Kratki test: Dacia Sandero 1.5 dCi (65 kW) Stepway

Čeprav 15,5-centimetrski odmik od tal, plastične zaščite in rjava barva karoserije namigujejo na terenske vragolije, se Dacia Sandero Stepway najbolje počuti v mestu.

Kratki test: Dacia Sandero 1.5 dCi (65 kW) Stepway (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
2. 3. 2013

Razlog za zgornjo trditev se skriva v pogonu. Čeprav večina ljudi zaradi njegove pojave misli, da Sandera Stepway poganjajo štiri kolesa, ima večinoma tehniko prejšnjega Renaulta Clia. Zato je poceni in zato ga poganja le prednji kolesni par.

Pred vrati, pravzaprav že med podboji, preži oblikovno prenovljeni Sandero, zato je prva ponovoletna številka kot nalašč, da še zadnjič opozorimo na starega. Če ste pametni, boste v prodajalnah povprašali še po neprenovljenem modelu, saj lahko dobite dodaten popust na avtomobil, ki je nezahtevnejšim voznikom pisan na kožo.

Zunanjosti še vedno nimamo kaj očitati: lepo oblikovane karoserijske poteze, združene s plastičnimi obrobami in višjim odmikom od tal (tudi po zaslugi 16-palčnih aluminijastih platišč), pritegnejo poglede tudi tistih, ki sicer nad nizkocenovnimi znamkami dvigajo nos. Malce bolj zadržani bomo pri tehniki: saj ni nič narobe, če so si pri Sanderu sposodili tehniko Clia tretje generacije, saj je s tem pridobil sodobne motorje in preverjene menjalnike ter podvozje. No, prav pri podvozju se nam zdi, da so pri Dacii nalogo naredili zgolj na pol.

Testni avtomobil je slonel na platformi, ki ji pri navezi Renault-Nissan rečejo B0 in so jo uporabili najprej pri Cliu tretje generacije, nato pa še v družini Logan, podedoval pa jo je tudi Sandero. Če lahko rečemo, da je podvozje naravnano precej na udobje, s tem ne mislimo nič slabega, saj so glavni kupci tega avtomobila družine in starejši.

Toda zdi se, da je 90-'konjski turbodizelski dCi z zvrhano mero navora premočan za kombinacijo podvozja in volanskega sistema, saj se vzmetenje in blaženje kar mučita, da prednji pogonski kolesi lepo vlečeta preostali del avtomobila. Zdaj pa smo v dilemi, saj tega pri prejšnjem Cliu tega niso opazili; ali smo že toliko razvajeni, da nas je zmotilo, ali so pri Sanderu z višjim težiščem podrli geometrijo vpetja ali pa je kaj tretjega? Mogoče je za to kriv (zelo glasen!) menjalnik s krajšimi prestavnimi razmerji? Kombinacija vsega naštetega? Skratka, pri bolj skrajnih obremenitvah (poln plin, polna obtežitev) se zdi, da je motor s svojim navorom skoraj prevelik zalogaj za podvozje. A brez skrbi, to bodo občutili le najbolj vešči in zahtevni vozniki, drugi tega še opazili ne boste.

S tem je konec graj. Testni avtomobil je imel dve varnostni blazini, sistem ABS, sicer starejši radio z obvolanskimi komandami in priključkom USB ter sistemom za prostoročno telefoniranje, ročno klimatsko napravo, udobne sedeže z belimi šivi in logotipom Stepway itd. Uporabljeni materiali v notranjosti niso najbolj reprezentančni, so pa zato zelo trpežni in jih je lahko očistiti. Saj veste, če boste kdaj zapeljali v blato, čeprav nima štirikolesnega pogona ... Na žalost volanski obroč ni nastavljiv, zato položaj za volanom zahteva nekaj prilagajanja, boste pa prijetno presenečeni nad prostornostjo in uporabnostjo. Prtljažnik je dovolj velik in prilagodljiv, da s športno opremo ne boste imeli težav, nam pa je uspelo vanj stlačiti celo otroški voziček.

Da se pod Sanderovo karoserijo skriva tehnika prejšnjega Clia, pričata tudi troblja v levi obvolanski ročici in motor dCi. Motorček se v tem rjavem avtomobilu (se ne zdi tudi vam, da mu ta barva neizmerno pristaja?) odlično počuti, saj ni preglasen pa tudi poraba se giblje okoli sedmih litrov.

Čeprav je bil prenovljeni Sandero predstavljen že na avtomobilskem salonu v Parizu in tik pred novim letom ponujen tudi slovenskim kupcem, ima stari še veliko za povedati. Povprašajte za popust, mogoče se vam nasmehne sreča.

 

Besedilo: Aljoša Mrak

Dacia Sandero 1.5 dCi (65 kW) Stepway

Osnovni podatki

Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 11.430 €
Cena testnega modela: 11.570 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Pospešek (0-100 km/h): 13,6 s
Največja hitrost: 173 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,9l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 65 kW (90 KM) pri 3.750/min – največji navor 200 Nm pri 1.900/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/55 R 16 H (Continental ContiEcoContact2).
Zmogljivost: največja hitrost 162 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,8 s – poraba goriva (ECE) 5,0/3,7/4,1 l/100 km, izpust CO2 108 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.114 kg – dovoljena skupna masa 1.615 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.024 mm – širina 1.753 mm – višina 1.550 mm – medosna razdalja 2.589 mm –prtljažnik 320–1.200 l – posoda za gorivo 50 l.

Naše meritve

T = 3 °C / p = 984 mbar / rel. vl. = 77 % / stanje kilometrskega števca: 18.826 km
Pospešek 0-100km: 13,6s
402m z mesta: 19,1s ( 118km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,6s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 14,3s (V.)
Največja hitrost: 173km/h (V.)
poraba na testu: 6,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45,7m
AM meja: 42m
Ocena
  • Nikakor se ne strinjamo, da je stari Sandero že za odpis. Nekoč smo bili s Cliom tretje generacije, ki mu je posodil tehniko, več kot zadovoljni, kajne?

Hvalimo in grajamo
uporaben prtljažnik
cena
trpežni materiali, ki se zlahka počistijo
motor
dostop do posode za gorivo le s ključem
volanski obroč ni nastavljiv
podvozje
menjalnik (le pet prestav, zelo glasen)

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri