Kratki test: Citroën C4 eHDi 115 Collection

Če bi vas mama poslala v trgovino kupit avtomobil in bi na listek napisala, kaj vse naj ima, bi domov pripeljali takega Citroëna.

1,6-litrski turbodizli so zdaj že dodobra zamenjali šibkejše dvolitrske, ki so nekoč veljali za vstopne motorje v razredu dizelskih kombilimuzin. Spodobnih 114 'konj' sicer ne bo sprožilo gostilniške debate, a vseeno je to zadostna količina moči, da bo avtomobil z lahkoto sledil toku prometa. Sicer pa motor ni več nov; poznamo ga že iz drugih avtomobilov koncerna PSA, ampak prav v Citroënu C4 se počuti zelo dobro. Jutranji mrzel zrak zanj ni težava, saj je predogrevanje tudi takrat kratko. Potem ko steče, je slišati dokaj glasno, a kmalu ko doseže nekoliko višjo temperaturo, se vse skupaj umiri. Tudi notranjost se začne hitro ogrevati, zato je dovolj, da na klimatski napravi izberemo le želeno stopnjo hitrosti samodejnega prilagajanja temperature.

Če si tega C4 pogledamo s povsem tehničnega vidika, mu težko kaj očitamo. Notranjost je prostorna s prtljažnikom vred, sedenje za volanom bo ustrezalo veliki večini voznikov in oprema je dovolj bogata, da so zadovoljene vse normalne potrebe sodobnega voznika. Že na pogled precej udobni sedeži so ena najboljših strani avtomobila, tudi armaturna plošča je z uporabniškega stališča popolnoma lahko razumljiva za upravljanje. Uporabljeni materiali ne razočarajo, tako kot ne razočara splošni vtis notranjosti. Toda ali je to dovolj? Morda za nekoga, ki ne išče presežkov. Sploh tehničnih, kajti že pogled na precej zastarel osrednji zaslon nam da vedeti, da se generacijska doba aktualnega C4 počasi končuje.

Glede na to, da je motor star znanec, smo pričakovali, da bo enako z menjalnikom. Veliko slabih izkušenj s PSA-jevimi menjalniki smo že opisali v preteklosti, zato lahko končno rečemo, da je teh zgodb (vsaj za zdaj) konec. Kaj točno so storili, se nismo poglabljali, toda zadeva deluje tako, kot je treba. Nič več nenatančnega pretikanja in nekega mlahavega občutka na ročici menjalnika. Pretikanje je tekoče in natančno.

Kljub občasnemu priganjanju (meritve) je povprečna poraba goriva na koncu testa znašala okroglih šest litrov na sto prevoženih kilometrov, kar je ugodna številka, ki lahko postane še ugodnejša, če ne boste preveč pritiskali na plin in se boste s takole motoriziranim C4 vozili predvsem zunaj mestnih gneč. Tista bolj verodostojna poraba na našem normnem krogu pa je za en liter manjša.

Je C4 še vedno aktualen in zanimiv avtomobil za kupce? Odgovor nam lahko dajo le prodajni rezultati. Da bi ti bili slabi, ni razloga, saj je C4 v kombinaciji s tem turbodizlom in izbrano opremo, ki nam jo ponuja paket Collection, avtomobil, ki bo lahko zadovoljil vsakdanje potrebe uporabnika brez težav.

Besedilo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 15.860 €
Cena testnega modela: 24.180 €
Pospešek (0-100 km/h): 10,8 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 82 kW (112 KM) pri 3.600/min – največji navor 270 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 T (Sava Eskimo S3).
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,3 s – poraba goriva (ECE) 5,8/3,9/4,6 l/100 km, izpust CO2 119 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.275 kg – dovoljena skupna masa 1.810 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.329 mm – širina 1.789 mm – višina 1.502 mm – medosna razdalja 2.608 mm –prtljažnik 408–1.183 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 8 °C / p = 1.024 mbar / rel. vl. = 68 % / stanje kilometrskega števca: 1.832 km
Pospešek 0-100km: 10,8s
402m z mesta: 17,5s ( 128km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,5/21,5s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,5/15,8s (V./VI.)
Največja hitrost: 190km/h (VI.)
poraba na testu: 6,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,9m
AM meja: 40m
Ocena
  • Ta Citroën C4 je točno tak, da ga zagotovo ne bo spregledal nihče, ki trenutno kupuje avtomobil v tem cenovnem razredu.

Hvalimo in grajamo
udobje (sedeži)
menjalnik
prožnost in varčnost motorja
pokrov posode za gorivo na ključ
oblikovna zadržanost
berljivost sredinskega zaslona