Mazda3 SP CD150 ni japonski Golf GTD, je pa zelo dober avtomobil, ki razvaja tako s porabo kot prikupnostjo. Zraven dodajte še ščepec športnosti in izvedeli boste, zakaj po prvih kilometrih kar noče iz glave.
Vsi smo se strinjali, da ji črno-bela kombinacija zelo pristaja. Kot lahko vidite na fotografijah, je imela testna Mazda3 temnejši spojler, zadnji difuzor, 18-palčna platišča, vzvratni ogledali in pragova. Beri: dodatna oprema za okoli tri tisočake. Skupaj z nedolžno belo barvo karoserije je pritegnila marsikateri pogled, in če bi lepoto ocenjevali po zasukanih glavah, bi Mazdi3 prisodili visoko oceno. Na žalost pa lepote in športnih dodatkov ne iščite v notranjosti, saj so na njih pozabili. Prav tako smo pogrešali bolj školjkaste sedeže, da o izrazitejši zvočni kulisi 2,2-litrskega turbodizla sploh ne govorimo. Ne samo da ni sunka v hrbet pri polnem plinu, ampak nismo zaslediti niti prijetnega sikanja turbopuhala ali športnega zvoka pri prestavljanju.
Skratka, če k temu dodamo še podvozje, ki ni bilo prirejeno bolj športni naravi tega avtomobila (ob tem pa moramo pohvaliti, da ni bilo niti pretrdo!), in zimske gume, potem veste, da lahko o dinamičnosti govorimo zgolj potihoma. Je pa treba glasno in jasno povedati, da je motor odličen: poskočen, ko je treba hitro mimo tovornjaka, hkrati pa tudi varčen, saj smo porabili zgolj 6,3 litra na sto kilometrov (testno povprečje) oziroma skromnih 4,5 litra na našem normnem krogu. Skupaj z natančnim, toda ne hitrim šeststopenjskim menjalnikom sta odlična kombinacija in odkrito povem, da se take Mazde3 sploh ne bi branil.
Razlog za navdušenje je tudi bogata oprema, od usnjenih dodatkov do sistemov RVM (radarski sistem za nadzor nad varnim menjavanjem voznega pasu) in i-STOP (ugašanje motorja pri kratkih postankih), od zaslona, občutljivega za dotik, z navigacijo do projicirnega zaslona, od pametnega ključa do ksenonskih žarometov. Lahko bi dejali: poln klobuk dobrot. Na koncu, priznamo, smo se od tega mehkega športnega turbodizla kar težko ločili. Mogoče res ni japonski GTD, vendar po prvi vožnji priraste k srcu.
besedilo: Aljoša Mrak
Prodaja: | Mazda Motor Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 13.990 € |
Cena testnega modela: | 27.129 € |
Moč: | 110kW (150 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 8,0 s |
Največja hitrost: | 213 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 3,9l/100km |
Obvezno zavarovanje: | 631 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.356 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.184 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.500/min – največji navor 380 Nm pri 1.800/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/45 R 18 V (Goodyear Eagle UltraGrip). |
Zmogljivost: | največja hitrost 213 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,0 s – poraba goriva (ECE) 4,7/3,5/3,9 l/100 km, izpust CO2 104 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.385 kg – dovoljena skupna masa 1.910 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.580 mm – širina 1.795 mm – višina 1.445 mm – medosna razdalja 2.700 mm – prtljažnik 419–1.250 l – posoda za gorivo 51 l. |
T = 18 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 59 % / stanje kilometrskega števca: 3.896 km | |
Pospešek 0-100km: | 8,9s |
---|---|
402m z mesta: | 15,4s ( 139km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,1/11,9s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 8,6/10,4s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 213km/h (VI.) |
poraba na testu: | 6,3 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 4,5 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 43,1m |
AM meja: | 40m |
-
Zunanjost obljublja več športnosti, kot je lahko Mazda3 SP CD150 zagotovi. Boste pa zato presenečeni nad prijaznostjo do uporabnika, uglajenostjo podvozja ter skromno porabo goriva!