Kratki test: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost (103 kW) Red Edition

19. 6. 2015
Deli

Litrski motor poskrbi za kar 140 iskrih 'konjičev'. Bojazen pred prvo vožnjo je bila, ali ni to že preveč oziroma ali je trivaljnik še vedno prijeten za vožnjo po ovinkih.

Kot ste prebrali že v naslovu, je škripanje zob in mokre dlani zamenjal nasmeh, saj smo prav gotovo vozili najboljši trivaljnik na svetu. In zakaj skrb? Povečevanje moči turbopuhala je razmeroma enostavno opravilo. Na motor namestiš zmogljivejše puhalo, malce predelaš motorno elektroniko in čarovnija je tu. Toda resnično življenje je daleč od čarovnij, saj je po izkušnjah sodeč bolj trdo garanje kot mahanje z magično palico.

Zato nas je skrbelo, ali bo trivaljnik še vedno tako prijeten pri vožnji po ovinkih, saj povečevanje moči navadno pomaga zgolj na avtocesti ali pri prehitevanju, ko se sunek pospeška bolj ali manj prijetno prenese na hrbet, ni pa prijetno, ko sredi ovinka pri nežnem pospeševanju na meji oprijema avtomobil zaradi navora izgubi stik z voziščem. Saj veste, avtocestni 'dirkači' so pozerji, drugi pa pravi vozniki. Že po prvem dnevu vožnje smo vedeli, da Ford te napake ni naredil. Saj smo glede na njihove izkušnje to tudi pričakovali, a kljub temu velja te stvari dvakrat preveriti.

Ford Fiesta Red Edition je seveda športna trivratna Fiesta, ki so ji namestil dodatne spojlerje, črno streho in črna 16-palčna platišča. Če vam kričeče rdeča barva ni všeč (priznam, na ta račun sem od kolegov slišal tudi nekaj pikrih), si lahko izberete tudi črno barvo, saj ponujajo tako Red Edition kot Black Edition. Bolj kot dodatni spojlerji na prednjem in zadnjem delu avtomobila ter dodatni pragovi so nas navdušili športni sedeži in volanski obroč, odet v usnje ter všečno opremljen z rdečimi šivi. Če bi se še poigrali s kakšnim prijetnim detajlom na armaturni plošči, ne bi prav nič škodilo, saj se sredinski konzoli že poznajo leta.

Tekmeci ponujajo velike za dotik občutljive zaslone, medtem ko je Fiesta z majhnim klasičnim zaslonom na vrhu sredinske konzole kar malce nebogljena v smislu infozabave. Saj ima sistem prostoročnega telefoniranja z uporabnim glasovnim sporočanjem, toda danes to ni več dovolj. In množica manjših gumbov, ki so poravnani pod omenjenim zaslonom, ne doda občutka 'prijazen do voznika'!

Toda tehnika ... Da, ta je zelo prijazna do voznika. Če pustimo motor za konec, potem moramo pohvaliti športni petstopenjski ročni menjalnik, ki ima krajša prestavna razmerja, športnejše podvozje, ki sploh ni neudobno, in dodelan električni servovolan, ki vozniku sporoča veliko več, kot bi si kdajkoli predstavljal od električnih impulzov. Če ne štejemo pomanjkanje šeste prestave, saj se motor pri avtocestnem križarjenju vrti že s 3.500 vrtljaji in po podatkih potovalnega računalnika takrat porabi okoli šest litrov goriva, so pri Fordu (ali bi morali tu napisati kar oddelku Ford Performance?!?) naredili odlično delo.

Majhna zamera gre le stabilizacijskemu sistemu ESP, ki je na žalost neizklopljiv. Zato smo si pri Avto magazinu takoj zaželeli, da bi preizkusili to raketo na letnih gumah, da sistem ESP ne bi tako kmalu posegel v dinamično vožnjo. Saj pravzaprav niti ni, toda mi bi še več! Glavni krivec za visoka pričakovanja je prisilno polnjeni litrski trivaljnik, ki poskrbi za 140 'konjev'. Zakaj velika pričakovanja, ni težko uganiti, saj je 140 'konjev' na liter prostornine vrhunski podatek, ki je bil nekoč rezerviran samo za zelo športne avtomobile. Motor je kljub majhni prostornini zelo poskočen že pri kletnih vrtljajih, saj turbopuhalo poprime za delo pri 1.500 vrtljajih, zato lahko v križiščih vozite kar v tretji prestavi! Navora je presenetljivo veliko, seveda če upoštevamo skromno velikost in majhno težo Fieste, zato so pospeški spodbudni in največja hitrost več kot zadovoljiva.

Fordovi tehniki so predelali turbopuhalo, spremenili čase odpiranja ventilov, dodelali hladilnik polnilnega zraka ter obdelali elektroniko delovanja stopalke za plin. Kaj sploh še manjka temu motorju, ki ima seveda tudi visokotlačni neposredni vbrizg goriva? Žlahtnejši zvok motorja. Pri polnem plinu je kar glasen, vendar s specifičnim zvokom, ki ni moteč, pri križarjenju pa delovanja treh valjev sploh ne slišite. Zakaj niso še malce predelali izpušnega sistema, nam ni jasno, saj bi potem občutek za volanom dobil skoraj šolsko petico. Kako je tehnologija napredovala, kaže že preskok, ki ga je Fiesta 1.0 EcoBoost s 140 'konji' naredila v primerjavi s predhodnikom. Pred dobrimi desetimi leti je Fiesta S iz 1,6-litrskega motorja razvila komaj 100 'konjev'. Uff, a so res bili dobri stari časi? Za konec lahko znova potrdimo, da je nova Fiesta kljub letom presenetljivo poskočna, mestno uporabna, zelo okretna in za dinamičnega voznika vselej prijetna. Dober stroj. Ko bi le še zvok motorja malce dodelali ...

bese­di­lo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 9.890 €
Cena testnega modela: 15.380 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,0 s
Največja hitrost: 201 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,5l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 631 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.144 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 6.000/min – največji navor 180 Nm pri 1.400–5.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/45 R 16 V (Nokian WR).
Zmogljivost: največja hitrost 201 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,0 s – poraba goriva (ECE) 5,6/3,9/4,5 l/100 km, izpust CO2 104 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.091 kg – dovoljena skupna masa 1.550 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.982 mm – širina 1.722 mm – višina 1.495 mm – medosna razdalja 2.490 mm – prtljažnik 276–974 l – posoda za gorivo 42 l.
Naše meritve
T = 7 °C / p = 1.043 mbar / rel. vl. = 68 % / stanje kilometrskega števca: 1.457 km
Pospešek 0-100km: 9,4s
402m z mesta: 16,8s ( 138km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,2s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 10,4s (V.)
Največja hitrost: 201km/h (V.)
poraba na testu: 8,0 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,9m
AM meja: 40m
Ocena
  • Če niste ravno državni prvak v reliju Aleks Humar, ki bi verjetno raje obkljukal 180-'konjsko' Fiesto ST, potem zlahka privarčujete pet tisočakov. Tudi litrska Fiesta Red Edition ponuja več kot dovolj športnosti!

Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik
športni sedeži in volanski obroč
vodljivost, okretnost
zgolj petstopenjski menjalnik
armaturni plošči se že poznajo leta
ni mogoče izklopiti ESP-ja
slabša smerna stabilnost