Scudo je bolj delavski brat velikoprostorskega Ulyseeja in bratranec kar štirih drugih znamk in modelov.
Družinica, ki postaja v svoji bolj limuzinski verziji sicer povsem elektrificirana, toda tovorne verzije, kot je Scudo, bodo še nekaj časa na voljo tudi s pogonsko klasiko, ki je namensko seveda mnogo bolj uporabna, praktična in seveda – kar pri tej enačbi nikakor ni vseeno – cenejša. To je še vedno v prvi vrsti kombi, torej lahko gospodarsko vozilo, ki je pogojno primerno za vsakodnevno uporabo in predvsem za prosti čas. A v tem primeru zahteva pač veliko mero prilagodljivosti. In cel kup kompromisov.
A gremo lepo po vrsti. Seveda bi lahko zdaj začel, da je tak Scudo le pogojno uporaben, da manjka kar nekaj kilogramov izolacije in kup elementov udobja, toda – za kar so ga naredili, je odlično koncipiran. Odlično predvsem zaradi imena Foldable. Mislim, da je to kar njegova največja dodana vrednost. Gre za klop v drugi vrsti, ki je zložljiva.
Domišljen koncept origami, kjer je celo klop mogoče s potezo ene roke enostavno in hitro zložiti ter potisniti ob hrbte prednjih sedežev, vključno z ločilno mrežo, ki se zapelje tik pod streho. Na ta način je mogoče v Scudu sprostiti kar kubični meter in pol dodatne prostornine v tovornem prostoru, ki tako meri 4,7 kubičnega metra.
Več kot spodobno, sploh ker je mogoče dobesedno v nekaj sekundah in s potegom tekstilnega traku tovorni model spet spremeniti v dovolj udoben kombi za šest potnikov. V tem primeru se še posebej izkaže 1,5-litrski dizel, ki je s svojimi 88 kilovati morda na »prvo žogo« malce prešibek, toda inženirji so dovolj hitremu menjalniku namenili malce krajše prestavno razmerje, tako da si upam reči, da tudi z dobro tono, kolikor znaša dovoljena obremenitev (ne, ni mi ga uspelo naložiti do vrha), brez težav pospeši. V mestnih in primestnih delovnih nalogah pa se zadovolji z dobrimi šestimi litri goriva.
Je pa res – če bo večina dodatne mase potnikov in bo treba prevoziti kar nekaj kilometrov, ne bo nihče od njih sila vesel dolge vožnje. Ne zaradi sedežev – ti so spodobno oblikovani in oblazinjeni, tudi prostora za noge je dovolj –, pač pa zato, ker se potniki vozijo pravzaprav v tovornem prostoru, kjer izolacije praktično ni; streha za voznikovo kabino je gola pločevina (poleti zna biti peklensko razgreta), podvozje glasno ...
A tako pač je – gre za delovni stroj, ki ponuja nekaj uporabnih kompromisov za (krajši) prevoz potnikov. In nič več. Preglasen in preveč robat? Pri podjetju Fiat Professional vam lahko ponudijo še kaj drugega.
Preberite še: Ta 'srečnež' je na zapuščenem dvorišču našel pravo pokopališče dirkalnikov F1, med njimi tudi Schumacherjevega
BONUS VIDEO: Najpogostejše prevare, največje napake ter kako in zakaj se avtomobile bolj splača uvoziti iz tujine?
Prodaja: | Avto Triglav d.o.o. |
---|---|
Cena testnega modela: | 36.567 € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 33.480 € |
Cena testnega modela s popusti: | 36.567 € |
Kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP): | 6,6l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna pro- stornina 1.499 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.500 vrt./min – največji navor 300 Nm pri 1.750 vrt./min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik. |
Zmogljivost: | največja hitrost 160 km/h – pospešek 0–100 km/h 16,0 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 6,6 l/100 km, izpust CO2 176 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.735 kg – dovoljena skupna masa 2.695 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.959 mm – širina 1.920 mm – višina 1.881 mm – medosna razdalja 3.275 mm. |
Prtljažnik: | 3.200–4.700 l. |
Poraba goriva na normnem krogu: | 6,4 l/100km |
---|