Samo še ta izvedba je manjkala

30. 9. 2021
Deli

Samodejni menjalnik je res manjkal v ponudbi tega križanca. Sicer to pomeni, da se odrečete blagi hibridizaciji pogona, ampak udobje je vendarle na prvem mestu.

Vselej, ko sem sedel za volanom Pume, sem ob razmišljanju o dodelanem podvozju tega kompaktnega križanca s Fiestinimi mehanskimi geni (ki me vedno znova navduši), pomislil še na to, kako fino bi bilo, če bi pri Fordi temu modelu namenili še samodejni menjalnik. Tega v ponudbi preprosto ni bilo. No, z malce zamude je Fordovim strategom zdaj uspelo.

Puma ima tako zdaj v ponudbi tudi sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik, za katerega vam bodo pri Fordu zaračunali zmernih 1600 evrov, kar seveda ni malo denarja, a zato verjetno uporabno precej več kot tako imenovana super premium kovinska barva ali pa pomična sončna streha s še kakšnim dodatkom, kar vas bo stalo približno toliko.

No, menjalnik je možno kombinirati z obema verzijama bencinskega trivaljnika, testni primerek je bil opremljen s šibkejšim od obeh. To pomeni prisilno polnjen trivaljnik z 92 kilovati (125 'konjev'), kar je za tega kompaktneža predvsem spodobna motorizacija, saj se z vso opremo (ST-Line X Vignale je seveda največ, kar je mogoče dobiti, vključno z usnjem na sedežih in vratih ...) že približuje resnim 1400 kilogramom ... In s tolikšno maso ima seveda trivaljnik kar nekaj dela. Priznam, da ga, vsaj dokler je voznik zmerno zahteven, obvlada dovolj dobro, čudežev pa od njega nikar ne pričakujte.

Oddaljeno kovinsko grlen zvok trivaljnika je vse, kar izdaja, da gre za litrski mlinček, ki predvsem in vedno preseneča z uporabno prožnostjo. No, ta seveda pri menjalniku DCT ne pride tako zelo do izraza, se pa visoka navorska krivulja dobro sklada z dvostopenjsko samodejnostjo, saj menjalnik živahno in pravočasno pretika, redko se zmede in dobro sledi motornim vrtljajem.

Poraba je ahilova peta

Te si seveda želi predvsem dobro držati na vajetih zavoljo čim ugodnejše porabe. Seveda pa je mogoče svojo logiko vsiliti menjalniku tudi z obvolanskima prestavnima ročkama.

No, z nekaj dinamike, ki jo tale Puma zagotovo z veseljem ponudi, bo trivaljnik le redko porabil manj kot 6,5 litra goriva, na športnem programu, ki se mu kar poda in malo težjo nogo pa tudi precej prek sedem litrov. S tem menjalnikom se odrekate tudi blagi hibridizaciji, ki zmore nekoliko obrzdati žejo in hkrati olajšati delo motorju (dobrih 11 kilovatov pritisne na glavno gred) v čisto spodnjih vrtljajih. Ampak DCT je tu predvsem za tiste, ki stavijo na vozno udobje. No, morda bi se v tem primeru veljalo ogniti paketu ST-Line, ki doda (nepotrebno) čvrstejše vzmeti. Brez njih je Puma ravno tako zabavno agilna in ima dovolj prožno vzmetenje.

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena testnega modela: 31.760 €
Cena osnovnega modela s popusti: 25.990 €
Cena testnega modela s popusti: 29.060 €
Moč: 92kW (125 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,2 s
Največja hitrost: 187 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,1l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.686 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 999 cm3 – največja moč 92 kW (125 KM) pri 6.000/min – največji navor 200 Nm pri 1.400/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 187 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 6,1 l/100 km, izpust CO2 138 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.251 kg – dovoljena skupna masa 1.810 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.186 mm – širina 1.805 mm – višina 1.550 mm – medosna razdalja 2.588 mm – posoda za gorivo 42 l.
Prtljažnik: 456–1.216 l
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 6,4 l/100km
Hvalimo in grajamo
udobje samodejnosti v menjalniku
agilno podvozje
prostornost, uporabnost prtljažnika
nepotrebno neudobna čvrstost podvozja ST Line
razporejenost nekaterih stikal v kabini
poraba