Kratki test: Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi HP DCT Style

23. 12. 2015
Deli

Novi Hyundai i30 Wagon je oblikovno skoraj nespremenjen, izjema so nove meglenke in LED-tehnologija v prednjih in zadnjih lučeh. Ampak nič ne de, avto je še vedno všečen, v svojem bistvu pa še boljši, zdaj tudi s samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom.

Samodejni menjalnik z dvojno sklopko in skupaj z 1,6-litrskim turbodizlom pomeni predvsem višjo raven udobja. Kljub samodejnemu menjalniku poraba ni pretirana, saj se ob dinamični vožnji giblje med sedmimi in osmimi litri na 100 kilometrov, na normnem krogu, ki je vedno najboljše merilo porabe, pa je bila 6,3 litra na 100 kilometrov. Robotizirani menjalnik namreč deluje tekoče, pretika svilnato, brez zoprnih cukajočih pomislekov, ko je čas za višjo ali nižjo prestavo. Pri tem mu je v veliko pomoč dober motor s 136 'konji', ki poskrbi, da je vedno na razpolago dovolj moči, bodisi pri počasnejši mestni vožnji, ko je dovolj za dinamičen premik že samo, če narahlo pobožamo stopalko za plin.

A hkrati je zaloge moči in prestav dovolj tudi za dinamično prehitevanje v dolg klanec ali na avtocesti, kjer so hitrosti nekoliko večje. Vožnja je tako izredno nenaporna, če gledamo nanjo iz voznikovega sedeža. Volan sede lepo v roke, prav tako so vsi gumbi lepo na dosegu prstov ali rok. Pohvaliti pa velja tudi dobro delujoč komunikacijski paket opreme (telefon, radio, navigacija), skratka vse, kar najdete na kakovostnem sedempalčnem LCD-zaslonu. Udobje je skupni imenovalec celotnega Hyundaia i30 Wagon: sedeži so udobni, dobro oblazinjeni z dovolj odmerjenega prostora, da bo v njem normalno potovala družina. Zatakne se lahko šele, če ste me tistimi zares visokoraslimi, torej nad 190 centimetri, a v tem primeru je morda bolje poseči po katerem drugem Hyundaijevem modelu.

Za povprečno rasle potnike pa bo prostora dovolj, pa ne samo zanje, ampak tudi za veliko prtljage. Z nekaj več kot pol kubika prostornine je prtljažnik dovolj velik za potovalke, če se kam dlje odpravi pet ljudi, ko pa podrete zadnjo klop, ta prostornina naraste na dober kubik in pol. Še kot zanimivost, Hyundai je poskrbel tudi za dodatne prtljažne prostore na dnu prtljažnika, kamor lahko spravite manjše predmete, ki bi sicer po prtljažniku plesali sem in tja. Ob ceni 20 tisočakov, če upoštevamo popust, dobite veliko avta v nižjem srednjem razredu, z zelo dobrim motorjem in samodejnim menjalnikom, ki vas bo razvadil. S spodobnimi voznimi lastnostmi, ki se brez težav kosajo z ugledno nemško konkurenco, in z dovolj prostora za manjšo družino ponuja Hyundai i30 Wagon zelo dober paket.

bese­di­lo: Slavko Petrovčič

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena osnovnega modela: 12.990 €
Cena testnega modela: 20.480 €
Moč: 100kW (136 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,6 s
Največja hitrost: 197 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,4l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 549 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.197 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.582 cm3 – največja moč 100 kW (136 KM) pri 4.000/min – največji navor 280 Nm pri 1.500–3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – gume 205/55 R 16 H (Continental ContiPremiumContact 5).
Zmogljivost: največja hitrost 197 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,6 s – poraba goriva (ECE) 5,1/4,0/4,4 l/100 km, izpust CO2 115 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.415 kg – dovoljena skupna masa 1.940 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.485 mm – širina 1.780 mm – višina 1.495 mm – medosna razdalja 2.650 mm – prtljažnik 528–1.642 l – posoda za gorivo 53 l.
Naše meritve
T = 27 °C / p = 1.025 mbar / rel. vl. = 84 % / stanje kilometrskega števca: 1.611 km
Pospešek 0-100km: 10,0s
402m z mesta: 17,1s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: Meritev s tovrstnim menjalnikom ni možna.s
Največja hitrost: 197km/h (VII.)
poraba na testu: 7,1 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,3m
AM meja: 40m