Kratki test: Hyundai i10 1.0 LPGi Comfort

16. 3. 2015
Deli

Se vožnja na plin izplača pri tako majhnem avtu?

Še preden se zapičimo v stroške, cene in številke: kaj ni prav simpatičen tale Plinko? Hyundai je s prenovo modela i10 zaigral na prave note pri kupcih, ki padajo na prisrčen videz teh mestnih malčkov. Če bi tak avto primerjali s psi, je to eden tistih kužkov, s katerim ne morete prehoditi sto metrov, ne da bi vas nekdo dočakal z glasnim 'iiiiiiii'. To, da je Hyundai naredil ogromno pri približevanju zahtevnejšim trgom, je opaziti tudi v notranjosti.

Vtisa cenenosti ni čutiti, materiali so dobri, ergonomija je na vrhuncu. Predvsem pa nas je malček prisilil v to, da smo se zaradi obilice prostora v notranjosti nekajkrat odpravili na zadek preverit, da tam ni slučajno oznake i20. Če k temu dodamo še opremo, kot so vmesnik za bluetooth, USB-priključek, šest varnostnih blazin, klimatska naprava, ogrevan volanski obroč, lahko potrdimo, da je i10 trd oreh za konkurente v tem segmentu. Posvetimo se nekoliko stvari, zaradi katere je ta i10 dobil ljubkovalni naziv Plinko. Hyundai namreč od doplačilu 1.200 evrov ponuja tovarniško predelavo na alternativni pogonski energent.

Trivaljnemu bencinskemu motorju tako omogočijo delovanje tudi na avtoplin (LPG), poleg tega pa vgradijo še 35-litrsko jeklenko. Tako predelan i10 bo od delovanju na LPG izgubil 4,5 kilovata moči, po drugi strani pa se vam bo na vsakem postanku na črpalki to poznalo pri nižjem računu. Sama vožnja s tako predelanim avtom od lastnika ne zahteva dodatnega dela, razmišljanja in skrbi. Plinko bo sicer vsakič vžgal na bencin, a če imate vključeno stikalo LPG, se bo preklop na plin zgodil hitro in nezaznavno. Tudi ko plina zmanjka (merilnika obeh energentov sta poleg merilnika za hitrost in motorne vrtljaje), bo avto nezaznavno preklopil na bencin, takrat pa imejte v mislih, da je tega le za 10 litrov. Ker je točenje plina ena od stvari, ki odvrača potencialne kupce od nakupa tovrstno predelanega avta, velja poudariti, da je to povsem enostavno in varno opravilo.

Kako pa je z ekonomskega vidika? Težko se strinjamo, da se vgradnja tovrstnega sistema v tako majhnem avtomobilu splača. Če kupec resnično hoče izkoristiti prednosti LPG-ja, mora računati na veliko število prevoženih kilometrov in pogoste obiske črpalk. Razliko 1.200 evrov bo težko povrniti le z malenkost nižjo porabo in razliko med cenama energentov. Ljudje smo po naravi taki, da nas manj boli, če je strošek na črpalki nižji, ob tem pa pozabljamo, da smo v začetku odšteli precej več denarja za avto. Kljub vsemu pa takemu i10 težko kaj zamerimo, saj je kot tak več kot dober. Hvalevredno je, da Hyundai ponuja tudi tovrstno predelavo, saj se bo zagotovo našel kdo, ki mu bo ta stvar prišla prav.

bese­di­lo: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena osnovnega modela: 8.990 €
Cena testnega modela: 11.630 €
Moč: 50,7kW (69 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 15,2 s
Največja hitrost: 153 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,1l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 372 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 728 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski s predelavo LPG – gibna prostornina 998 cm3 – največja moč 50,7 kW (69 KM) pri 6.200/min – največji navor 93 Nm pri 3.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 175/65 R 14 T (Continental ContiEcoContact 5).
Zmogljivost: največja hitrost 153 km/h – pospešek 0–100 km/h 15,2 s – poraba goriva (ECE) 6,5/4,2/5,1 l/100 km, izpust CO2 116 g/km.
Mase: prazno vozilo 980 kg – dovoljena skupna masa 1.540 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.665 mm – širina 1.660 mm – višina 1.500 mm – medosna razdalja 2.385 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 40 l.
Prtljažnik: 252–1.046 l.
Naše meritve
T = 21 °C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 67 % / stanje kilometrskega števca: 2.710 km
Pospešek 0-100km: 16,3s
402m z mesta: 20,0s ( 110km/h)
Prožnost 50-90km/h: 18,9s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 22,2s (V.)
Največja hitrost: 153km/h (V.)
poraba na testu: 6,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45,2m
AM meja: 40m
Ocena
  • Posrečen malček, ki z lahkoto prepriča s svojo pojavo, prostornostjo in bogato oprem­ljenostjo. Z ekonomskega vidika sistem LPG kljub vsemu ni tako prepričljiv, kot je sprva videti.

Hvalimo in grajamo
notranjost (materiali, ergonomija)
oprema
kakovost vgradnje sistema LPG
prostornost
ekonomska smiselnost vgradnje sistema LPG