na srce, načelno imajo prav. Izvirnik je samo en in v našem primeru je to kokakola, pri Citröenu C4 Aircross pa Mitsubishi ASX. Toda kot rezina limone v najbolj znani mehurčkasti pijači je tudi C4 Aircross dodana vrednost. Ali je to lepša oblika, v Evropi bolj znana znamka ali večji popust oziroma nižja drobnoprodajna cena, v tem trenutku ni pomembno. Citroënov odgovor na poslovno sodelovanje s priznanim avtomobilskim diamantom je namreč zadetek v polno.

Glede na izrazito zunanjo obliko bi zlahka bil tudi DS4 Aircross. C4 Aircross je všečen, sploh opremljen kot testni primerek, ko nad 18-palčnimi aluminijastimi platišči kraljujejo dinamično oblikovana svetila, dnevne luči v LED-tehnologiji in črno obarvana zadnja stekla, ki belino karoserije še bolj poudarijo. Lep je tudi dodatek na C-stebričku, kjer je zraven napisa Aircross še vetrnica z označbo strani neba. Ni kaj, avtomobil, ki pritegne poglede.

Prav tako je bilo kaj videti tudi v notranjosti. Usnje, za dotik občutljiv zaslon z navigacijo in sistemom za prostoročno telefoniranje, tempomat, enokanalna samodejna klimatska naprava ter kopica varnostnih blazin, med sedmimi tudi varnostne zavese in zaščita voznikovih kolen, dajejo občutek varnosti in prestižnosti. Višji položaj za volanom in pametni ključ, ki na daleč ukazuje vratom ter zagonski ključavnici, ta občutek superiornosti še poveča. Prostora v potniški kabini je dovolj tudi za pet odraslih, prtljažnik s 440 litri pa spada med večje v razredu.

Na testu smo imeli različico, ki kot edina z bencinskim motorjem spada med šibkejše. Zgolj 1,6-litrski atmosferski motor s samo 86 kilovati (117 'konji'), petstopenjski ročni menjalnik in le prednji pogon spadajo na dno prodajne ponudbe, saj potem sledijo le dražji turbodizli. Zato se ne čudite, če je na avtocesti malce preveč hrupa in če prednja kolesa v kombinaciji z zimskimi gumami ter spolzkim cestiščem niso ravno vzor idealne trakcije. Toda če vzamete v zakup, da zato avtomobil ni več tako drag (poceni pa tudi ni, se strinjamo!), bodo nekateri zamižali na eno oko tudi pri porabi goriva, ki je na našem testu znašala 9,6 litra. Res je, prav nežni s C4 Aircrossom nismo bili, vendar pa večja čelna površina, izdatnejša teža in zimske razmere skupaj z bolj grobimi gumami terjajo svoj davek. Saj smo opozorili, da je pri turbodizlih več možnosti ...

Limona občutljivim mogoče res razpotegne obraz v grimaso, zato pa polepša okus kokakole. In C4 Aircross, čeprav zgolj nadgradnja izvirnika, je dovolj samosvoj, da mu brata ne zamerimo. Prav nasprotno: še dobro, da imata toliko skupnega pri tehniki!

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 25.410 €
Cena testnega modela: 28.150 €
Pospešek (0-100 km/h): 11,9 s
Največja hitrost: 182 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.590 cm3 – največja moč 86 kW (117 KM) pri 6.000/min – največji navor 154 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/55 R 18 V (Bridgestone Dueler H/P).
Zmogljivost: največja hitrost 182 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,3 s – poraba goriva (ECE) 7,5/4,9/5,9 l/100 km, izpust CO2 135 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.305 kg – dovoljena skupna masa 1.870 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.340 mm – širina 1.800 mm – višina 1.625 mm – medosna razdalja 2.670 mm –prtljažnik 442 l – posoda za gorivo 63 l.
Naše meritve
T = 1 °C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 63 % / stanje kilometrskega števca: 12.117 km
Pospešek 0-100km: 11,9s
402m z mesta: 17,0s ( 125km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,1s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 14,2s (V./VI.)
Največja hitrost: 182km/h (V.)
poraba na testu: 9,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Mitsubishi ASX je dober, vendar je Citroënov C4 Aircross precej drznejše oblike in radodarnejši z opremo. Zato japonsko-francosko sodelovanje vsekakor pozdravljamo.

Hvalimo in grajamo
videz
opremljenost
visok položaj za volanom
delovanje sistema AS&G
hitro in natančno prestavljanje
le petstopenjski menjalnik
poraba goriva
trakcija (le prednji pogon, zimske gume)