Kratki test: Ford Tourneo Custom L2 H1 2.2 TDCi (114 kW) Limited

24. 3. 2015
Deli

Pri Fordu so že pred časom močno razširili modelno ponudbo svojih kombijev. A spoznavanje z različno velikimi avtomobili še kar traja.

Za začetek nekaj o poimenovanju. Naš preizkušeni Ford ima precej dolgo oznako, pri čemer vsaka postavka nekaj pomeni. Custom je tisti del, ki bi moral priti najprej, da si lahko predstavljamo, za kako velik avto gre. Oznako Tourneo pri Fordu uporabljajo za to, da prepoznamo, da gre za kombinirani dostavnik, s katerim se prevaža potnike (če je tovorni, je Transit).

L2 označuje daljšo medosno razdaljo (3.300 milimetrov), H1 je osnovna višina kombija, potem pa izvemo še, s kakšnim motorjem nas osrečuje (2.2 TDCi), in Limited je seveda oznaka za opremo. A to še ni vse, naš je imel še dodatek Shuttle Bus, ki opisuje drugačen sedežni paket. Pravzaprav je prav ta del tisto, kar doslej bralci našega Avto magazina še niso spoznali. Pred več kot letom smo namreč že preizkusili prvi primerek Forda Customa z opremo za osebno uporabo (torej z oznako Tourneo), motor pa je bil tedaj enak, torej 2,2-litrski turbodizel s kar 150 'konji' (Avto magazin, 20 – 2013). Zato kakšnih posebnih novih opazk glede odličnega pogona ne moremo dodati. Lahko ga le še enkrat pohvalimo: tako glede moči kot navora prepriča v vseh pogledih.

Dosegli smo še nekoliko manjše testno povprečje, 9,8 litra na sto kilometrov namesto 10,6 litra. Verjetno je bil razlog v tem, da je bilo tokrat na preizkusnem sporedu precej več voženj na daljših odsekih, po avtocestah ali cestah zunaj mest. Glede na težo avtomobila je taka poraba vsekakor sprejemljiva, če ne celo že zelo primerna. Kombi se glede povprečne porabe odlično izkaže predvsem na cestah zunaj mest, do hitrosti 90 kilometrov na uro, tedaj lahko potujete tudi z manj kot osemlitrsko povprečno porabo, a tudi izrabljanje moči pri največji dovoljeni hitrosti na avtocestah povprečja ne požene v previsoke številke. Vendar je tudi pri mestni vožnji mogoče ostati v zmernih območjih, če se voznik drži omejitve glede pretiranega pritiskanja na plin ob pospeševanju (kar lahko preprečimo tudi z vgrajenim dodatkom ECO – najbrž primeren ukrep pri službenih avtomobilih). Edino, kar pri tem turbodizlu ostaja v rubriki 'nam ni všeč', je speljevanje in prestavno razmerje v prvi in drugi prestavi.

Za premikanje z mesta je treba dodati kar precej plina, pa tudi dlje časa voziti v prvi prestavi (najbrž zaradi nezadostnega navora motorja pri nizkih vrtljajih). Notranjost tega 'shuttle busa' je točno takšna, kot pričakujemo od te angleške tujke! Gre namreč za mini avtobusno postavitev sedežev. Prostor za voznika in enega sopotnika je prijeten in urejen, med sedežema je tudi dovolj prostora za 'prestopanje' v drugo sedežno vrsto. Tam je na voljo le prostor dva potnika, enako tudi v tretji vrsti, zadaj pa ima tale kombi še četrto vrsto s tremi sedeži. V takšni namestitvi sedežev je za zadnjo klopjo zelo malo prostora za prtljago, potniki jo pač v primeru, če jo imajo, morajo namestiti med sedeže, ustrezno prtljažni količini pa se zmanjša tudi prostor zanje. Je pa tale kombinirani dostavnik v svoji sedežni postavitvi namenjen predvsem za potniški prevoz na krajše proge, kot nadomestilo za manjši avtobus. Predstavljam si, da za prevoz šolarjev ali zaposlenih med različnimi kraji, kjer ima kakšno podjetje svoje prostore.

Z opremo Limited bo zadovoljen predvsem voznik. V njej je vse, da mu je res udobno. Tudi povezljivost za prostoročno uporabo mobilnika (Sync) pa primeren odlagalni prostor s pokrovom tik pred volanskim obročem na armaturni plošči. Tam najdete tudi vtičnice AUX in USB (če glasbe ne poslušate prek bluetootha), pa tudi napajalno za avtomobilsko 12-voltno elektriko. Potniki zadaj bi lahko imeli celo vtičnico za napajanje računalnika z 230-voltnim priključkom (za doplačilo), a veliko pomembnejše se zdi, da je tudi za tiste zadaj poskrbljeno s primerno dodatno klimatsko napravo. Preizkušeni Ford z zelo zapletenim imenom se je izkazal kot pravi kombinirani dostavnik za zelo posebne namene. Prav to pa je tisto, kar tudi pri Fordu zdaj najbolj poudarjajo – da lahko kupec najde zase kombiniran dostavnik, ki je prilagojen točno določeni uporabi.

bese­di­lo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 28.030 €
Cena testnega modela: 35.510 €
Moč: 114kW (155 KM)
Pospešek (0-100 km/h): n.p. s
Največja hitrost: 157 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,7l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 722 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.764 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.198 cm3 – največja moč 114 kW (155 KM) pri 3.500/min – največji navor 385 Nm pri 1.600/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/65 R 15 C (Continental Vanco 2).
Zmogljivost: največja hitrost 157 km/h – pospešek 0–100 km/h: ni podatka – poraba goriva (ECE) 7,6/6,2/6,7 l/100 km, izpust CO2 177 g/km.
Mase: prazno vozilo 2.245 kg – dovoljena skupna masa 3.000 kg.
Zunanje mere: dolžina 5.339 mm – širina 1.986 mm – višina 1.977 mm – medosna razdalja 3.300 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 80 l.
Prtljažnik: 992–3.621 l
Naše meritve
T = 16 °C / p = 1.037 mbar / rel. vl. = 81 % / stanje kilometrskega števca: 10.335 km
Pospešek 0-100km: 14,1s
402m z mesta: 18,9s ( 119km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,2/20,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 15,6/36,3s (V./VI.)
Največja hitrost: 157km/h (VI.)
poraba na testu: 9,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 8,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,2m
AM meja: 40m
Ocena
  • Tourneo Custom Shuttle Bus je zelo uporaben za prevoz potnikov, prijeten za voznika zaradi zmogljivega motorja, solidne gospodarnosti z gorivom in udobja med vožnjo. Za točno določene kupce!

Hvalimo in grajamo
prilagodljivost, uporabnost
motor (moč, navor, poraba)
opremljenost
vstop v zadnji del avta (dvoje drsnih bočnih vrat)
lega na cesti
udobje v vožnji
težka in visoka vrata prtljažnika
obračalni krog
omejena uporaba (ni primernega prtljažnika)
neprimerno mesto namestitve stikala za gretje sedeža