Kratki test: Hyundai i30 DOHC CVVT (88 kW) iLook (3 vrata)

Zdi se, da se Veloster kot predstavnik športnih avtomobilov ni najbolje izkazal ne v svetu ne v Sloveniji, zato zdaj pri Hyundaiu ljubiteljem manjših športnih avtomobilov ponujajo trivratnega i30.

No, i30 seveda ni športni avtomobil, je pa vseeno namenjen predvsem mladim oziroma mladim po srcu. Saj veste, posedanje malčka v otroški stolček na zadnjo klop v trivratni avtomobil ni mačji kašelj niti se s kobacanjem nazaj ne ukvarjajo starejši potniki.

Poleg vsega velja splošno mnenje, da so avtomobili s troje vrat videti veliko boljše, njihova oblika je bolj dinamična, skratka bolj športna. In da je res tako, je pred leti dokazala Kia. Trivratno različico Cee'da je slovenska mladina vzela za svojo, vozili so jih (in jih vsaj večina tudi še) tako mladci kot predstavnice nežnejšega spola. Podobne želje ima zdaj Hyundai, a je pred težko nalogo. Prva in glavna ovira je seveda cena.

Medtem ko je bil Proo_Cee'd cenovno ugoden, je vsaj na začetku svoje prodajne poti i30 Coupe precej dražji. In cena je vsaj v trenutnih gospodarskih razmerah skoraj največja težava oziroma najpomembnejši dejavnik pri izbiri novega avtomobila, zagotovo je kriva tudi za slabo prodajo Hyundaievega Velosterja.

A vrnimo se k i30 Coupeju. Oblikovno lahko avtomobil brez težav označimo za najbolj všečnega iz družine i30. Pri Hyundaiu zagotavljajo, da je podedoval vse najboljše od preostalih dveh modelov, hkrati so mu dodali več dinamike in športnosti. Drugačen je prednji odbijač, dodan je zadnji spojler, spremenjena je tudi bočna linija. Maska motorja je črna, drugače oblikovane so dnevne LED-luči.

V notranjosti je v primerjavi s preostalima bratoma manj sprememb. Seveda, občutno daljša so vrata, kar lahko povzroča težave pri parkiranju oziroma pri izstopanju iz avtomobila, kadar so avtomobili parkirani preveč skupaj, je pa vstopanje toliko lažje, kadar je dovolj prostora. Dodatna težava velikih oziroma predvsem dolgih vrat je varnostni pas. Ta je seveda običajno na B-stebričku, ki je zaradi daljših vrat precej za prednjima sedežema, zato jih voznik in njegov sopotnik težko dosežeta. V ta namen ima i30 Coupe na stebričku preprost plastični podajalec varnostnega pasu, ki postopek pripenjanja močno olajša. Pohvalno.

Precej manj pohvale pa si zasluži 1,6-litrski bencinski motor. V tovarniških podatkih je zapisano, da z njim i30 od 0 do 100 km/h pospeši v manj kot 11 sekundah in doseže 192 km/h največ­je hitrosti. No, rezultati naših meritev so pokazali testnega i30 v precej slabši luči in potrdili občutke z vsakodnevne vožnje. Motor je svojih 120 'konj' sramežljivo skrival, morda tudi zato, ker je imel prevoženih šele dobrih 1.000 kilometrov.

Za dinamično pospeševanje je bilo potrebno vrtenje motorja v visoke vrtljaje, logični posledici take vožnje pa sta povečan hrup motorja in večja poraba goriva, česar si ne želi noben voznik. Tovarniški podatki za 100 prevoženih kilometrov obljubljajo povprečno porabo manj kot šest litrov, nam pa je seštevek na koncu testa pokazal kar 8,7 litra. A kot rečeno, avtomobil je bil povsem nov, motor pa še neutečen.

Tako lahko i30 Coupeja vseeno označimo za prijetno popestritev Hyundaieve ponudbe, ki je, tako kot ostali modeli, še vedno na voljo tudi po akcijski ceni. Navsezadnje pa nis(m)o vsi vozniki enaki in nekaterim sta pomembnejša videz avtomobila in počutje v njem kot pa njegove (oziroma motorne) zmogljivosti. In prav je tako.

Besedilo: Sebastjan Plevnjak

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena osnovnega modela: 17.580 €
Cena testnega modela: 17.940 €
Pospešek (0-100 km/h): 11,5 s
Največja hitrost: 192 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.591 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 6.300/min – največji navor 156 Nm pri 4.850/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 W (Hankook Ventus Prime).
Zmogljivost: največja hitrost 192 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,9 s – poraba goriva (ECE) 7,8/4,8/5,9 l/100 km, izpust CO2 138 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.262 - 1.390 kg – dovoljena skupna masa 1.820 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.300 mm – širina 1.780 mm – višina 1.465 - 1.470 mm – medosna razdalja 2.650 mm – prtljažnik 378–1316 l – posoda za gorivo 53 l.
Naše meritve
T = 25 °C / p = 1.130 mbar / rel. vl. = 33 % / stanje kilometrskega števca: 2.117 km
Pospešek 0-100km: 11,5s
402m z mesta: 18,0s ( 127km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,8/16,2s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 17,7/20,4s (V./VI.)
Največja hitrost: 192km/h (VI.)
poraba na testu: 8,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,7m
AM meja: 40m
Ocena
  • Hyundai i30 Coupe je dokaz, da so lahko tudi povsem običajni avtomobili, ki jim namenijo le troje vrat in jih malenkostno popravijo, videti dobro. Z nekaj lepotnimi dodatki ga bo marsikateri garažni predelovalec brez težav spremenil v pravega športnika.

Hvalimo in grajamo
oblika
počutje v kabini
odlagalna mesta in predali
prostornost
prtljažnik
prožnost motorja
poraba bencina
cena