Dacia danes vse svoje modele ponuja s terenskim videzom, ki nosijo skupno oznako Stepway, a ni še tako dolgo, ko je bil takšen le Sandero. In nekako ostaja original, ki se s svojo zasnovo še najbolj približa sodobnemu pojmu majhnega križanca.
Če ima Dacia seveda pravega in zmogljivega športnega terenca v obliki Dusterja, bi lahko za Sandero Stepway rekli, da je, še preden je dejansko nastal njegov avtomobilski razred, prevzel vlogo majhnega križanca, takšno, kot jo imajo Kia Stonic, Seat Arona, Renault Captur, Peugeot 2008 in drugi podobni modeli, ki poleg terenskega videza ponujajo le sprednji pogon in nekoliko povišano podvozje, ravno toliko, da lahko brez skrbi obiščejo nekoliko neurejen makadam.
A Sandero Stepway ima v tem primeru prednost, saj je zasnovan na avtomobilu, ki je že sam po sebi precej robusten. Na asfaltiranih podlagah, predvsem pa na avtocestah, si boste zato morda želeli boljše vodljivosti, a se vam bo več kot zadovoljivo oddolžil na slabih makadamskih poteh, kjer ga bodo prej ustavile preveč cestne gume kot slabosti podvozja.
Preseneti predvsem motor. Renaultov turbobencinski trivaljnik, tako kot veliko njegovih tekmecev, sicer razpolaga s precej skromno delovno prostornino, ki ne doseže devetih decilitrov, iz nje pa izvleče 90 'konjičev'. A čeprav bi se na papirju lahko zdel nekoliko podhranjen, se med vožnjo izkaže za pravo nasprotje tega, saj svojo moč razvija s precejšnjim navdušenjem. Visokih končnih hitrosti z njim sicer ne boste dosegali, vsem drugim zahtevam, vključno z željo po dinamičnih pospeških, pa bo več kot kos. Tudi poraba goriva bo ob tem dovolj zmerna, da bodo stroški za gorivo ostali na razumni ravni.
Kar zadeva notranjost, se Sandero Stepway tudi v preizkušeni dobro opremljeni različici opreme Black & White, ki je od Renaulta Clia denimo prevzela sklop za upravljanje klimatske naprave, ne razlikuje od drugih Sanderov in Loganov, pri katerih smo ugotavljali, da bi sedeži za več udobja lahko bili nekoliko trši in imeli daljša sedala, da je volanski obroč še vedno nastavljiv zgolj višinsko in da avto kljub vsemu deluje skromno. A ker od Sandera kaj več niti ne pričakujemo, nas po drugi strani preseneti s precej opreme, med katero izstopa soliden informativno-razvedrilni sistem, za katerega smo že vedno ugotavljali, da sicer ponuja malo, vendar dobro deluje. Toda morda bi do danes že lahko ponudil tudi kaj več, na primer povezavo s pametnim telefonom?
Preberite tudi:
Kratki test: Dacia Logan MCV Stepway Prestige dCi 90
Test: Dacia Duster 1.5 dCi 110 4WD Prestige
Na kratko: Dacia Dokker 1.2 TCe 115 Stepway
Cena testnega modela: | 11.510 € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 11.150 € |
Cena testnega modela s popusti: | 11.510 € |
Obvezno zavarovanje: | 356 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 663 € |
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 898 cm3 – največja moč 66 kW (90 KM) pri 5.000/ min – največji navor 150 Nm pri 2.250/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Continental Conti Eco Contact 5) |
Zmogljivost: | največja hitrost 168 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,1 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,1 l/100 km, izpust CO2 115 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.040 kg – dovoljena skupna masa 1.550 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.080 mm – širina 1.757 mm – višina 1.618 mm – medosna razdalja 2.589 mm – posoda za gorivo 50 |
Prtljažnik: | 320–1.196 l |
T = 20 °C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 13.675 km | |
Pospešek 0-100km: | 12,7s |
---|---|
402m z mesta: | 18,8s ( 123km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 11,4s (IV.) |
Prožnost 80-120km/h: | 10,3s (V.) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,7 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,7m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 60dB |
-
Dacia Sandero Stepway je solidna nadgradnja Sandera, ki se močno spogleduje celo s slabšimi makadamskimi cestami, zato bi ga morda lahko označili celo kot majhnega sopotnika Dusterja