Kratki test: Ford Mondeo karavan 2.0 TDCi (103 kW) Trend

10. 3. 2014 | Dušan Lukič
Deli

Koliko kilometrov lahko naredite z družinskim karavanom višjega srednjega razreda z eno posodo goriva? Če gre za takšnega Mondea, krepko čez tisočaka.

1.135 kilometrov dosega je izpisal potovalni računalnik, ko sem sredi testa do vrha napolnil 70-litrsko posodo za gorivo. Podatek me ne bi smel presenetiti, navsezadnje je bila povprečna poraba do takrat vsega 6,1 litra, na našem točno 100-kilometrskem normnem krogu pa je Mondeo porabil vsega pet litrov dizla. Ni kaj, pri Fordu se z oznako Eco niso šalili.

Pa ta pravzaprav ne pomeni česa prav posebnega. Optimizacija motorne elektronike, in to je tudi vse, kar so naredili. Seveda ni prav nič odveč dejstvo, da je Mondeov menjalnik izračunan zelo na dolgo, zato je tudi pri avtocestnih hitrostih možno zelo varčno križariti v šesti prestavi, pa tudi to ne, da je motor tudi sicer prožen pri zelo nizkih vrtljajih in je zato mogoče ta dolga prestavna razmerja zlahka izkoriščati.

Dobrega tisočaka kilometrov v kosu? To bi pomenilo vsaj deset ur za volanom. Res je sicer, da se v Mondeu kljub njegovi starosti sedi dobro, da je ergonomija primerna in da se kilometri nizajo brez težav in prav nič utrujajoče, a si raje privoščite kak postanek, tudi če ga Mondeo ne potrebuje.

Sicer pa tale Mondeo ni varčen le pri porabi, vsaj tako presenetljiv kot njegov doseg je tudi njegova cena. Točno takšen kot ta stane vsega 23.170 evrov (seveda predvsem zato, ker so zanj v času testiranja ponujali za dobrih šest tisočakov akcijskega popusta), to pa je cena, ki se ji kupec težko upre, še zlasti ker udobni kabini in velikemu prtljažniku doda bogato opremo (tempomat, parkirni sistem, bluetooth, ogrevana sedeža in vetrobransko steklo, dnevne luči LED, tipalo za dež in še kaj) za ugodno ceno. Mondeo je modelno morda res malce ostarel, a je tako še vedno hud tekmec v svojem razredu.

Besedilo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 16.849 €
Cena testnega modela: 23.170 €
Pospešek (0-100 km/h): 10,7 s
Največja hitrost: 205 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.750–2.240/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/60 R 16 V (Michelin Energy).
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – poraba goriva (ECE) 6,4/4,6/5,3 l/100 km, izpust CO2 139 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.575 kg – dovoljena skupna masa 2.290 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.950 mm – širina 1.886 mm – višina 1.548 mm – medosna razdalja 2.850 mm –prtljažnik 489–1.740 l – posoda za gorivo 70 l.
Naše meritve
T = 9 °C / p = 1.021 mbar / rel. vl. = 67 % / stanje kilometrskega števca: 1.404 km
Pospešek 0-100km: 10,7s
402m z mesta: 17,4s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,4/16,6s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 12,0/14,8s (V./VI.)
Največja hitrost: 205km/h (VI.)
poraba na testu: 6,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,0m
AM meja: 40m
Ocena
  • Ko seštejemo vse, kar tak Mondeo ponuja in koliko zanj zahtevajo, se račun več kot le izide.

Hvalimo in grajamo
cena
oprema
doseg
motor
zastarel videz merilnikov
preveč zapleteno upravljanje multimedijskega sistema in potovalnega računalnika