Dvojno poslanstvo

Podobno kot osebni avtomobili so tudi pick-upi tehnološko vse bolj napredni. Lep dokaz je prenovljeni Ranger, ki pa ni zgolj tehnološko napreden, temveč so ga temeljito izboljšali tudi na področju voznosti.

Medtem ko so še pred leti pick-upi veljali za vozila, ki so bila namenjena zgolj poslovni uporabi, in še to predvsem na težko dostopnih zemljiščih, je danes trend takšnih avtomobilov, tudi v Sloveniji, že bistveno drugačen. Vozno udobje je precej izboljšano, hkrati se notranja oprema približuje tisti iz osebnih avtomobilov. Če k temu dodamo še prodajni uspeh razreda SUV, je pick-up za marsikoga že idealna rešitev.

Seveda je treba upoštevati, da je Ranger v osnovi še vedno pick-up, kar prinaša na eni strani več kot pet metrov dolg in ne ravno najbolj okreten avtomobil, po drugi strani pa ni težav ne s prostorom v kabini ne zadaj na kesonu. Če je zadnji opremljen še z dodatnim rolojem, kot testni avto, pa težav tudi za prtljago ni več.

Ranger se izkaže z nosilnostjo - nanj lahko naložimo več kot tono, z njim lahko vlečemo 3,5 tone.

Ranger se izkaže z nosilnostjo - nanj lahko naložimo več kot tono, z njim lahko vlečemo 3,5 tone.

Ford

Veliko izboljšav v notranjosti je Ranger doživel že pred časom, z zadnjo prenovo pa se je preostalim Fordovim osebnim avtomobilom še bolj približal. V notranjosti lahko Ranger ponuja skoraj vse, kar ponujajo preostala Fordova vozila (vključno z navigacijo, sistemom Sync 3, ki vključuje tudi Apple Car Play in Android Auto), pri tem pa je morda še pomembnejši podatek, da je tudi počutje v Rangerjevi kabini takšno kot v kateremkoli drugem križancu. Malce višje sedenje, preglednost in občutek varnosti so dejstva, ki tudi pri Rangerju štejejo. Z zadnjo prenovo je Ranger dobil še številne varnostno-asistenčne sisteme, ki izdatno poskrbijo za varnost in udobje.

Medtem ko so včasih takšni avtomobili ponujali zgolj asistenčni sistem za pomoč pri speljevanju v klanec, je bil testni Ranger med drugim opremljen tudi s sistemom ohranjanja smeri vožnje znotraj voznega pasu ter s sistemom za preprečevanje naleta, ki prepozna tudi pešce (in voznika na nevarnost najprej zvočno opozori, pozneje pa samodejno zavira). Za ugodje je poskrbel sistem za vstop in zagon vozila brez ključa, za brezskrbnost pa parkirna tipala (spredaj in zadaj) ter kamera za nadzor vzvratne vožnje. A če vam tudi to ni dovolj, ko že omenjam parkiranje, je bil testni Ranger opremljen tudi s sistemom za samodejno parkiranje, ki je pri tako velikem avtomobilu za marsikoga zelo dobrodošel, hkrati pa izgovori o neobvladljivosti avta niso več mogoči.

V notranjosti bo voznik težko kaj pogrešal.

V notranjosti bo voznik težko kaj pogrešal.

Uroš Modlic

In motor? Med testiranjem sem dobil kar nekaj vprašanj o motorju in večina jih je bila z odgovorom nezadovoljnih oziroma začudenih. "Samo dvolitrski motor? Nič več šestvaljnik?" Ja, testni Ranger je imel pod motornim pokrovom 'samo' 2-litrski turbodizelski motor. A pozor, pri Fordu pravijo, da je z njim Ranger zmogljivejši, varčnejši in prijaznejši do okolja. Kako tudi ne, ko pa štirivaljnik ponuja kar 213 'konj', ki poskrbijo, da Ranger ni zgolj hiter, temveč tudi presenetljivo poskočen, pri čemer mu seveda temeljito pomaga kar 500 Nm navora.

Vse omenjeno ima pod nadzorom novi desetstopenjski samodejni menjalnik, ki odlično sodeluje s štirikolesnim pogonom (na zgolj dvokolesni pogon enostavno preklopimo z vrtljivim gumbom) in prestavljanje prilagaja načinu vožnje ter tako poskrbi za najustreznejšo prestavo. V praksi se vožnja izkaže za zelo nezahtevno, presenetljivo udobno in tudi relativno varčno, saj je poraba goriva na normnem krogu znašala ugodnih 7,5 l/100 km.

Pri tem pa seveda ne smemo pozabiti, da Ranger z lahkoto za seboj vleče prikolico, težko do 3,5 tone, ter jo nenehno nadzoruje s sistemom za vleko prikolice. Če zazna zanašanje prikolice, hipno samodejno zmanjša hitrost vožnje. Z Rangerjem se lahko zapeljemo čez kar 0,8 metra globoko vodo, in če narava dela to zahteva, ga lahko opremimo tudi s čisto pravo 240-voltno električno vtičnico.

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena testnega modela: 46.320 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 39.900 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 44.320 EUR €
Moč: 157kW (213 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,0 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,8l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.877 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 157 kW (213 KM) pri 3.750/min – največji navor 500 Nm pri 1.500–2.750/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 10-stopenjski samodejni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,0 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 7,8 l/100 km, izpust CO2 204 g/km.
Mase: prazno vozilo 2.246 kg – dovoljena skupna masa 3.270 kg.
Zunanje mere: dolžina 5.363 mm – širina 2.180 mm – višina 1.873 mm – medosna razdalja 3.220 mm – posoda za gorivo 80 l.
Prtljažnik: n.p.
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 7,5 l/100km
Ocena
  • Čeprav novi Ford Ranger pod motornim pokrovom prevaža prostorninsko manjši motor, mu ni kaj oporekati. Moči je več kot kadarkoli, navora tudi, a bolj kot omenjeno izstopa veliko boljša voznost avtomobila. Ranger že dolgo ni več delovni stroj in kdor je vsaj malo avanturista, bo s takšnim avtomobilom več kot užival.

Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik
podvozje
armaturna plošča