Citroënov največji model je od začetka letošnjega leta C5 Aircross, ki na ponudbo te francoske znamke deluje pomlajujoče.
Z njim zdaj pri Citroënu kupcu ponujajo precej širok nabor možnosti izbire, predvsem pa seveda sodobno zasnovo karoserije, za katero trdijo, da gre za SUV. No, boljša bi bila oznaka križanec, saj bi za 'športnost' te oznake po splošnem mnenju potreboval še štirikolesni pogon. A kupcev, ki se odločijo za C5 Aircross to najbrž ne moti preveč, navsezadnje je običajna vozniška izkušnja tista, ki spodbudi zadovoljstvo.
Že ob našem prvem seznanjanju s C5 Aircrossom (Avto magazin 04/2019) smo ugotovili, da za manj zahtevne izlete v lažja brezpotja poskrbi sistem Grip Control. Tudi izkušnja o voznem udobju je podobna tisti pri prvem preskusu, ko je šlo za najbolje opremljeno različico z najzmogljivejšim turbobencinskim motorjem. Naš presušeni primerek je bil glede moči dokaj podoben, a jo je na prednja kolesa prek samodejnega menjalnika 'dobavljal' turbodizelski motor. Ta malenkostno vpliva na počutje glede udobja, v višjih vrtljajih se zdi glasen in tudi izolacija kabine ne zmore preprečiti prodiranja motornega hrupa v potniški prostor. A to je pravzaprav tudi edina prava zamera v primerjavi s podobno zmogljivim bencincem. Dizelski pogon se namreč izkaže za dokaj zmogljivega in hkrati tudi zelo varčnega.
Osemstopenjski samodejni menjalnik je res dobra opcija, če smo pripravljeni nekaj več odšteti za primerno udobje. Kot pokaže normni podatek glede povprečne porabe (pa tudi sicer celotnega preskusa), pri Citroënenu dobro obvladujejo sedanje dokaj zahtevne emisijske predpise. Bolj športno nastrojeni vozniki bi si morda sicer želeli nekaj več odzivnosti (tudi v 'športnem' programu, ki ga ponuja gumb za izbiro voznih profilov na sredini konzole ob prestavni ročici). A pravzaprav se tudi motorna kombinacija dobro vklaplja v Citroënovo usmeritev k poudarku na udobju.
C5 Aircrossovo podvozje dobro obvladuje slabše cestne površine. Tudi v našem primeru, ko so bile na tem križancu nameščena dokaj velika 19-palčna kolesa, se je dobro spopadal z manjšimi ali večjimi neravninami na cesti in je le malo slabosti s cest prišlo do potnikov na udobnih sedežih. Ti so sicer bolj udobni spredaj, a zadnji sedeži imajo svojo dobro stran. So namreč trije ločeni in jih lahko vsak od uporabnikov prilagaja po svojih željah, tudi vzdolžni premik je primeren in tako pripomore k splošnemu vtisu precejšnje prilagodljivosti potniške kabine.
Upravljanje in ergonomija sta zdaj tudi pri Citroënu posodobljena, digitalni merilniki in velik zaslon na dotik v sredini armaturne plošče pripomoreta k sodobnemu videzu. Povezljivost je solidna, če uporabljamo pametni telefon (obeh največjih sistemov), lahko tudi prihranimo izdatek za navigacijo. Manj posrečeno se zdi upravljanje gretja in zračenja ter klimatske naprave. Za vsak poseg je treba spremeniti nastavitve na sredinskem zaslonu in tako žal vedno znova 'podremo' siceršnjo nastavitev na sredinskem zaslon, ki jo moramo po spremembi klimatske nastavitve spet vzpostaviti. Tudi sicer se zdi upravljanje sredinskega zaslona pri višji hitrosti malce nezanesljivo (doseg pravega mesta na dotik na zaslonu), a to je pač 'davek' na zahteve po sodobni in poenostavljeni infozabavni opremi.
V opremi Shine, najbogatejši in najdražji, je kar veliko tistega, kar potrebujemo za udobno in varno vožnjo, predvsem veliko elektronskih pripomočkov. V kombinaciji s samodejnim menjalnikom je tudi aktivni tempomat, ki zavira do zaustavljanja in v koloni potem tudi nadaljuje zasledovalno vožnjo ali ustavljanje, kar seveda še doda nekaj točk k zglednemu voznemu udobju. Končna cena tega Citroëna se morebiti na prvi pogled zdi dokaj visoka (še posebej, če upoštevamo, da je osnovna različica dobavljiva že za dobrih 22 tisočakov). Če morebiti to koga moti, jo brez težav lahko spravi na mejo tridesetih tisočakov že s tem, da se odpove eni sami opciji, usnjenim sedežnim prevlekam. Te so sicer lične in seveda tudi skrbijo za udobje, a nimajo samo oboževalcev (manj zanesljivo zadrževanje telesa ob delovanju stranskih pospeškov med vožnjo).
Citroënov C5 Aircross je novost, ki bo tej francoski znamki zagotovo povrnila nekaj stare slave…
Prodaja: | C Automobil Import |
---|---|
Cena testnega modela: | 38.910 EUR € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 32.750 EUR € |
Cena testnega modela s popusti: | 35.381 EUR € |
Moč: | 130kW (177 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 8,6 s s |
Največja hitrost: | 211 km/h km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,8l /100 kml/100km |
Obvezno zavarovanje: | 525 EUR € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.303 EUR € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 130 kW (177 KM) pri 3.750/min – največji navor 400 Nm pri 2.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 205/55 R 19 H (Goodyear Ultragrip). |
Zmogljivost: | največja hitrost 211 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,8 l/100 km, izpust CO2 126 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.540 kg – dovoljena skupna masa 2.110 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.500 mm – širina 1.859 mm – višina 1.654 mm – medosna razdalja 2.730 mm – posoda za gorivo 53 l. |
Prtljažnik: | 580–1.630 l |
T = 23 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 5.642 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,5 ss |
---|---|
402m z mesta: | 16,9 ss ( 139 km/hkm/h) |
Trušč pri 90km/h | 59 dbdB |
-
Solidna Citroënova ponudba, a z odrekanjem pri nekaterih postavkah opreme lahko dobimo tudi precej cenovno ugodnejšo izvedenko.