Izbira različice in opreme avtomobila, ki ga kupujete, običajno ni preprosta.
Okej, za tiste, ki so komaj napraskali denar za nov avtomobil, je lahko preprosta: osnoven motor in osnovna oprema. A takih v resnici ni zelo veliko (jih je pa vsak dan več). In če denar ni težava, seveda najzmogljivejši motor in popolna oprema, a takih v resnici ni veliko (jih je pa vsak dan manj). Kaj pa tisti vmes? Boljši motor, slabša oprema? Ali obratno? Štirikolesni pogon ali ne? Kaj doplačati in brez česa živeti? Kombinacij je veliko, zlasti pri nekaterih znamkah, pri katerih so seznami doplačilne opreme dolgi nekaj strani. In izbrati dober kompromis, da je voznik srečen ob nakupu in med uporabo, je težko.
Tale Hyundai ix35 daje občutek, da je zelo blizu idealne kombinacije. Dovolj zmogljiv dizelski motor, samodejni menjalnik, oprema, v kateri ni nepotrebnega razkošja, hkrati pa je dovolj bogata, da ne vzbuja obžalovanja, da je bil kupec ob izbiri opreme preveč varčen. In spodobna cena.
Po vrsti torej: 136-'konjski' (100 kilovatov) turbodizel je dovolj prožen in tih, da je lahko skoraj neopazen sopotnik. Z njim v nosu ix35 ni športnik, a tudi podhranjen ni. Je dovolj zmogljiv, da je tudi pri avtocestnih hitrostih dovolj rezerve in dovolj varčen, da ga tudi kombinacija s štirikolesnim pogonom (z le prednjim pogonom tega motorja v ix35 ni mogoče kombinirati) in samodejnim menjalnikom ne spravi v zagato. Na našem normnem krogu se je poraba ustavila pri 8,4 litra, testna pa je bila za okrogel liter večja. Ja, lahko bi bila manjša, in da ni bila, je krivec predvsem samodejni menjalnik, ki včasih posamezne prestave vleče nerazumljivo dolgo v višje prestave, čeprav bi turbodizel zlahka in varčneje vlekel v višji prestavi in z manj vrtljaji – zlasti ko gre cesta rahlo v klanec.
Prostora je v ix35 dovolj, škoda je le, da vzdolžni pomik voznikovega sedeža ni malce daljši, saj bodo vozniki, ki so višji od 190 centimetrov, težje (ali sploh ne) našli udoben položaj za volanom. Ergonomija? Dovolj dobra. Pomaga tudi barvni LCD-zaslon, občutljiv za dotik, prek katerega je mogoče preprosto upravljati več funkcij avtomobila s prostoročnim telefoniranjem in avdiosistemom vred.
Dovolj prostora je tudi na zadnji klopi, enako velja za prtljažnik: brez presežkov, a povsem zadovoljivo.
Oznaka Style pomeni lep kup opreme, vključno z biksenonskimi žarometi, dežnim tipalom in pametnim ključem. Seveda lahko tudi pri ix35 sežete še višje – toda ali res potrebujete panoramsko strešno okno in ogrevan volanski obroč? Usnjeno oblazinjenje spada na seznam doplačilne opreme, ki bi se ji lahko odrekli (zlasti ker so sedeži serijsko ogrevani tudi, če niso usnjeni) – samodejni menjalnik pač ne. In tako se izkaže, da je paket Style dobro izbran, saj poleg doplačila za menjalnik in barvo v resnici ne potrebujete nič drugega. In ko se kupec ozre še na cenik, kjer se številka izide pri okoli 29 tisočakih (ali manj, če ste dober pogajalec, seveda), se izkaže, da so pri Hyundaiu očitno dobro premislili, kaj ponujajo in za kakšno ceno.
Besedilo: Dušan Lukič
Prodaja: | Hyundai Avto Trade d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 17.790 € |
Cena testnega modela: | 32.920 € | Pospešek (0-100 km/h): | 13,6 s |
Največja hitrost: | 182 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 9,4l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 100 kW (136 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 1.800–2.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/60 R 17 H (Dunlop SP Winter Sport 3D). |
Zmogljivost: | največja hitrost 182 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,3 s – poraba goriva (ECE) 8,6/5,8/6,8 l/100 km, izpust CO2 179 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.676 kg – dovoljena skupna masa 2.140 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.410 mm – širina 1.820 mm – višina 1.670 mm – medosna razdalja 2.640 mm –prtljažnik 591–1.436 l – posoda za gorivo 58 l. |
T = 11 °C / p = 1.060 mbar / rel. vl. = 68 % / stanje kilometrskega števca: 9.754 km | |
Pospešek 0-100km: | 13,6s |
---|---|
402m z mesta: | 18,3s ( 118km/h) |
Največja hitrost: | 182km/h (VI.) |
poraba na testu: | 9,4 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 43,7m |
AM meja: | 40m |
-
Matematika se tule izide: dovolj prostora, udobja in dovolj nizka cena. Čudežev (pri porabi, materialih in kakovosti izdelave) seveda ni, a kompromis med vsem naštetim je dober.