Citroënovi Picassi v tej velikosti (torej C4 Picasso, prej pa Xsara Picasso) so se od nekdaj dobro prodajali. A nekateri kupci so si želeli še več prostora. Citroën jim je ustregel z Grandom.
Najprej o imenu: ker je osnovni avtomobil C4 Picasso, je ta veliki seveda Grand C4 Picasso. Ali v tem primeru Grand pomeni le večji avtomobil ali še kaj več, pa v nadaljevanju.
O C4 Picassu smo se natančno razpisali že pred približno pol leta, a osnov vseeno ne gre izpustiti. Najprej tisto, kar bo voznik opazil najprej: merilniki. Klasiko, torej analogne merilnike in kopico gumbov na armaturni plošči, sta tu zamenjala dva LCD-zaslona (eden od njiju občutljiv za dotik) in nekaj gumbov, občutljivih za dotik. Napredno? Vsekakor. Uporabno? Za tiste, ki se znajdejo s pametnimi mobilniki, zlahka.
Zgornji, veliki LCD-zaslon prikazuje merilnike in druge pomembne informacije. Na njem lahko izbirate med tremi vrstami grafičnega prikaza, proces preklopa pa traja precej dolgo, a osnovne informacije delujejo tudi med njim. Od treh videzov je en precej nepregleden, en presvetel za nočno uporabo, en pa odličen – škoda le, da so Citroënovi oblikovalci prostor premalo izrabili. Prikazovalnik temperature motorja tako zasede skoraj tretjino prostora, povsem po nepotrebnem. A ker gre le za programske rešitve, je zelo verjetno, da bo mogoče v prihodnosti naložiti več novih oblik merilnikov.
Drugi LCD-zaslon je nameščen na vrhu sredinske konzole in skupaj z gumbi okoli njega, občutljivimi za dotik, skrbi za upravljanje večine funkcij avtomobila. Na prvi pogled bi si recimo zaželeli, da bi bile vsaj komande klimatizacije ločene, a se hitro izkaže, da je delovanje tega sistema tako dobro, da ga bo povprečen voznik enkrat nastavil in nič več spreminjal.
Lastniki pametnih mobilnikov vedo: pri tovrstnih sistemih se vedno najdejo malenkosti, ki bi lahko bile (po mnenju točno tistega uporabnika) rešene drugače, zanj bolje, in tudi sistem v Grand C4 Picasso ni izjema. Lahko bi našteli nekaj malenkosti, ki bi jih bilo mogoče izboljšati, a kaj, ko si še v redakciji nismo bili edini, katere so in kako jih izboljšati. Ja, vsakdo ima svoj okus in navade, zato raje zapišemo takole: sistem je dober, predvsem pa prilagodljiv. Če se pri Citroënu odločijo za nove funkcije in nove grafične podobe, gre le za programske spremembe. Seveda je bila bogata tudi s tem povezana oprema, od 360-stopinjskega pogleda okoli avtomobila s kamerami do samodejnega parkiranja (sistem tudi sam izmeri parkirni prostor in na dovolj velikega opozori voznika), ki je dovolj hitro in natančno.
Kaj pa preostanek avtomobila? O notranjosti lahko zapišemo le veliko lepega. Sedi se dobro, prostora v prvi in drugi vrsti je dovolj, panoramsko vetrobransko steklo navduši. Zlaganje druge in (doplačilne) tretje vrste sedežev je preprosto, za njimi ostane ravno dno, v tretji vrsti pa je zato sedenje malenkost nižje, kot bi si želeli – a to je pomanjkljivost skoraj vseh sedemsedežnikov tega razreda. Ko je zadnja vrsta sedežev zložena, je prtljažnik res velik, precej večji kot v navadnem C4 Picassu. Če iščete tovrsten družinski avtomobil, je Grand boljša izbira tudi, če ne potrebujete sedmih sedežev.
Še en velik plus si ta avtomobil zasluži pri motorju. 1,6-litrski 156-'konjski' (115 kilovatov) turbobencinec najprej navduši s svojim tihim tekom. V kabini ga skoraj ne slišite, če ga ne zavrtite v najvišje vrtljaje. A to skoraj nikoli ni potrebno, saj je navora in prožnosti dovolj že pri najnižjih vrtljajih. Navora sicer ni toliko, kot bi ga bilo v enako močnem dizlu, je pa zato enakomerneje razporejen, območje uporabnih vrtljajev pa je precej večje.
In seveda: poleg tega, da je precej tišji od dizla, je tudi precej cenejši: z enako opremo je 155 THP kar za okoli dva in pol tisočaka cenejši od 150-'konjskega' dizla. In dva tisočaka in pol odtehtata nekoliko večjo porabo goriva pri veliko prevoženih kilometrih. Poraba 115-'konjskega' dizla je bila na našem testu za kak liter manjša od porabe, ki smo jo dosegli s tem bencincem, in pri dvolitrskem dizlu razlika ne bi bila večja od litra in pol. Ko temu dodamo še bolj uglajeno delovanje bencinca, je izračun v korist zadnjemu ugoden.
Uradna cena 28 tisočakov za takšen avtomobil se na papirju morda zdi visoka, a ko v zakup vzamemo kopico opreme, ki jo ponuja, pa tehnično naprednost, videz, ki prepriča, in prilagodljivo notranjost (da o popustih, ki jih je mogoče izpogajati v salonu, ne govorimo), postane tak Grand C4 Picasso zelo razumska odločitev.
Besedilo: Dušan Lukič
Prodaja: | Citroën Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 19.720 € |
Cena testnega modela: | 29.390 € | Pospešek (0-100 km/h): | 9,9 s |
Največja hitrost: | 209 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,1l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 115 kW (156 KM) pri 6.000/min – največji navor 240 Nm pri 1.400/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 17 V (Continental Conti Winter Contact TS810). |
Zmogljivost: | največja hitrost 209 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,2 s – poraba goriva (ECE) 8,2/4,8/6,0 l/100 km, izpust CO2 139 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.311 kg – dovoljena skupna masa 2.100 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.597 mm – širina 1.826 mm – višina 1.638 mm – medosna razdalja 2.840 mm –prtljažnik 575–1.500 l – posoda za gorivo 57 l. |
T = 3 °C / p = 1.045 mbar / rel. vl. = 83 % / stanje kilometrskega števca: 2.912 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,9s |
---|---|
402m z mesta: | 17,2s ( 134km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 11,2/15,3s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 14,5/18,1s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 209km/h (VI.) |
poraba na testu: | 8,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 44,4m |
AM meja: | 40m |
Napake med testom: | Večino časa sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu ni deloval. |
-
Tak Grand C4 Picasso je, če odštejemo nekaj pomanjkljivosti, zelo blizu tistemu, kar bi si lahko predstavljali kot idealen družinski avtomobil.