Kratki test: Fiat Qubo 1.4 8v Dynamic

18. 12. 2013 | Saša Kapetanovič
Deli

Že na videz je jasno, da je Qubo izpeljanka iz latinske besede za kocko (cubus).

Če na hitro osvežimo spomin: Qubo izhaja iz družine majhnih enoprostorcev, ki so plod sodelovanja med Fiatom, Citroënom in Peugeotom. Dostavni in potniški različici koncerna PSA si delita enaki imeni (Nemo in Bipper), medtem ko Fiatov Fiorino dobi prej omenjeno ime – Kocka. Pardon, Qubo.

Pedigre dostavnega vozila je včasih dobra osnova za osebni avtomobil. Jasno, da je prostorska stiska v takšnem avtomobilu težava, ki jo z lahkoto odpišemo. Bolj je pomembno to, v kolikšni meri je špartanska osnova dodelana, da zadovolji nekoga, ki bo avtomobil uporabljal za bolj prijetne potrebe, kot je dostava evro palete.

Voznikovo delovno okolje ni veliko drugačno od tistega v Fiorinu. Sedi se dokaj visoko, volan pa je precej položen. Pogled čez pokrov je zavajajoč, saj se je za izognitev poljubom s cvetličnimi koriti treba navaditi, da ima Qubo precej podaljšan odbijač, ki zunaj voznikovega vidnega polja zaključuje mere avtomobila. Odlagalnih mest je precej: v vratih zevajo veliki 'žepi', pred sovoznikom je požrešen predal, na vrhu armaturne plošče je odložišče za papirje, pred ročico menjalnika pa prostor za drobnarije.

Tisto bistvo, ki loči Quba od Fiorina, se začne za voznikovim hrbtom. Zadaj se sedi dobro, tudi če ste višje rasti. Zadnji klopi ne moremo nič očitati glede prilagodljivosti, saj je deljiva, zložljiva in tudi popolnoma odstranljiva. Kar nas pripelje do prtljažnega prostora. Tudi z vzravnano zadnjo klopjo ga je dovolj, da pogoltne cel komplet naših testnih kovčkov. Nekoliko so moteči le široki koloteki, ki mu odžirajo širino.

Našo Kocko je poganjal 1,4-litrski osemventilski bencinar, ki ni najbolj naklonjen težaškemu delu. Ni se za bati, da se bo na višnjegorskem klancu ustavil, a če hočete slediti prometu, ga bo treba stalno priganjati v visoke motorne vrtljaje. Tam pa se srečamo z večjo porabo in nadležnim hrupom. Čeprav je zvočna izolacija v primerjavi z dostavno različico boljša, to pomeni le, da ne boste slišali hrupa pod zadnjimi kolesi ali pretakanja vsebine v posodi za gorivo.

Kljub skromnim zunanjim meram je Qubo lahko povsem spodoben družinski avtomobil. 'Civilizacija' dostavne različice je narejena tako, da bo nekdo, ki mu zgodovina modela ni znana, težko uganil, ali je bilo prej jajce ali kokoš. Oziroma v tem primeru dostavnik ali osebno vozilo.

Besedilo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 9.190 €
Cena testnega modela: 10.010 €
Pospešek (0-100 km/h): 17,8 s
Največja hitrost: 155 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 2-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.360 cm3 – največja moč 54 kW (73 KM) pri 5.200/min – največji navor 118 Nm pri 2.600/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/65 R 15 T (Continental ContiEcoContact).
Zmogljivost: največja hitrost 155 km/h – pospešek 0–100 km/h 15,2 s – poraba goriva (ECE) 8,2/5,6/6,6 l/100 km, izpust CO2 152 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.165 kg – dovoljena skupna masa 1.680 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.970 mm – širina 1.716 mm – višina 1.803 mm – medosna razdalja 2.513 mm –prtljažnik 330–2.500 l – posoda za gorivo 45 l.
Naše meritve
T = 18 °C / p = 1.024 mbar / rel. vl. = 86 % / stanje kilometrskega števca: 4.643 km
Pospešek 0-100km: 17,8s
402m z mesta: 20,7s ( 107km/h)
Prožnost 50-90km/h: 18,0s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 32,3s (V.)
Največja hitrost: 155km/h (V.)
poraba na testu: 9,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,5m
AM meja: 42m
Ocena
  • Za lažje smukanje po prometnih tokovih bi mu privoščili turbodizelski motor. Da bi ga ločili od tovornega brata, pa si zasluži kakšno bolj živo barvo.

Hvalimo in grajamo
prostornost
kopica odlagalnih prostorov
prilagodljivost zadnje klopi
drsna vrata
cena
preslaboten motor
visoko sedenje
široki koloteki v prtljažnem prostoru
poraba goriva