Kratki test: Ford Fiesta 1.6 TDCi Econetic Trend

7. 3. 2013 | Tomaž Porekar
Deli

Ford z oznako Econetic opremlja različice, ki so usmerjene k gospodarni porabi. Fiesta izpolnjuje pričakovanja.

Econetic je nekakšna povezava teorije in prakse. Že teoretično lahko turbodizelski motor porabi razmeroma malo goriva, če pa ga prilagodiš tako, kot so ga pri Fordu, je glede porabe še učinkovitejši kot v običajni različici. Seveda pa je treba za takšno teorijo obvladati prakso, namreč ves čas voziti tako, kot je pravilno v teoriji varčne vožnje. Ta pa zapoveduje nežno ravnanje z vsemi deli avtomobila, še zlasti s stopalko za plin, in zraven še pravočasno pretikanje v višja prestavna razmerja. Ob takšnih pogojih vam bo Fiesta Econetic dobro služila.

Navsezadnje ima odlična že teoretična izhodišča, ki jih redni bralci našega Avto magazina poznajo: odlično podvozje in odziven volanski mehanizem, zaradi česar se zdi Fiesta prijeten in zabaven avtomobil. Voznik bo zadovoljen tako z odličnim sedežem, ki dobro drži telo, kot z ergonomijo, pri čemer tistim nevajenim malenkost nagajata število in postavitev nepreglednih gumbov na sredinski konzoli.

Kdor ima med vožnjo rad dobro glasbo, bo lahko povezal svoje glasbene vire prek vtičnice za USB, Aux ali iPod tudi z zelo solidnim radiem. Ta priključek in solidni radijski sprejemnik s predvajalnikom CD/MP3 sta del dodatne opreme Control paket 2, ki vključuje še dodatno udobje, klimatsko napravo s samodejnim uravnavanjem temperature in vmesnik bluetooth. Ni samoumevno, a pri vseh Fiestah je vedno z nami tudi ESP.

Največ teoretične podlage za varčnejšo vožnjo smo seveda pričakovali od motorne opreme, a tu večjih presenečenj ni bilo.

Podatek o normnem izpustu zgolj 87 gramov CO2 na prevoženi kilometer oziroma povprečje porabe zgolj 3,3 litra na 100 kilometrov v primerjavi z običajno turbodizelsko opremo omogočata sistem občasnega zaustavljanja motorja in pa nekoliko podaljšano razmerje v diferencialu, kar v praksi povzroči še malo manj dinamičen odziv motorja pri večjih hitrostih. To pa smo spoznali že pri običajni različici Fieste s tem 1,6-litrskim turbodizlom.

Naše testno povprečje je bilo pri tej Fiesti precej daleč od teoretičnega, za kar pa so seveda krivi praktični razlogi – če hočeš z avtomobilom sodelovati v prometu, ne pa biti premikajoča se zavora, je vendarle treba malo bolj pritisniti na stopalko za plin, takrat pa skozi vbrizgalni sistem motorja teče tudi več goriva.

A poskusili smo in teoretično bi res lahko dosegli kakšno desetinko manjšo porabo, kot je deklarirana, vendar takšna teorija ne diši!

 

Besedilo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 15.960 €
Cena testnega modela: 16.300 €
Pospešek (0-100 km/h): 12,0 s
Največja hitrost: 178 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 70 kW (95 KM) pri 4.000/min – največji navor 205 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 175/65 R 14 H (Michelin Energy Saver).
Zmogljivost: največja hitrost 178 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,9 s – poraba goriva (ECE) 4,4/3,2/3,6 l/100 km, izpust CO2 87 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.019 kg – dovoljena skupna masa 1.555 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.950 mm – širina 1.722 mm – višina 1.481 mm – medosna razdalja 2.489 mm –prtljažnik 295–979 l – posoda za gorivo 40 l.
Naše meritve
T = 21 °C / p = 988 mbar / rel. vl. = 46 % / stanje kilometrskega števca: 6.172 km
Pospešek 0-100km: 12,0s
402m z mesta: 18,2s ( 124km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,3s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 15,1s (V.)
Največja hitrost: 178km/h (V.)
poraba na testu: 5,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,2m
AM meja: 42m
Ocena
  • Fiesta je že v osnovi eden bolj športno usmerjenih malčkov, z opremo Econetic pa se lahko tudi po gospodarnosti priključi najboljšim.

Hvalimo in grajamo
motor
poraba goriva
položaj za volanom in voznikov sedež
dinamičnost
menjalnik
priključek USB, Aux in iPod
nima dnevnih luči
manjša prostornost na zadnji klopi
odzivnost motorja pri večjih hitrostih