Kupejevski zadek na Hyundaijevem i30? Ali ni to anahronizem?
Ne, ni! Tale i30 Fastback je namreč pri nas nadomestil model, ki je bil sicer tudi i30, a so ga raje imenovali Elantra – zaradi dolge zgodovine uspešne prodaje prejšnjih generacij. A limuzine vsaj pri evropskih kupcih niso več zaželene, nekateri avtomobilski izdelovalci pa že zaradi nastopa na skorajda vseh svetovnih trgih potrebujejo številne modele in različice. Tako je zdaj kot tretja karoserijska različica v slovenski Hyundaievi ponudbi omenjeni kar posrečeni dodatni petvratni i30. Najbolj je primeren za tiste, ki iščejo nekaj drugega, nekaj, kar v dobi vse pogostejših terencev zagotovo ni okus večine. To seveda velja za obliko karoserije. Tudi Fastback je namreč navezan na skupno tehnično osnovo z drugima dvema i30 (običajnim petvratnim in karavanom) pa še kakšen drug Hyundaiev model bi se našel (na primer Tucson ali Kona), ki mu do solidnega voznega vtisa pomaga skupna tehnika – motorji, menjalniki, deli podvozja pa tudi elektronski varnostni ali vozni pripomočki. Enako velja za opremo notranjosti, merilnike, ne več tako številne upravljavske gumbe in sredinski zaslon.
Preizkušeni i30 Fastback z najbogatejšim paketom opreme Impression je imel še kar nekaj pomembnih dodatkov, da smo ga lahko prepoznali kot vozniku za vsakdanjo uporabo prijazno prevozno sredstvo. Opremljen je bil s precej novim 1,4-litrskim turbobencinskim motorjem, za enostavnejše in preciznejše spreminjanje prestavnih razmerij pa je poskrbel sedemstopenjski samodejni (dvosklopčni) menjalnik (za doplačilo 1.500 evrov). Več varnostnega občutka sta priskrbela radarski tempomat (v paketu Smartsense II za 890 evrov) ter kamera za prepoznavanje prometnih znakov (100 evrov), tako da i30 Fastback omogoča tudi že osnove avtonomne vožnje – samodejno uravnavanje varnostne razdalje pri vožnji v koloni ter celo zaviranje do popolnega ustavljanja.
Nekoliko manj prepričljiv del preizkušenega avtomobila je bilo podvozje, z opremljenimi pnevmatikami 225/40 ZR 18 (doplačilo za 230 evrov) se je estetika njegovega videza sicer malce izboljšala, vožnja po luknjastih slovenskih cestah pa ni bila prevelik užitek.
Prijetno presenečenje je vsekakor novi motor – i30 je poskočen, zmogljiv in dovolj varčen.
Preberite še:
Kratki test: Hyundai i30 1.6 CRDi DCT Impression
Test: Hyundai i30 1.4 T-GDi Impression
Kratki test: Hyundai Elantra 1.6 Style
Cena testnega modela: | 29.020 € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 21.890 € |
Cena testnega modela s popusti: | 27.020 € |
Obvezno zavarovanje: | 696 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.180 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.353 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 6.000/min – največji navor 242 Nm pri 1.500/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/40 R 18 V (Goodyear Ultragrip) |
Zmogljivost: | največja hitrost 203 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,5 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,4 l/100 km, izpust CO2 125 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.287 kg – dovoljena skupna masa 1.860 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.455 mm – širina 1.795 mm – višina 1.425 mm – medosna razdalja 2.650 mm – posoda za gorivo 50 l |
Prtljažnik: | 450–1.351 l |
T = 18 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 5.642 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,8s |
---|---|
402m z mesta: | 17,1s ( 137km/h) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,7 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,8m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 58dB |
-
Za tiste, ki iščejo drugačne trende, je i30 Fastback prava alternativa, z bogato opremo in solidno motorno tehniko