Solidna kombinacija

3. 12. 2018 | Matija Janežič
Deli

Ford Ecosport je na evropskem in s tem tudi slovenskem trgu že dobra štiri leta, zato je bil pred dobrim letom koreniteje prenovljen in hkrati postal tudi pravi Evropejec, saj po novem prihaja iz Fordove tovarne v romunski Craiovi.

Čeprav ne skriva oblikovnih potez predhodnika, je sprememb dovolj, da prinašajo precej dobrodošle osvežitve. Že prej smo ugotavljali, da v razmeroma kratki karoseriji, saj gre za najkrajšega majhnega križanca na trgu, prinaša precej prostornosti tako na sprednjih kot tudi na zadnjih sedežih, a zdaj je notranjost tudi bolj kakovostno urejena, predvsem pa usklajena s pričakovanji voznikov.

Ford Ecosport je tako dobil sodoben informativno-razvedrilni sistem, kot ga poznamo iz Fieste in drugih novejših Fordov, ki ga seveda uspešno povezuje s pametnimi telefoni. Sprememba prinaša tudi selitev nekaterih upravljavskih funkcij na sredinski zaslon, a kljub temu lahko ugotovimo, da so nekatere, denimo upravljanje klimatske naprave, še vedno ostale analogne in s tem bolj intuitivno dostopne.

A po prenovi ostaja tudi posebnost, vrata prtljažnika, ki se namesto navzgor odpirajo vstran. To ima po nekaterih razlagah sicer določene prednosti, saj vam vrat denimo ni treba povsem odpreti, da bi lahko v prtljažnik odložili manjše predmete, a tudi slabosti. Denimo to, da mora za avtomobilom biti več prostora, kot pa bi ga bilo, če bi se vrata odpirala navzgor. Z vrat je sicer izginilo nadomestno kolo, ki ga po novem nadomešča komplet za popravilo gum. Je pa mogoče nadomestno kolo dobiti za doplačilo.

Preberite še:

Test: Ford EcoSport ST-Line 1.0 EcoBoost 103 kW

Ford Ecosport je precej oddaljen od tal, kar se pozna med vožnjo po asfaltiranih cestah, ko se kar precej nagiba, česar se mora voznik seveda navaditi. A ko se enkrat navadite, prav tako ugotovite, da vozne lastnosti precej ustrezajo predstavam, ki smo jih vajeni pri Fordu, torej dinamični vožnji, k čemur pripomore sposoben štirikolesni pogon, ki v Ecosportovem razredu ni več tako pogost.

A karoserijska višina in tudi precejšnja oddaljenost dna od tal v kombinaciji s štirikolesnim pogonom prinašata prednosti predvsem na slabše urejenih cestah. Štirikolesni pogon sicer deluje povsem samodejno in voznik tudi na slabši podlagi žal ne more posegati v njegovo delovanje, a se je kljub temu izkazal za dovolj sposobnega, da takšen Ecosport pripelje povsod, kjer v Sloveniji v skladu s predpisi o vožnji v naravnem okolju tudi lahko. Verjetno bi lahko šel še dlje, a tega nismo preizkusili. In ob tem je vozniku v korist dober razgled na okolico pred avtomobilom, kar pa ne velja za razgled za avtomobil, kjer zelo prav pride vzvratna kamera.

Štirikolesni pogon je sicer v Ecosportu na voljo prvič, prav tako je prvič na voljo tudi nov 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik z močjo 125 'konjev', ki se – prek šeststopenjskega ročnega menjalnika – zelo dobro razume s pogonskim sklopom in avtomobilom. Dizelski motorji sicer trenutno predvsem v manjših avtomobilih niso ravno najpriljubljenejša izbira, a v Ecosportu je takšna pogonska kombinacija prav gotovo nekaj, o čemer bi bilo pri nakupu dobro premisliti. Sploh ob tem, da je dovolj ugodna za avtomobil s štirikolesnim pogonom tudi poraba goriva, ki je na normnem krogu dosegla 5,6 litra na sto kilometrov.

Ford Ecosport s štirikolesnim pogonom, kakršnega smo vozili na testu, se seveda uvršča v zgornji del ponudbe tega modela, zato njegova cena z izčrpno dodatno opremo sega precej čez 25 tisoč evrov. A lahko bi rekli, da se večji strošek nakupa v tem primeru splača, saj poleg terenskega videza dobite avtomobil, ki dejansko tudi dokaže terenske sposobnosti, seveda v mejah svojega avtomobilskega razreda.

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 27.090 €
Cena osnovnega modela s popusti: 24.510 €
Cena testnega modela s popusti: 26.090 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.102 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.499 cm3 – največja moč 92 kW (125 KM) pri 3.600/min – največji navor 300 Nm pri 1.750–2.000/min
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/60 R 16 (Continental Conti Eco Contact)
Zmogljivost: največja hitrost 181 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,0 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,5 l/100 km, izpust CO2 119 g/km
Mase: prazno vozilo 1.418 kg – dovoljena skupna masa 1.900 kg
Zunanje mere: dolžina 4.096 mm – širina 1.765 mm – višina 1.635 mm – medosna razdalja 2.519 mm – posoda za gorivo 52 l
Prtljažnik: 338–1.238 l
Naše meritve
T = 25 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.656 km
Pospešek 0-100km: 10,9s
402m z mesta: 17,5s ( 124km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,4/18,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 12,3/16,1s (V./VI.)
Poraba goriva na normnem krogu: 5,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,7m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • Ford Ecosport je s kombinacijo turbodizelskega motorja in štirikolesnega pogona lahko povsem vsestransko vsakdanje uporaben majhen križanec ali pa spodoben terenec za vožnje do izhodišč za pohode v naravo

Hvalimo in grajamo
prostornost
opremljenost
motor in menjalnik
štirikolesni pogon
odpiranje vrat prtljažnika
preglednost za avtomobil