Kratki test: Dacia Sandero dCi 75 Laureate

27. 5. 2013 | Aljoša Mrak
Deli

Pri Sanderu ni velike zgodbe; kot je rekam cilj morje, tako Sandero sledi sodobnim tokovom slabše kupne moči. Tudi (ali predvsem) z najšibkejšim turbodizlom.

Časi niso rožnati, in kot je videti, bo finančna kriza še nekaj časa del našega življenja. Toda to še ni razlog, da si ne bi mogli kupiti novega avtomobila. Dacia Sandero je namreč avtomobil, ki v najboljši meri uteleša trenutne zmožnosti denarnic večine prebivalcev v Sloveniji. Poglejte ceno avtomobila in dodatne opreme, pa vam bo vse jasno.

Osnovna cena tega avtomobila je 10.600 evrov, skupaj z dodatno opremo (kjer so omembe vredni le električni pomik stekel zadaj za 100 evrov, aluminijasta 15-palčna platišča za 290 evrov in kovinski lesk barve za 390 evrov) pridemo do spodobnega avtomobila za 11.665 evrov. Ob tem morate vedeti, da ima vsaka Dacia Sandero že v serijski opremi stabilnostni ESP, štiri varnostne blazine in klimatsko napravo. Uh, zgodba o uspehu? Ja, če spregledate, da so pričakovane štiri zvezdice EuroNCAP-a zgornja meja in da vožnje nikakor ne moremo ožigosati kot užitek.

Pravzaprav lahko užitek v vožnji razdelimo na dva dela: na športnost in na udob­je. Medtem ko pri športnosti Sandero popolnoma pogori, saj je motor prešibak, menjalnik prepočasen in podvozje premalo odzivno, bi pri udobju dobil točko več. Mogoče ne ravno pri zvočni izolaciji, saj je hrupa izpod gum in iz menjalnika vseeno preveč, ampak pri mehkobi vzmetenja in blaženja.

Recimo udarne jame, ki jih je po Sloveniji po letošnjem obilnem pluženju resnično veliko, ali pa tako imenovani ležeči policaji: podvozje poskakovanje tako uspešno omili, da jih potniki skoraj ne opazijo. Ker prvič sploh nisem dobro dojel, kako brez težav Sandero premaga hitrostne cestne ovire, sem poskušal še enkrat, nato pa bi vse bolj pogumno še nadaljeval, če se mi ne bi smilili gume in platišča. Če ste torej pristaš mehkobe podvozja in trpežnosti, s Sanderom ne morete zgrešiti.

Podobna zgodba je z motorjem. Za normalno vožnjo je povsem kos svoji nalogi in takrat se umirjenemu vozniku prikupi tudi s povprečno porabo okoli šest litrov. Če pa želite od 1,5-litrskega dCi-ja, ki seveda prihaja z Renaultovih polic, nekaj več soka pri prehitevanju v klanec ali poskočnost ob bolj naloženem avtomobilu, svetujemo dobro mero potrpežljivosti in previdnosti.

Zgolj 75 'konjev' ne more slediti Cliu RS, zato takrat raje vtaknite v režo ključ USB s svojo priljubljeno glasbo in pozabavajte sopotnike z zanimivo zgodbo, da bo vožnja hitreje minila. Položaj za volanom je slab, saj je sedalni del sedeža prekratek, volanski obroč pa ni vzdolžno nastavljiv. Zaradi nerodne postavitve stikal za električno krmiljenje stranskih stekel (spodnji del sredinske konzole za prednji in prostor med prednjima sedežema za zadnji stekli) smo pogrešali tudi več odlagalnih površin, zato pa pohvalili trpežnost uporabljenih materialov.

Pri dnevnih lučeh velja biti pazljiv, saj ste osvetljeni samo spredaj, zadnje luči pa kljub temi daljšega predora ostajajo neprižgane. Poleg omenjene klimatske naprave bomo pohvalili tudi obvolanske komande radia, malce privajanja pa zahtevata troblja v levi obvolanski ročici in enosmerni potovalni računalnik, ki lahko kaže ali zunanjo temperaturo ali uro, ne omogoča pa prikaz večjega števila podatkov.

Motor se lepo razume z menjalnikom, čeprav je ta zgolj petstopenjski. V testu Sandera Stepway (letošnja četrta številka) smo pokritizirali slabšo prožnost zaradi 'daljše' pete prestave, ki je pri šibkejši različici še bolj izrazita, zato pa bomo pohvalili zmeren hrup pri avtocestni vožnji. Pri hitrostni omejitvi se merilnik vrtljajev dvigne tik nad številko 2.000, kar je ugodno tako za ušesa kot za zmerno porabo. To lahko še zmanjšamo z vklopom tipke ECO, ki deluje na motorno pamet in gretje oziroma hlajenje, da pomaga že tako skromnemu dizelskemu motorju.

Čeprav pri Sanderu dobite staro tehniko, zavito v nov paket, avtomobilu nič ne manjka. Če hočete več uporabnosti, se ozrite k Lodgyju, za prikupnejšo obliko k Stepwayu, za užitek v vožnji pa ... ha, h Cliu RS. Za skromno ceno in majhno porabo goriva pa bo tale najšibkejša različica Sandera kar prava rešitev.

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 10.600 €
Cena testnega modela: 11.665 €
Pospešek (0-100 km/h): 13,2 s
Največja hitrost: 162 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 55 kW (75 KM) pri 4.000/min – največji navor 180 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/65 R 15 T (Goodyear Ultragrip 8).
Zmogljivost: največja hitrost 162 km/h – pospešek 0–100 km/h 14,2 s – poraba goriva (ECE) 4,9/3,6/4,0 l/100 km, izpust CO2 104 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.090 kg – dovoljena skupna masa 1.575 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.060 mm – širina 1.753 mm – višina 1.534 mm – medosna razdalja 2.588 mm –prtljažnik 320–1.200 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 3 °C / p = 1.042 mbar / rel. vl. = 77 % / stanje kilometrskega števca: 6.781 km
Pospešek 0-100km: 13,2s
402m z mesta: 19,9s ( 119km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,0s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 19,9s (V.)
Največja hitrost: 162km/h (V.)
poraba na testu: 6,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,9m
AM meja: 41m
Ocena
  • Če želite nov avtomobil s preverjeno tehniko, ne da bi pri nakupu bankrotirali, naj bo Dacia Sandero prav gotovo na vrhu seznama. Cena avtomobila, predvsem pa (dodatne) opreme je res mikavna!

Hvalimo in grajamo
cena avtomobila
cena dodatne opreme
poraba goriva
zrelejša podoba zunanjosti
mehkoba vzmetenja ('ležeči policaji')
zmeren hrup na avtocesti kljub petstopenjskemu menjalniku
položaj za volanom
postavitev stikal za električni pomik stekel
mehkoba vzmetenja
dnevne luči osvetljujejo le prednji del avtomobila
brisalniki
enosmerni potovalni računalnik