Kratki test: Citroën Grand C4 Space Tourer Shine 2,0 BlueHDi 160 EAT8

27. 9. 2018 | Tomaž Porekar
Deli

Že res, da so zdaj v modi terenci in križanci, toda Citroën ima v svojem rokavu dodatnega asa: primerno velik in udoben avtomobil za tiste, ki potrebujejo prostor.

Grand C4 je zdaj iz Picassa postal Space Tourer. Tako se zlagoma spreminja večina prejšnjih oznak, ki jih je nekoč uporabljal Citroën. Po svoje se me je 'prijela' lahna nostalgija, saj je ta francoska znamka vsaj z oznakami poskušala biti drugačna … Udoben in prostoren avtomobil pa se z novim imenom vsaj ni nič spremenil, le pred časom so mu v ponudbo ob že znanem dvolitrskem turbodizelskem motorju s 150 'konji' in šeststopenjskim samodejnim menjalnikom dodali malenkost močnejšega, moč motorja pa na sprednji kolesni par prenaša kar osemstopenjska avtomatika. Ta nova kombinacija pogona je vsekakor vredna hvale. Ne le zato, ker ustreza prihajajočim emisijskim normam. S takšnim prilagajanjem se pri nekaterih tekmecih še močno trudijo. Citroën pa je član francoskega PSA in takšno motorno-menjalniško kombinacijo so dobili že precej zgodaj – skupaj z nekaterimi drugimi modeli znamk Opel in Peugeot. Nekatere od teh smo tudi že preizkusili in ugotovili vse dobre strani, ki jih ponujajo zaradi dobrega vozniškega udobja. Ob tem naj poudarimo, da se menjalnik solidno izkaže pri porabi goriva in da je vse, kar vam lahko prepreči odločitev za nakup, doplačilo v primerjavi z običajnim ročnim. Ta je pri predhodniku v ponudbi znašal okoli 2.000 evrov, a je po novem dvolitrski blueHDi v ponudbi le s samodejnim menjalnikom. Mimogrede, pogled na ponudbo motorjev, ki ustrezajo novim evropskim predpisom, ki so začeli veljati z letošnjim septembrom, je v primerjavi s prejšnjimi precej lažji, različic pa je manj.

Grandu C4 z novim imenom pa je koristilo tudi to, da ima PSA v naboru številne posodobljene dodatke (vozniške pomočnike) za varnost in udobje. Res je, da je zanje še vedno treba kar močno seči v žep. Res pa je tudi, da že pri osnovni različici Space Tourerja (Live) dobite kar bogato opremljen avtomobil. Ima sicer 'samo' 12-palčni črno-bel sredinski zaslon, naš, z opremo Shine, pa je imel že velikega. Tudi v osnovni različici dobite dodatke, kot je telefonska povezljivost (z Bluetoothom), v različici Shine pa so tudi Carplay oziroma Mirror Link in navigacija. To sicer ni zadnja novost pri Grandu C4. Picassov zadnji preizkus s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom smo v Avto magazinu zadnjič objavili v lanski številki 10 in tedaj tudi že poročali o na novo organiziranem upravljanju. Space Tourer pa je bil opremljen tudi s paketom Drive Assist II, kjer so združili samodejno preklapljanje med dolgimi in zasenčenimi lučmi, nadzor nenamernega zapuščanja voznega pasu, dodatne gumbe za upravljanje na volanskem obroču ter aktivni tempomat, ki samodejno tudi ustavi. S tem se je Grand C4 Space Tourer torej že priključil skupini avtomobilov, za katere lahko rečemo, da kar dobro pomagajo vozniku pri zagotavljanju varne vožnje. Priprava je tudi primerna za uporabo ob premikanju v kolonah ali počasno vožnjo, kjer avtomobil samodejno ustavlja, ne da bi bilo vozniku treba zavirati, nato pa ga ob speljevanju lahko le s pritiskom na plin znova spravi v gibanje. Paket je vsekakor vreden svojega doplačila (850 evrov). To sicer ni končna cena, ker je v žep treba seči še za ksenonske žaromete (920 evrov), a tudi pri teh moramo zapisati, da so vozniku v nočnem času v veliko pomoč – ne le da preklapljanje med zasenčenimi in polnimi žarometi ponoči dobro deluje, dodatek je tudi to, da spremljajo smer, ko voznik obrača volan, in tako osvetljujejo tisti del ceste pred avtomobilom, kjer gre pot.

Nasploh se zdi, da je Grand C4 postal zelo 'pameten'. Sredinski zaslon, ki nadomešča 'klasične' merilnike pred volanom, je dovolj pregleden (ni pa ravno v osnovnem voznikovem vidnem polju). Z gumbi na volanskem obroču lahko podatkovno ponudbo prilagodimo svojemu okusu. Podobno uporaben je tudi sedempalčni zaslon pod njim, kjer voznik nadzoruje delovanje večine funkcij. Mojo malenkost je motilo le to, da je dostop do nastavitev zračenja in klimatske naprave zdaj malo bolj zapleten. Kot 'pametno' štejem kamero, ki prepoznava in na zaslonu sporoča znake hitrostnih omejitev (žal pri nas ne deluje tako, kot bi si želeli, a za to so krivi prometni opremljevalci cest, saj omejitve hitrosti redkokdaj prekličejo tudi z znakom). Za zdaj tudi sistem Citroën e-Touch pri Grandu ne deluje tako, kot so si zamislili v Franciji. Gre za telematsko enoto z gumbom SOS in asistenco, a pri nas zadeva še ni vzpostavljena, kot pravijo pri slovenskem distributerju; ko bo, bo oddajala tudi točne podatke v primeru trka. Citroën je tako svoj Grand opremil s številnimi dodatki, ki mu zagotovo omogočajo, da se na področju pripomočkov za varnejšo vožnjo in udobnejšega upravljanja enakovredno spoprijema z novejšimi tekmeci, naj so to enoprostorci ali križanci.

Druge odlike so seveda znane – to je možnost izbire dodatnih dveh sedežev v tretji vrsti oziroma ogromen prtljažnik, ki omogoča enostavno načrtovanje daljšega potovanja ali dopustniških užitkov. Za to dobro poskrbi tudi udobnejše podvozje, ki mu nekaj trdote dodajajo sicer velika 18-palčna kolesa. Z razmerjem 45 odstotkov višine Michelinove gume sicer na slabših in luknjastih cestah ne omogočajo največjega udobja, a to naj bi bila žrtev za boljšo lego na cesti. Ta se zdi solidna, morda malce moti, da se avtomobil bolj nagiba, kar je pravzaprav povezano tudi z velikostjo karoserije in namenom uporabe. Običajno pač lahko pričakujemo, da si bodo dirkači v Citroënovi ponudbi morali najti kakšen drugačen primerek, če že prisegajo na to znamko.

Preberite še:

Kratki test: Citroën Spacetourer Feel M BlueHdi 150 S&S BVM6

Kratki test: Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 150 S&S BVM6 Feel

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 37.130 €
Cena osnovnega modela s popusti: 31.940 €
Cena testnega modela s popusti: 30.818 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.404 €
Tehnični podatki
Motor: 4- valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997cm3 – največja moč 120 kW (163 KM) pri 3.750/min – največji navor 400 Nm pri 2.000/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/45 R 18 V (Michelin Pilot Sport 3)
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,7 l/100 km, izpust CO2 123 g/km
Mase: prazno vozilo 1.540 kg – dovoljena skupna masa 2.290 kg
Zunanje mere: dolžina 4.602 mm – širina 1.826 mm – višina 1.644 mm – medosna razdalja 2.840 mm – posoda za gorivo 55 l
Prtljažnik: 170–1.652843 l
Naše meritve
T = 25°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.441 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,4s ( 133km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Kdor potrebuje še več prostora, bo segel po 'klasiki' – Citroënov paradni enoprostorec ima novo ime in tudi veliko sodobnih dodatkov. Višjo stopnjo udobja pa zagotavlja osemstopenjska avtomatika

Hvalimo in grajamo
udobje in prilagodljivost
posodobljeni merilniki
elektronski varnostni pripomočki
prostornost
motor, menjalnik in poraba goriva
preglednost (tudi ob pomoči elektronike)