Pa to ne pomeni, da bi s tem Qubom zlezli na Šmarno goro. Tako kot z Land Roverjem Defenderjem ne bi zlezli na Anapurno, če ga kategoriziramo istoimensko.
Fiatov Qubo, ki izhaja iz tovornega Fiorina, sploh ni zasnovan kot avtomobil za preživljanje prostega časa. Lahko rečemo, da so mu to naknadno vcepili, saj je bila njegova prvotna naloga razvažanje evro palet. Quba so nato le oplemenitili do te mere, da med vožnjo čim manjkrat pomislite na to, da ima vaš avtomobil pedigre dostavnika.
Navzven jim je to skoraj v celoti uspelo. Razen škatlastega zadka je videz avtomobila precej svež. Izvedenko Trekking boste najlažje spoznali po ukrivljenih strešnih saneh. Nasvet: glede na to, da imajo sani obliko okrogle cevi, je pred nakupom strešnega kovčka dobro preveriti, ali univerzalni nosilci ustrezajo takemu načinu pripenjanja.
Počutje v kabini Quba je dobro, k čemur najbolj pripomorejo prijetno urejeno voznikovo delovno okolje, barvitost izbranih materialov in kopica odlagalnih prostorov. Zadaj sedeči boste še bolj navdušeni nad razkošnostjo prostora in lahkotnostjo dostopa do zadnje klopi (drsna vrata). Ste podvomili, da ne bomo pohvalili prtljažnika? Res je, skromne prostornosti mu ne moremo očitati, a kljub temu bi bila lahko obdelava malce boljša (pločevina je le prekrita s tanko izolacijo), predalov ni, koloteki zavzemajo prostor v širino ...
A če se posvetimo oznaki Trekking, ki krasi tega Quba, lahko ugotovimo, da je poleg nekoliko višjega vzmetenja in nekoliko drugačne oblike prednje maske poglaviten način delovanja ESP-sistema. Ta namreč pri izbranem programu T deluje tako, da na spolzkih podlagah dopušča več zdrsa pogonskih koles. Dokler gume zagotavljajo oprijem in ovire niso višje od podvozja, se Qubo s presenetljivo lahkoto zaganja v klanec. Seveda sta mu v pomoč tudi ravno pravšnji turbodizel s 70 kilovati in dobro preračunan petstopenjski menjalnik.
Kategorizacija Quba iz uvoda ni mišljena kot posmeh. Je le opredelitev, za kakšno vrsto rekreacije je pripravljen. In Šmarna gora ni šala. Na vrhu še nisem videl pohodnika, ki bi brez kapljice potu na čelu naročeval čaj.
Besedilo: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Avto Triglav d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 8.790 € |
Cena testnega modela: | 13.701 € | Pospešek (0-100 km/h): | 14,0 s |
Največja hitrost: | 170 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,1l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.248 cm3 – največja moč 70 kW (95 KM) pri 4.000/min – največji navor 190 Nm pri 1.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/65 R 15 T (Pirelli P2500 Euro). |
Zmogljivost: | največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 15,2 s – poraba goriva (ECE) 5,1/3,8/4,3 l/100 km, izpust CO2 113 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.275 kg – dovoljena skupna masa 1.710 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3.970 mm – širina 1.716 mm – višina 1.803 mm – medosna razdalja 2.513 mm –prtljažnik 330–2.500 l – posoda za gorivo 45 l. |
T = 8 °C / p = 1.021 mbar / rel. vl. = 61 % / stanje kilometrskega števca: 7.108 km | |
Pospešek 0-100km: | 14,0s |
---|---|
402m z mesta: | 19,0s ( 120km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 11,5s (IV.) |
Prožnost 80-120km/h: | 18,1s (V.) |
Največja hitrost: | 170km/h (V.) |
poraba na testu: | 6,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,4m |
AM meja: | 42m |
-
Če vam je štirikolesni pogon popolnoma odveč, a se morate do vikenda pripeljati po brezpotju, je takšna izvedba Trekking idealna izbira.