Kratki test: Citroën Grand C4 Picasso THP 155 Exclusive

7. 2. 2014 | Dušan Lukič
Deli

Citroënovi Picassi v tej velikosti (torej C4 Picasso, prej pa Xsara Picasso) so se od nekdaj dobro prodajali. A nekateri kupci so si želeli še več prostora. Citroën jim je ustregel z Grandom.

Najprej o imenu: ker je osnovni avtomobil C4 Picasso, je ta veliki seveda Grand C4 Picasso. Ali v tem primeru Grand pomeni le večji avtomobil ali še kaj več, pa v nadaljevanju.

O C4 Picassu smo se natančno razpisali že pred približno pol leta, a osnov vseeno ne gre izpustiti. Najprej tisto, kar bo voznik opazil najprej: merilniki. Klasiko, torej analogne merilnike in kopico gumbov na armaturni plošči, sta tu zamenjala dva LCD-zaslona (eden od njiju občutljiv za dotik) in nekaj gumbov, občutljivih za dotik. Napredno? Vsekakor. Uporabno? Za tiste, ki se znajdejo s pametnimi mobilniki, zlahka.

Zgornji, veliki LCD-zaslon prikazuje merilnike in druge pomembne informacije. Na njem lahko izbirate med tremi vrstami grafičnega prikaza, proces preklopa pa traja precej dolgo, a osnovne informacije delujejo tudi med njim. Od treh videzov je en precej nepregleden, en presvetel za nočno uporabo, en pa odličen – škoda le, da so Citroënovi oblikovalci prostor premalo izrabili. Prikazovalnik temperature motorja tako zasede skoraj tretjino prostora, povsem po nepotrebnem. A ker gre le za programske rešitve, je zelo verjetno, da bo mogoče v prihodnosti naložiti več novih oblik merilnikov.

Drugi LCD-zaslon je nameščen na vrhu sredinske konzole in skupaj z gumbi okoli njega, občutljivimi za dotik, skrbi za upravljanje večine funkcij avtomobila. Na prvi pogled bi si recimo zaželeli, da bi bile vsaj komande klimatizacije ločene, a se hitro izkaže, da je delovanje tega sistema tako dobro, da ga bo povprečen voznik enkrat nastavil in nič več spreminjal.

Lastniki pametnih mobilnikov vedo: pri tovrstnih sistemih se vedno najdejo malenkosti, ki bi lahko bile (po mnenju točno tistega uporabnika) rešene drugače, zanj bolje, in tudi sistem v Grand C4 Picasso ni izjema. Lahko bi našteli nekaj malenkosti, ki bi jih bilo mogoče izboljšati, a kaj, ko si še v redakciji nismo bili edini, katere so in kako jih izboljšati. Ja, vsakdo ima svoj okus in navade, zato raje zapišemo takole: sistem je dober, predvsem pa prilagodljiv. Če se pri Citroënu odločijo za nove funkcije in nove grafične podobe, gre le za programske spremembe. Seveda je bila bogata tudi s tem povezana oprema, od 360-stopinjskega pogleda okoli avtomobila s kamerami do samodejnega parkiranja (sistem tudi sam izmeri parkirni prostor in na dovolj velikega opozori voznika), ki je dovolj hitro in natančno.

Kaj pa preostanek avtomobila? O notranjosti lahko zapišemo le veliko lepega. Sedi se dobro, prostora v prvi in drugi vrsti je dovolj, panoramsko vetrobransko steklo navduši. Zlaganje druge in (doplačilne) tretje vrste sedežev je preprosto, za njimi ostane ravno dno, v tretji vrsti pa je zato sedenje malenkost nižje, kot bi si želeli – a to je pomanjkljivost skoraj vseh sedemsedežnikov tega razreda. Ko je zadnja vrsta sedežev zložena, je prtljažnik res velik, precej večji kot v navadnem C4 Picassu. Če iščete tovrsten družinski avtomobil, je Grand boljša izbira tudi, če ne potrebujete sedmih sedežev.

Še en velik plus si ta avtomobil zasluži pri motorju. 1,6-litrski 156-'konjski' (115 kilovatov) turbobencinec najprej navduši s svojim tihim tekom. V kabini ga skoraj ne slišite, če ga ne zavrtite v najvišje vrtljaje. A to skoraj nikoli ni potrebno, saj je navora in prožnosti dovolj že pri najnižjih vrtljajih. Navora sicer ni toliko, kot bi ga bilo v enako močnem dizlu, je pa zato enakomerneje razporejen, območje uporabnih vrtljajev pa je precej večje.

In seveda: poleg tega, da je precej tišji od dizla, je tudi precej cenejši: z enako opremo je 155 THP kar za okoli dva in pol tisočaka cenejši od 150-'konjskega' dizla. In dva tisočaka in pol odtehtata nekoliko večjo porabo goriva pri veliko prevoženih kilometrih. Poraba 115-'konjskega' dizla je bila na našem testu za kak liter manjša od porabe, ki smo jo dosegli s tem bencincem, in pri dvolitrskem dizlu razlika ne bi bila večja od litra in pol. Ko temu dodamo še bolj uglajeno delovanje bencinca, je izračun v korist zadnjemu ugoden.

Uradna cena 28 tisočakov za takšen avtomobil se na papirju morda zdi visoka, a ko v zakup vzamemo kopico opreme, ki jo ponuja, pa tehnično naprednost, videz, ki prepriča, in prilagodljivo notranjost (da o popustih, ki jih je mogoče izpogajati v salonu, ne govorimo), postane tak Grand C4 Picasso zelo razumska odločitev.

Besedilo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 19.720 €
Cena testnega modela: 29.390 €
Pospešek (0-100 km/h): 9,9 s
Največja hitrost: 209 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 115 kW (156 KM) pri 6.000/min – največji navor 240 Nm pri 1.400/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 17 V (Continental Conti Winter Contact TS810).
Zmogljivost: največja hitrost 209 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,2 s – poraba goriva (ECE) 8,2/4,8/6,0 l/100 km, izpust CO2 139 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.311 kg – dovoljena skupna masa 2.100 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.597 mm – širina 1.826 mm – višina 1.638 mm – medosna razdalja 2.840 mm –prtljažnik 575–1.500 l – posoda za gorivo 57 l.
Naše meritve
T = 3 °C / p = 1.045 mbar / rel. vl. = 83 % / stanje kilometrskega števca: 2.912 km
Pospešek 0-100km: 9,9s
402m z mesta: 17,2s ( 134km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,2/15,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 14,5/18,1s (V./VI.)
Največja hitrost: 209km/h (VI.)
poraba na testu: 8,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,4m
AM meja: 40m
Napake med testom: Večino časa sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu ni deloval.
Ocena
  • Tak Grand C4 Picasso je, če odštejemo nekaj pomanjkljivosti, zelo blizu tistemu, kar bi si lahko predstavljali kot idealen družinski avtomobil.

Hvalimo in grajamo
merilniki
prilagodljivost
tih in uglajen motor
sedeži
bogata oprema
merilniki
slabo delovanje pametnega ključa (ob zaklepanju)
nedelovanje sistema za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu