Mini globalist

11. 5. 2020 | Tomaž Porekar
Deli

Oznaka ST pri Fordu najavlja športnost, a tu sta tudi zmogljiv turbodizelski motor in karavanski zadek. Ali to gre skupaj?

Seveda Ford ni edina znamka, ki si je omislila takšno kombinacijo. Nekaj podobnega že enako dolgo ponujajo tudi pri Volkswagnu ali Škodi. Vsem ponudnikom se to zdi povsem primerno, dokler je dovolj kupcev za te vrste avtov. Pravzaprav bo tisti, ki se odloči, da bo za svoj avtomobil srednjega razreda dal nekaj več, dobil nekaj uporabnih dodatkov, tudi športnih. Odloči se za dober nakup. Vsaj če sodimo po preizkušenem Focusu ST. Izkušnje ameriško-nemško-britanske znamke so večplastne. Kot tudi že poreklo, ki sem ga pravkar zapisal.

Ameriškega sicer v tem Focusu ni veliko – moder ovalni zaščitni znak in večno iskanje, da kupec dobi dovolj dober avto za svoj denar, pa zagotovo spadata na ta spisek. Britanci so poskrbeli za izdelavo motorja in odlično lego na cesti, čeprav so se najbrž s to usmeritvijo strinjali tudi Nemci. Saj od Kölna, Fordovega konstrukcijskega oddelka za podvozje do Nürburgringa ni daleč. Nemško v Focusu je to, da so pač marsikaj pri konstrukciji izbrali po zgledu iz Wolfsburga. Vanj so vgradili številne tehnične rešitve, za katere je oznaka ST povsem primerna. Za primer bi navedel, da ima na pogonskih kolesih elektronsko diferencialno zaporo (eLSD). Ugaja tudi stikalo za izbiro različnih načinov vozne prilagoditve (tudi s 'Track mode'), pri kateri pride prav predvsem način podpore in dokaj neposredne vodljivosti volanskega mehanizma (EPAS). Če se odločite za karavansko različico, pa ne dobite elektronsko nadzorovanih blažilnikov (CCD). Vsaj pri sedanjem Focusu jim to zelo uspeva. Ugotovimo torej lahko, da je Focus ST nekakšen mini globalist, da je za uporabno in navdihnjeno vožnjo pobral veliko dobrega iz različnih virov.

Edina skupna pripomba sogovornikov o mojem preizkusnem avtu se je vedno znova glasila: »Ampak turbodizel ni prava rešitev za ST.« Je zelo tehtna, a če trezno in v vsakodnevno uporabo avtomobila usmerimo premislek o takšnem pogonu, je čisto lahko najti dovolj argumentov prav za ST s turbodizlom! Že res, da je 2,3-litrski turbobencinec poskočnejši, seveda precej močnejši, ima ne nazadnje 280 namesto 190 'konjev'! Prepričljivejši, torej, če gledamo zgolj tiste zaresne 'športne' lastnosti. Sam bi se za takšno motorno različico odločil pri petvratni različici.

Ko pa za nekaj dni sedeš za volanski obroč v karavanskem Focusu ST, ko se lepo namestiš v odlične (Recarove) športne sedeže, ko poslušaš, kako ob zmerni vožnji prede turbodizelski motor (seveda s pomočjo zvočnega tuninga), kako udobno kljub 19-palčnim (zimskim) gumam potuješ naokoli, pa lahko odločitev z nekaj argumenti tudi utemeljiš. Tu je ne nazadnje tudi pomembna postavka te vrste razmišljanja, turbodizelski motor poskrbi za precej ugodnejše stroške uporabe. Seveda z njim težje zasmodiš pogonska kolesa in z zvokom ne prepričaš okolice, a vse druge običajne 'vaje' takšnih avtov tudi turbodizelski ST povsem korektno opravi.

Običajna serijska oprema je pri oznaki ST še primerno oplemenitena. O pohvali športnih sedežev Recaro sem že pisal (tudi večja 19-pal­čna kolesa so sestavni del opreme z oznako ST-3), obstaja pa še kup malenkosti, ki pač uredijo, da se počutimo drugače kot v običajnem Focusu. Tu so tudi elektronski varnostni pomočniki (prilagodljivi tempomat in nadzor nad vožnjo po voznem pasu), pri žarometih s tehniko LED-je na voljo prilagodljivo senčenje. Za to, da se po vozne podatke ni več treba ozirati navzdol v merilnike v volanskem obroču, skrbi projicirni zaslon. 8-palčni sredinski zaslon na dotik pa tudi čisto solidno poskrbi za vse dodatne podatke ali upravljanje info-zabavnega sistema ter preslikavo pametnih telefonov.

Focus ST s turbodizlom v tej izdaji je torej za manj športno razgrete glave, ki vseeno uživajo v odlični legi v ovinkih in kljub športnosti s seboj lahko peljejo vso družino in še kup prtljage. Alternativa na drugačen način, torej.

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena testnega modela: 40.780 €
Cena osnovnega modela s popusti: 34.620 €
Cena testnega modela s popusti: 38.080 €
Moč: 140kW (190 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,7 s
Največja hitrost: 220 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,8l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 572 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.437 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 140 kW (190 KM) pri 3.500/min – največji navor 400 Nm pri 2.000/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik
Zmogljivost: največja hitrost 220 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,8 l/100 km, izpust CO2 125 g/km
Mase: prazno vozilo 1.510 kg – dovoljena skupna masa 2.105 kg
Zunanje mere: dolžina 4.668 mm – širina 1.848 mm – višina 1.467 mm – medosna razdalja 2.700 mm –posoda za gorivo 47 l
Prtljažnik: 608–1.620 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 5,4 l/100km
Ocena
  • Alternativa za tiste, ki jih v športno nastrojenih avtomobilih ne moti turbodizelski motor.

Hvalimo in grajamo
zmogljiv motor, precizen menjalnik
lega na cesti
prilagodljivost
oprema (športni sedeži itd.) 
neudobna vožnja na luknjastih cestah
nima 'prave' ročice ročne zavore