Kratki test: Mazda CX-5 2.0i AWD Attraction

2. 2. 2013 | Aljoša Mrak
Deli

Model CX-5 se trenutno pri Mazdi prodaja kot tople žemljice. Če niste spregledali vodilne fotografije, vam bo takoj jasno, zakaj.

V tistih nekaj dneh druženja ni bilo malo kritičnih in malo manj kritičnih ocenjevalcev, ki so zunanjost Mazde CX-5 odkrito pohvalili. Da se z veliko masko prav ošabno postavlja, je jasno že na prvi pogled, hkrati pa ponuja vse tisto, kar se od sodobnega mehkega terenca pričakuje. Torej višji položaj za volanom, kar pomeni tudi lažje vstopanje in izstopanje, dovolj prostora na zadnji klopi in v prtljažniku ter – da, testni je imel tudi štirikolesni pogon.

Toda za vsemi temi bombončki se skriva drobni tisk. Zaradi ogromne maske in razmeroma obsežne čelne površine je piš vetra nad 140 km/h že slišen, pri več­ji hitrosti pa tudi moteč. Kar slišim vas, kako mi zdaj pridigate, da je omejitev na avtocesti 130 km/h. Glede na to, da vsi malce goljufamo, je 140 ali 150 km/h (po merilniku) po mojih izkušnjah kar potovalna hitrost vsaj polovice udeležencev, med njimi pa so najpogostejši prav vozniki limuzin in športnih terencev. Zato smo piš vetra okoli karoserijskih oblin uvrstili med minuse. Druga pomanjkljivost je mogoče tudi malce subjektivna, saj zaradi mehkih sedežev moj hrbet nikakor ni bil najbolj zadovoljen, ko je moral z Mazdo CX-5 na dolge poti. Sčasoma se je udobje spremenilo v bolečino, kar pa – kot sem že poudaril – lahko pripišemo tudi mojim letom ali izrabi hrustanca med vretenci. Zato svetujem, da si pred nakupom Mazdo CX-5 prej sposodite in z njo opravite malce daljši izlet, mogoče pa ste narejeni iz boljšega testa in težav s premehkimi sedeži ne boste imeli.

Zanimivi pa so mi bili tudi komentarji sopotnikov glede oblike armaturne plošče. Večina je ugotovila, da so bili pri oblikovanju Mazde precej plahi in da bi si lahko privoščili malce več drznosti. Potem pa so komentarji zavili v dve smeri: če Mazde niso ravno cenili, so končali z besedami, da armaturna plošča deluje že v novem avtomobilu zastarelo, pristaši (vsaj japonskih znamk) pa so skoraj družno ugotovili, da je to posledica skrbi glede kakovosti izdelave. Da kakovost ni talec oblike, skratka, čeprav so potem moje vprašanje o lepoti in kakovosti nekaterih tekmecev raje preslišali. Toda dejstvo je, da kakovosti izdelave nimamo kaj očitati in da se bodo lastniki Mazd v tem avtomobilu počutili zelo domače. Paket Attraction je tretji najbolje založen z opremo od štirih možnosti, zato lahko mirno spite.

Parkirna tipala spredaj in zadaj, ogrevani prednji sedeži, 17-palčna aluminijasta platišča, samodejna klimatska naprava, 5,8-palčni barvi zaslon, občutljiv za dotik, tempomat, sistem prostoročnega telefoniranja, radio s CD-predvajalnikom in šestimi zvočniki itd. so pravi balzam za voznika in sopotnike, saj si lahko z bogatejšo opremo Revolution omislite le še 19-palčna platišča (odsvetujemo, saj je potem udobja manj), usnjene sedežne prevleke, kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, pametni ključ in devet zvočnikov znamke Bose. Če ne štejemo kamere, torej nič zares uporabnega.

Zelo dobro pa je bila Mazda CX-5 opremljena z varnostno opremo, saj ponuja čelne in stranske varnostne blazine ter varnostne zavese, elektronski sistem nadzora stabilnosti DSC, sistem za nadzor dogajanja za vozilom (RVM), opozorilo o zapuščanju voznega pasu (LDWS) pa še zelo uporabne aktivne biksenonske žaromete (AFS) s funkcijo samodejnega izklopa dolgih luči (HBCS). Sistem je res dobro deloval, saj smo morali začetni cmok, da bomo z dolgimi žarometi zaslepili nasproti vozeče voznike, mirno pogoltniti. Uporabno!

Štirikolesni pogon je eden tistih, ki zagotavlja varnejše pospeševanje, ni pa ravno zabaven. Sistem namreč prenese največ 50 odstotkov navora zadnjemu kolesnemu paru, zato CX-5 tudi v snegu zelo rada rine 'prek nosu'. Da ni težko ostati na cesti, so zaslužni manjša masa karoserije in dodelano podvozje, predvsem pa dovolj natančen volanski sistem in ročni šeststopenjski menjalnik, ki je po Mazdino tradicionalno hiter in natančen. Tehniki se celo hvalijo, da so pri zobniškem delovanju precej zmanjšali trenje, zato naj bi bila tudi poraba manjša. Na testu je bila okoli devet litrov, kar ni malo, je pa mogoče pričakovana glede na štirikolesni pogon in ... kaj smo že rekli o čelni površini?

Mazda CX-5 je skratka prijeten avtomobil, čeprav ne izstopa niti s skromno porabo, niti z užitkom v vožnji, niti z obliko notranjosti. A je v vsem drugem dovolj dobra, zunaj všečna večini in varnostno bogato opremljena, da je vroča žemljica.

 

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: MMS d.o.o.
Cena osnovnega modela: 28.890 €
Cena testnega modela: 29.490 €
Pospešek (0-100 km/h): 10,5 s
Največja hitrost: 197 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 118 kW (160 KM) pri 6.000/min – največji navor 208 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/65 R 17 V (Yokohama Geolandar G98).
Zmogljivost: največja hitrost 197 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – poraba goriva (ECE) 8,1/5,8/6,6 l/100 km, izpust CO2 155 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.445 kg – dovoljena skupna masa 2.035 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.555 mm – širina 1.840 mm – višina 1.670 mm – medosna razdalja 2.700 mm –prtljažnik 505–1.620 l – posoda za gorivo 58 l.
Naše meritve
T = 27 °C / p = 1.151 mbar / rel. vl. = 39 % / stanje kilometrskega števca: 8.371 km
Pospešek 0-100km: 10,5s
402m z mesta: 17,6s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,5/16,4s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 16,4/22,9s (V./VI.)
Največja hitrost: 197km/h (VI.)
poraba na testu: 8,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,2m
AM meja: 40m
Ocena
  • Zelo lep zunaj, malce bolj zadržan znotraj, predvsem pa z vsem tistim, kar človek pri mehkih terencih pričakuje ali potrebuje: to je Mazda CX-5.

Hvalimo in grajamo
zunanji videz
opremljenost
uporabnost
aktivni ksenonski žarometi
dobro delovanje sistema i-stop
sedeži na dolgih poteh
pri večjih hitrostih moteč piš vetra
štirikolesni pogon ni zabaven
armaturna plošča deluje staro