Punta dobro poznamo, časi pa kar kličejo po združitvi s tehnologijo pogona na plin.
Dvomimo, da se je fraze Manj je več domislil nekdo, ki si lasti Punta, vendar bi to lahko veljalo tudi za ta avtomobil. Časi, ko smo Punta dojemali kot oblikovalski presežek, so mimo, a kljub temu oblika ne zaostaja do te mere, da bi lahko rekli, da je za časom. Le oko je malce naveličano. Notranjost je preprosta in uporabna – brez zapletenih in nejasnih rešitev. Težko boste našli kaj, da bi vas v nedogled zabavalo, po drugi strani pa težko kaj zamerimo. Sedeži so mehki in udobni, vendar niso ustvarjeni za zadrževanje telesa med ovinki.
Z motorjem v Puntu smo na ti, saj je 1,4-litrski štirivaljnik (z le dvema ventiloma na valj) star znanec iz vseh manjših Fiatov. Presežkov v dinamiki ne pričakujte, bo pa vožnja pri zmernih hitrostih mirna in dokaj tiha. Na avtocesti zagotovo ne boste konkurirali najhitrejšim, po drugi stani pa vas tudi ne bo sram zapeljati na prehitevalni pas. Se pa poraba drastično poveča, saj se motorni vrtljaji zaradi le petstopenjskega menjalnika pri 130 km/h že spogledujejo z rdečim območjem na merilniku. Ko smo že pri merilnikih: prikazovalnik količine plina ima le štiri stopnje na prikazovalni lestvici, zato težko razberemo resnično stanje v posodi za gorivo.
S testnim Puntom smo odpeljali dva normna kroga – torej z vsakim energentom enega. Bistvene razlike v porabi ni bilo. Seveda je zaradi slabšega izkoristka nekoliko večja poraba pri vožnji na plin (6,9 l/100 km), medtem ko smo pri vožnji na bencin izračunali porabo 6,5 litra na 100 kilometrov. Seveda je bistvena razlika v ceni energenta. Če recimo v obeh primerih natočimo za 10 evrov goriva, bomo na plin prevozili nekaj manj kot 200 kilometrov, medtem ko bomo pri vožnji na bencin komaj dosegli 100 kilometrov. Glede na podatek, da je Punto LPG od navadnega dražji za 820 evrov, je v celoti odvisno od posameznika, koliko kilometrov naredi in kdaj se ta razlika povrne. Dejstvo pa je, da za 11.500 evrov, kolikor stane tak Punto, težko dobite kaj bolj gospodarnega.
Besedilo: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Avto Triglav d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 9.290 € |
Cena testnega modela: | 11.030 € | Pospešek (0-100 km/h): | 15,9 s |
Največja hitrost: | 165 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,5l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski s predelavo LPG – gibna prostornina 1.368 cm3 – največja moč 57 kW (78 KM) pri 6.000/min – največji navor 115 Nm pri 3.250/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/65 R 15 T (Continental ContiEcoContact3). |
Zmogljivost: | največja hitrost 165 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,2 s – poraba goriva (ECE) 7,4/4,7/7,0 l/100 km, izpust CO2 114 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.115 kg – dovoljena skupna masa 1.585 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.065 mm – širina 1.687 mm – višina 1.490 mm – medosna razdalja 2.510 mm –prtljažnik 275–1.030 l – posoda za gorivo 45 l. |
T = 11 °C / p = 988 mbar / rel. vl. = 76 % / stanje kilometrskega števca: 3.915 km | |
Pospešek 0-100km: | 15,9s |
---|---|
402m z mesta: | 19,9s ( 113km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 14,5s (IV.) |
Prožnost 80-120km/h: | 22,8s (V.) |
Največja hitrost: | 165km/h (V.) |
poraba na testu: | 8,5 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,9m |
AM meja: | 42m |
-
Avtomobil, ki vas bo težko navdušil s čim drugim kot z dejstvom, da boste z njim najceneje prišli skozi mesec.