Kratki test: Kia XCeed 1.0 T-GDI WayKje je meja?

Zgolj ena črka v imenu prinaša na prvi pogled povsem drugačen avtomobil.

Kje je meja? (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
19. 3. 2020

Kje je meja, in sicer med križanci in kombilimuzinami? Spomnim se, da je pred več kot desetletjem neki francoski avtomobilski proizvajalec na enega od svojih modelov nataknil nekaj okrasnih plastik in dodatkov v videzu aluminija, a zaradi tega ga nihče ni imel za križanca. Si torej Kia XCeed zgolj zaradi nekoliko više nasajene karoserije in obilice črnih dodatkov na armaturni plošči sploh zasluži takšen naziv?

Roko na srce, je to sploh pomembno? Menim, da ne, in verjamem, da si tudi pri Kii s tem niso belili glave. Nenazadnje kupcem, zlasti mlajšim, pogosto največ pomeni atraktivna podoba – in ta je tista, ki pri XCeedu pritegne največjo pozornost. Avtomobilu so v imenu sicer dodali zgolj črko X, a njegova podoba je povsem spremenjena in tudi občutno dinamičnejša. Lahko bi, recimo, rekli, da je Ceed kot avtomobil narejen po okusu (konservativnejših) evropskih kupcev, ki sicer radi pogledajo k nemškim ali francoskim tekmecem. Pri zunanjem videzu si zasluži kritiko le zaradi dveh velikih izpušnih cevi, ki pa sta po pričakovanjih lažni (pod motornim pokrovom je navsezadnje zgolj litrski trivaljnik).

Zunanja podoba je torej precej všečna in kar hitro smo se morali navaditi začudenih, a odobravajočih pogledov mimoidočih. Bravo, Kia! A takoj ko odpremo vrata kabine, je pogled povsem znan. XCeed ostaja Ceed in četverica bratov je tukaj povsem enaka – lična, dodelana in predvsem uporabno oblikovana. Ergonomija je namreč nadvladala tehniko, hkrati pa vsaj pri najpomembnejših elementih tudi računovodje. Čeprav je notranjost še vedno precej plastična, elementi, kot so navidezno kovinske obvolanske tipke, vendarle omogočajo prijeten stik rok z vozilom.

Na splošno si torej kabina zasluži pozitivno oceno. Je pa treba dodati, da si bi lahko imeli dolgonogi vozniki težave z nastavitvijo spodnjega dela sedeža. Ta namreč nima zadostne opore za stegna, kar utegne povzročiti bolečine na daljših poteh. Vozniki, visoki do 1,8 metra, bodo pri tem precej na boljšem.

Dolge avtocestne poti pa bi lahko bile naporne tudi za sam motor avtomobila. Med avtomobilisti stare šole je namreč mogoče najti kar nekaj tistih, ki ne vidijo smisla v vgrajevanju majhnih motorjev v (vse) večje (in težje) avtomobile. Zato se bodo ob branju naslednjih besed zadovoljno nasmehnili, saj testni XCeed kljub majhnemu litrskemu trivaljniku nikakor ni varčen. Avtocestne hitrosti ga hitro utrudijo, realna poraba pri mešanem ciklu pa se stežka spusti pod sedem litrov, raje je za kak deciliter večja. To seveda ni pohvale vreden dosežek, saj avtomobil ni nikakršen športnik. Poraba na normnem krogu je sicer v optimalnih razmerah znašala nekaj več kot šest litrov.

Dotaknimo se še asistenčnih sistemov, pri katerih XCeed tudi zvesto sledi sorojencem. Nabor teh sistemov je bil v testniku bogat, med drugim sta bila vgrajena tudi sistem za samodejno parkiranje in pa tisti, ki opozarja na morebiten prečni promet. Je pa zato kar nekoliko nerazumljivo, da so mu namenili zgolj klasičen tempomat, in ne tudi radarskega. Velik del tekmecev je namreč pri tem že naredil korak naprej in upajmo, da jim bo Kia kmalu sledila. Če ne prej, vsaj ob prvi pomladitvi, do katere pa bo XCeed gotovo preživel brez večjih težav.

Kia XCeed 381 EUR (2019)

Osnovni podatki

Prodaja: KMAG d.d.
Cena testnega modela: 24.790 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 24.790 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 20.890 EUR €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,3 s s
Največja hitrost: 186 km/h km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,7 l/100 kml/100km

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 381 EUR €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 949 EUR €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 998 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 6.000/min – največji navor 172 Nm pri 1.500–4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivost: največja hitrost 186 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,7 l/100 km, izpust CO2 130 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.257 kg – dovoljena skupna masa 1.820 kg.
Zunanje mere: olžina 4.395 mm – širina 1.826 mm – višina 1.483 mm – medosna razdalja 2.650 mm – posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: 426–1.378 l
Hvalimo in grajamo
zvočna zatesnjenost 
uglašeno podvozje
videz
prostorna kabina
neprilagodljiv voznikov sedež
poraba

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri