Kratki test: Ford Transit Courier 1.6 TDCi Trend

7. 5. 2015
Deli

Kako iz majhnega enoprostorca narediti tovornjak? Poglejte, to je Fordov Courier.

Tudi ime so ne nazadnje izbrali povsem v slogu. Tale majhni dostavnik je zares namenjen za kurirsko službo. Le kje drugje bi tako dobro prišle do izraza vse lastnosti avtomobila, ki je nastal iz Fordovega B-Maxa! Okretnost, odlična lega na cesti, zmogljiv in še ravno dovolj gospodaren motor, prijetna notranjost (razen upravljalskega dela na sredinski konzoli) so zagotovo značilnosti, ki bodo vsem kupcem pomagale pri odločitvi za Fordovega Kurirja. Omenimo torej še vse tisto, kar je spremenjeno tako, da lahko zdaj vanj nalagamo različen tovor.

Courier je od B-Maxa daljši za nekaj manj kot osem centimetrov in meri v dolžino zgolj 4,157 metra. Na boku so v osnovni opremi le drsna vrata na desni strani, kar povsem zadostuje. Dolžina tovornega prostora je v osnovni različici 1,62 metra, z opremo Trend lastnik pridobi še zložljiv sovoznikov sedež in odprtino na desni strani pregrade prostora za potnike in tovor. Tako lahko v avtomobil naloži predmete do dolžine 2,6 metra. Ker so zadnja vrata dvokrilna (nesimetrična), pa so možne še drugačne kombinacije nakladanja. Seveda ni pričakovati, da boste v primeru, če izrabite vso dovoljeno Courierjevo nakladalno zmogljivost (660 kg), lahko dirkali skozi ovinke, a v tovornem prostoru so primerne zanke za pritrditev tovora.

Dostopnost v tovorni prostor je dobra tudi zato, ker segajo prtljažna vrata skoraj do spodnjega roba odbijača. Upravljanje in okretnost avtomobila sta eni boljših plati, seveda pa se morate pripraviti na bolj 'tovornjaški' način vožnje, v potniškem prostoru boste v sredini nad armaturno ploščo zato zaman iskali vzvratno ogledalo. Sta pa zato zunanji dovolj veliki (pri opremi Trend z električno nastavitvijo) in omogočata zanesljiv pogled nazaj, vendar pa bi za natančnejše približevanje predmetom za zadkom potrebovali parkirna tipala. Ob vsej uporabnosti svetujem, da glede nakupa vendarle še malo preverite drugod. Morebiti je dovolj že, če Courierjev Transit primerjamo s Tourneom, da si torej ob povsem tovorni različici istega avtomobila ogledamo še ponudbo tistega za kombinirani prevoz. Pri Avto magazinu smo takšnega tudi že preizkusili.

Presenetil je glede cene – s precej bogatejšo (Titanium) stane namreč manj kot tokrat preizkušeni tovornjaček. No, naš prejšnji je bil opremljen s turbobencinskim trivaljnikom, v Transitu pa je deloval 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik. Zadnji se je sicer dobro izkazal glede zmogljivosti, presenetil pa je z ne ravno najgospodarnejšo porabo goriva. Izbira bo torej kar težka ...

bese­di­lo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 14.330 €
Cena testnega modela: 16.371 €
Moč: 70kW (95 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 14,0 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,0l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 467 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 876 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 70 kW (95 KM) pri 3.800/min – največji navor 215 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/60 R 16 H (Continental WinterContact TS850).
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 14,0 s – poraba goriva (ECE) 4,7/3,6/4,0 l/100 km, izpust CO2 105 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.135 kg – dovoljena skupna masa 1.795 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.157 mm – širina 1.976 mm – višina 1.747 mm – medosna razdalja 2.489 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 48 l.
Prtljažnik: 2.300 l.
Naše meritve
T = 1 °C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 74 % / stanje kilometrskega števca: 9.381 km
Pospešek 0-100km: 14,5s
402m z mesta: 19,6s ( 119km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,2s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 18,8s (V.)
Največja hitrost: 170km/h (V.)
poraba na testu: 6,6 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,8m
AM meja: 40m
Ocena
  • Povsem tovorna različica Courierja v marsičem spominja na izhodišče – B-Max skoraj v vsem dobrem.

Hvalimo in grajamo
motor
vozne lastnosti
dostop v tovorni del
sredinski zaslon in upravljanje
zgolj varnostna vreča za voznika
cena