Ime testne Kie Pro Cee'd je, kot lahko vidite na vrhu strani, dolgo, zato ga, preden se lotimo ocenjevanja avtomobila, najprej razvozlajmo.
Pojdimo od zadaj: ISG pomeni sistem Start/Stop (Intelligent Start/Stop). Deluje dobro, brez prevelikih tresljajev ob ustavitvi ali zagonu motorja, in motorja ne ugaša prezgodaj. Med našim testom je bilo sicer dovolj mrzlo, da na normnem krogu ni deloval, pa je tale Pro Cee'd kljub temu dosegel dovolj majhno povprečno porabo, tj. pet litrov, pri temperaturah, ki bi omogočale delovanje ISG, pa bi bila ta še manjša.
LX Vision je tretja najboljša oprema, ki si jo lahko privoščite v Pro Cee'du. Če posežete po stopnji opreme više, pa boste v njej dobili še tipalo za dež, barvni LCD-zaslon za radio, zadnje luči LED (dnevne luči LED spredaj s samodejnim vklopom žarometov so serijske že pri LX Vision) ter samozatemnitveno vzvratno ogledalo. S takšno opremo bi tak Pro Cee'd stal 1.600 evrov več kot testni. Preveč? Morda res, kajti že z opremo LX Vision je tak Pro Cee'd avtomobil, v katerem voznik ne pogreša veliko. Klimatizacija je samodejna in svoje delo opravlja dobro, parkirni sistem zadaj bo za večino voznikov dovolj, sistem bluetooth za prostoročno telefoniranje deluje brez težav, in ker sta tu tudi tempomat in omejevalnik hitrosti, je opreme v resnici dovolj.
Škoda je, da prikazovalnika med merilniki oblikovalci niso bolje izkoristili, saj prikazuje le po en pomembnejši podatek naenkrat, pa čeprav je na njem dovolj prostora, da bi jih zlahka prikazal več. Res ni nobene potrebe, da ves čas, ko ima voznik vklopljen na primer omejevalnik hitrosti, kaže le, na koliko je nastavljen, ob tem pa ni mogoče spremljati drugih podatkov potovalnega računalnika.
Za volanom se v Pro Cee'du sedi dobro, tudi če ste nadpovprečno visoki, in udobnega položaja za volanom ni težko najti. Spodnji rob bočnih stekel je kar visok, kar bo nekaterim zelo všeč (zaradi občutka varnosti, ki ga to daje), nekaterim pač ne. Dostop do zadnje klopi je dovolj preprost, seveda pa le po ena vrata na boku pomenijo, da utegne biti na parkiriščih kdaj bolj tesno.
Motor? Dovolj tih (pa čeprav je tu še nekaj možnosti za izboljšave), dovolj zmogljiv, dovolj varčen. Ni najboljši v razredu, a tudi hudo daleč ni.
In taka oznaka je primerna za takega Pro Cee'da v celoti, zlasti ko upoštevamo tudi ceno in opremo. Tistim, ki iščejo zadnje krike mode in tehnologije v tem razredu, se bo verjetno zdel malce preveč preprost, tisti, ki iščejo le poceni avtomobil, bodo raje posegli po čem še cenejšem, ko pa na avtomobil pogledamo racionalno, skozi razmerje med ceno in tistim, kar ponuja, pa tak Pro Cee'd ni daleč od vrha.
Besedilo: Dušan Lukič
Prodaja: | KMAG d.d. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 11.500 € |
Cena testnega modela: | 16.100 € | Pospešek (0-100 km/h): | 11,6 s |
Največja hitrost: | 197 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 5,9l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.582 cm3 – največja moč 94 kW (128 KM) pri 4.000/min – največji navor 260 Nm pri 1.900–2.750 /min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 W (Hankook Ventus Prime 2). |
Zmogljivost: | največja hitrost 197 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,5 s – poraba goriva (ECE) 4,8/3,7/4,1 l/100 km, izpust CO2 108 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.225 kg – dovoljena skupna masa 1.920 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.310 mm – širina 1.780 mm – višina 1.430 mm – medosna razdalja 2.650 mm –prtljažnik 380– 1.225 l – posoda za gorivo 53 l. |
T = 6 °C / p = 1.033 mbar / rel. vl. = 69 % / stanje kilometrskega števca: 5.963 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,6s |
---|---|
402m z mesta: | 17,9s ( 126km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 9,3/14,7s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 12,3/16,4s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 197km/h (VI.) |
poraba na testu: | 5,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,6m |
AM meja: | 40m |
-
Lahko bi bil cenejši, lahko bi bil še bolje opremljen (a dražji), a natanko takšen, kot je bil testni, je Pro Cee’d verjetno najboljši kompromis med ceno in lastnostmi.