Za Mazdo CX-5 bi lahko zapisali, da je volk v ovčji koži, pa tudi obratno. Namreč če želite terenca, je z lahkoto kos nalogi, če želite limuzino, pa tudi ne bo težav.
Zapisanega sicer ne gre jemati dobesedno, je pa blizu resnici. Mazda CX-5 ni pravi SUV ali težki terenec, a to tudi noče biti. Razlog je preprost: ljudje si želijo varnosti in udobja, a ne želijo velikih, težkih in okornih terencev, ki so poleg vsega še nesramno dragi. Dobro, tudi tale Mazda CX-5 ni ravno poceni, a v primerjavi z mačo terenci je manj kot 30.000 evrov drobiž (predvsem pa je treba vedeti, da je bila testna opremljena s paketom Attraction, nad katerim je le še najprestižnejši Revolution).
Zato ni čudno, da je razred manjših crossoverjev oziroma majhnih SUV-ov zadnja leta vse bolj priljubljen. Z njimi vozniki dobijo udobje in varnost, visoko sedenje, nadvlado nad običajnimi avtomobili (beri: limuzinami) in vse našteto za razumno ceno. Torej povsem zadovoljiva kombinacija? Pri Mazdi CX-5 zagotovo.
Avtomobil je oblikovno všečen, a boste rekli, kako naj ne bo, ko pa je (modelno) nov. Pa ni tako. Prva ovira je, da je CX-5 Mazda, druga pa, da je Mazda japonski avtomobil. In ti, z izjemo športnih, običajno ne slovijo kot lepši v avtomobilski industriji. Tudi zato se je Mazda odločila za nov oblikovni pristop, tak, ki bi njihove avtomobile približal tudi evropskemu kupcu. Enkrat, s prvo generacijo Mazde6, so jih že prepričali, zdaj jih poskušajo še s preostalimi modeli.
Mazdo CX-5 smo v našem uredništvu že vozili. Dvakrat. A obakrat z bencinskim motorjem. Da je trend dizelskih motorjev pri nas, a tudi v Evropi velik, ni treba poudarjati. Tudi pri Mazdi si želijo, da bi bili njihovi dizelski motorji cenjeni, in to tudi tam, kjer jih še niso sprejeli za svoje. Zato so poleg atraktivnega oblikovnega pristopa razvili še tehnologijo, ki združuje dobre vozne lastnosti oziroma zmogljivosti in majhno porabo goriva, ter jo poimenovali Skyactiv.
Tehnologija, gledana v celoti, seveda ni redkost v avtomobilskem svetu, saj si vedno več avtomobilskih tovarn prizadeva zmanjšati škodljive izpuste, prostornine motorjev in posledično, ob enakih ali celo boljših zmogljivostih, porabo goriva. V zadnji kategoriji so dizelski motorji še vedno v veliki prednosti pred bencinskimi, v nekaterih primerih jim do živega ne morejo niti hibridne dvoživke.
Mazdin 2,2-litrski turbodizelski motor je v CX-5 svoji nalogi več kot kos. Moči je dovolj, navora še več, delovanje pa je dovolj umirjeno, da voznika in potnikov ne utruja z glasnim delovanjem in neljubim dizelskim cukanjem med (pre)nežnim speljevanjem. Tudi njegova poraba naj ne bi bila pretirana, a je, roko na srce, nismo mogli izmeriti. Razlog je bilo obdobje izjemno hladnega vremena in nizkih temperatur (saj veste, –10 stopinj C in še manj), pri čemer sistemi, kot je Start/Stop, sploh niso delovali. A tudi brez tega 2,2-litrski turbodizelski motor s 150 'konji' ni požeruh, saj je povprečna poraba na testu znašala 8,3 litra na 100 kilometrov, kar je za vozilo, težko kar 1.600 kilogramov, vsekakor nadpovprečno dober rezultat. Ob tem velja izpostaviti, da Mazda CX-5 z omenjenim motorjem od 0 do 100 km/h pospeši v manj kot desetih sekundah, največja hitrost pa se skoraj približa številki 200 km/h.
Tako tej japonski evropejki preprosto ne moremo zameriti ničesar, tako pa še enkrat prepriča, da je vredna številnih nagrad, ki jih pobira že vse od svojega rojstva.
Besedilo: Sabastjan Plevnjak
Prodaja: | MMS d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 28.890 € |
Cena testnega modela: | 29.390 € | Pospešek (0-100 km/h): | 9,5 s |
Največja hitrost: | 197 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,3l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.191 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.500/min – največji navor 380 Nm pri 1.800–2.600/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/65 R 17 V (Yokohama Geolandar G98). |
Zmogljivost: | največja hitrost 197 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,4 s – poraba goriva (ECE) 6,0/4,7/5,2 l/100 km, izpust CO2 136 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.605 kg – dovoljena skupna masa 2.105 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.555 mm – širina 1.840 mm – višina 1.670 mm – medosna razdalja 2.700 mm –prtljažnik 503–1.620 l – posoda za gorivo 58 l. |
T = 5 °C / p = 1.022 mbar / rel. vl. = 68 % / stanje kilometrskega števca: 7.433 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,5s |
---|---|
402m z mesta: | 16,6s ( 135km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,9/11,5s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 10,2/13,1s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 197km/h (VI.) |
poraba na testu: | 8,3 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 42,4m |
AM meja: | 40m |
-
Mazda CX-5 v svoji konkurenci zagotovo spada v sam vrh, o čemer pričajo tudi številna priznanja, ki jih zbira že vse od rojstva. Zato bo všeč tistim kupcem, ki si želijo take vrste avtomobilov, drugi pa jo bodo z lahkoto prezrli. A čudežnega recepta ni, za zdaj tudi pri Mazdi ne.