Kratki test: Hyundai i20 1.25 Style

26. 1. 2016
Deli

Takole ob listanju po reviji boste morda prišli na stran, kjer se vam navlažijo dlani, kjer se utrip srca poveča in nikakor ne morete odlepiti oči od kakšnega športnega lepotca z 200 plus 'konji'. Seveda Hyundai i20 ni športen avto, a če kar preskočite ti dve strani, ste mu v resnici storili krivico.

Gre za to, da je to avto, ki navzven želi navdušiti z nekoliko svežim in za Korejce kar nekoliko drznim oblikovanjem. Čeravno je to avto iz segmenta, kjer je ponudbe ogromno in kjer so prodajne številke najvišje in predrzno oblikovanje lahko pomeni tudi neuspeh. Zunanjost je zelo moderna, z LED-lučmi in veliko režo za vstop hladnega zraka pod motorni pokrov sploh trendna. Sicer lahko sanjamo o nečem zelo športnem, morda celo o civilni različici dirkalnika WRC, s katerim se podijo po ovinkastih cestah širnega sveta, ampak je v resnici realnost najpogosteje drugačna, debelina denarnice določa, kaj bo v garaži, in prav tu nekje, v tem segmentu, kjer iz generacije v generacijo avtomobili pridobivajo kakovost in drzno širijo nabor dodatne opreme, šteje vsaka malenkost. Novi i20 je lep primer tega trenda. Večji, udobnejši, z materiali in opremo, ki bi z lahkoto našli mesto v večjih in dražjih modelih, nas absolutno prepriča. Po hyundaijevsko ostaja tudi praktičen in ne prinaša revolucionarnih sprememb ter novosti tam, kjer niso potrebne.

Majhen, 1.248-kubični bencinski motor s štirimi valji in brez turbopuhala zaženete s pritiskom na gumb, medtem ko je ključ lepo pospravljen v žepu ali na katerem izmed številnih odlagalnih mest. Na testu ni bil pretirano požrešen, saj je popil v povprečju 6,8 litra bencina na 100 kilometrov, na normnem krogu pa je poraba padla na 6,3 litra na 100 kilometrov. S temi zmogljivostmi (84 'konjev') bo povsem zadovoljil povprečnega voznika, ki išče avto, ne len ali potreben priganjanja v visoke vrtljaje, da lahko normalno sledi toku prometa ali da pospeši, ko je to potrebno, pri prehitevanju lovcev na rekordno nizko porabo na avtocestnih odsekih, ki povezujejo periferijo s prestolnico. Da bo vožnja varna, se avto prek modrozobe povezave poveže z vašim pametnim zaslonom. V avtoradio s CD-/MP3-predvajalnikom pa lahko shranite do 1 GB najljubših melodij, ki vam bodo krajšale enakolična potovanja v službo in nazaj domov.

Da bodo vsi ukazi natančni in hitri, lahko večji del upravljanja z omenjenimi pripomočki izpeljete prek gumbov večopravilnega volana. Omeniti želimo tudi velik, 7-palčni LCD-zaslon v barvah, ki služi tudi kot ekran za satelitsko navigacijo, da se v mestu ne bi izgubili. Novi i20 vsekakor ni majhen mestni avto, čeprav ga uradno lahko štejemo med manjše avtomobile. Toda v dolžino meri malenkost več kot štiri metre, kar se pozna tudi v notranjosti. Na sprednjih sedežih je presenetljivo veliko prostora, enako pa lahko rečemo za zadnjo klop.

Tudi vstopanje skozi vrata ni zoprno, saj se ta dovolj na široko odprejo, zadnja plat pa tudi ne sede nekam globoko navzdol, zato ne bomo imeli težav s križem ali koleni. Za kratke razdalje je lahko v začasni vlogi družinskega avta, ampak za družinsko potovanje s polno klopjo mulcev daljših potovanj ne priporočamo. Tudi pri prtljagi pretiranega izmišljevanja ne dopušča, kljub temu pa s 326 litri ni tako majhen. Z opremo Style i20 pridobi še tisti delček šarma, ki ga zahtevajo najbolj izbirčni vozniki in voznice. To sicer pomeni, da ni najcenejši v ponudbi, ampak za to so tam osnovni modeli, Style pa je za vse, ki nekaj dajo na videz in udobje, tudi ko so za volanom.

bese­di­lo: Slavko Petrovčič

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena osnovnega modela: 10.770 €
Cena testnega modela: 13.535 €
Moč: 62kW (84 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,1 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,7l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 408 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 856 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.248 cm3 – največja moč 62 kW (84 KM) pri 6.000/min – največji navor 120 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/55 R 16 H (Continental ContiPremiumContact 5).
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,1 s – poraba goriva (ECE) 5,8/4,0/4,7 l/100 km, izpust CO2 109 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.055 kg – dovoljena skupna masa 1.580 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.035 mm – širina 1.734 mm – višina 1.474 mm – medosna razdalja 2.570 mm – prtljažnik 326–1.042 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 26 °C / p = 1.021 mbar / rel. vl. = 37 % / stanje kilometrskega števca: 6.078 km
Pospešek 0-100km: 13,8s
402m z mesta: 19,0s ( 120km/h)
Prožnost 50-90km/h: 16,8s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 22,7s (V.)
Največja hitrost: 170km/h (V.)
poraba na testu: 6,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,9m
AM meja: 40m
Hvalimo in grajamo
oprema
materiali
videz
poraba bi lahko bila nižja
za daljša potovanja bi vzeli močnejši (dizelski) motor z 90 'konji'