Kratki test: Citroen C4 BlueHDi 100 Shine

13. 8. 2015
Deli

Kdaj je pravi čas za nakup določenega modela? Ko je ta še svež na trgu ali ko je v odhajanju?

Vprašanje iz uvoda se ne zdi ravno smiselno, boste rekli, saj je jasno, da se kupuje avto, ko je še popolnoma svež na trgu. Nekateri celo odložijo nakup za kakšno leto, da le dočakajo popolnoma nov model določene znamke. Poglejmo stvar iz nekoliko drugačnega zornega kota: model, kot je v tem primeru prenova druge generacije Citroëna C4, je avtomobil, ki so ga skozi leta dopolnjevali. Še zdaleč ni šlo le za kozmetične popravke, ampak so Citroënovi inženirji vedno imeli posluh za želje kupcev in pripombe javnosti, da ne govorimo o tem, da so motorje tehnološko posodobili, da ustrezajo aktualnim normam izpustov. Torej, pred seboj imamo avtomobil, ki je v vseh pogledih aktualen, še bolj prepričljivo pa je to, da za nakup ponujajo finančno ugodne rešitve. Če se spomnite, se je Citroën tudi v preteklosti že soočal s podobnimi sladkimi skrbmi.

Ob prihodu novega C4 Picasso na trg so starega ponudili po precej nižji ceni in zaloga je kaj kmalu skopnela. Pa poglejmo, kaj novega je pri prenovi druge generacije Citroënovega golfa. To, da zdaj ponujajo dve novi sveži barvi (ena od teh je ta babilonska rdeča na testnem primerku), vam izdamo mi, sami pa boste najbrž opazili, da ima novi C4 zdaj prednje in zadnje luči v LED-tehnologiji. V notranjosti bo opaziti gumbov precej prečiščeno armaturno ploščo, saj je večina opravilnih stikal zdaj skritih v večnamenskem večpredstavnostnem sistemu. Sedempalčni zaslon, občutljiv za dotik, v sebi poleg navigacije in medijskega vmesnika skriva tudi krmilnik z različnimi nastavitvami za vozilo. V novega C4 so vgradili tudi sistem za prostoročni dostop, ki deluje tako, kot je treba – ključ je lahko vedno v žepu, v avto pa dostopamo z dotikom ročke na vratih, motor pa zaženemo s pritiskom na stikalo. Če bi tudi na zadnjih stranskih vratih vgradili tipalo za prostoročno odklepanje, bi mu prisodili čisto petico.

Pri novem C4 se enega poglavja niso dotaknili in tako je tudi prav: avto ostaja izjemno udoben. Nekoliko bolj položen položaj volanskega obroča sicer nekoliko pokvari položaj sedenja, ki pa je zaradi izjemno mehkih sedežev na ravni domačega naslonjača. Tudi potniki zadaj bodo deležni podobnega udobja, saj je prostora pri kolenih, pa tudi nad glavami potnikov, popolnoma dovolj. Prostor za drobnarijo se bo našel, kamorkoli se ozrete. Pred sovoznikom je ogromen predal, v vratih pa žepi, ki sprejmejo tudi veliko plastenko. Testnega C4 je poganjal prenovljen 1,6-litrski turbodizel s 68 kilovati moči. Zagotovo motor, ki bo prej prepričal varčneže kot dirkače. Petstopenjski ročni menjalnik je izračunan tako, da bo bolj kot poskočnost do izraza prišel mirnejši tek pri avtocestnih hitrostih, kar posledično vpliva tudi na manjšo porabo goriva.

Kotiček za majhno grajo: ko izklopimo parkirna tipala, bodo ostala izklopljena, vse dokler jih ponovno ročno ne prižgemo. Upajmo, da se boste spomnili sami in da vas na to ne bodo opozorila cvetlična korita ali cestni stebriček. Redna cena po ceniku naj vas nikakor ne zavede. Že brez barantanja vam bodo v salonu za takega C4 ponudili tudi do 5.000 evrov popusta. Če se odločite za financiranje prek njihovih ponujenih možnosti, pa še dodatnega tisočaka. Pozabite, da boste čez kakšno leto ob prihodu novega C4 na trg deležni podobnih bombončkov. Ste še vedno odločeni čakati?

bese­di­lo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 15.910 €
Cena testnega modela: 17.925 €
Moč: 68kW (92 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,9 s
Največja hitrost: 177 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 3,8l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 408 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.207 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 68 kW (92 KM) pri 4.000/min – največji navor 230 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 V (Michelin Primacy HP).
Zmogljivost: največja hitrost 177 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,9 s – poraba goriva (ECE) 4,5/3,4/3,8 l/100 km, izpust CO2 98 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.200 kg – dovoljena skupna masa 1.830 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.329 mm – širina 1.789 mm – višina 1.502 mm – medosna razdalja 2.608 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: 408–1.183 l
Naše meritve
T = 11 °C / p = 1.012 mbar / rel. vl. = 36 % / stanje kilometrskega števca: 1.533 km
Pospešek 0-100km: 12,4s
402m z mesta: 18,4s ( 120km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,4s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 15,9s (V.)
Največja hitrost: 177km/h (V.)
poraba na testu: 6,1 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,8m
AM meja: 40m
Hvalimo in grajamo
udobje
sistem prostoročnega dostopa
varčen motor
cena
položaj za volanom
vklop/izklop parkirnih tipal