Kratki test: Mazda3 Sport 1.6i Takumi

Mazda3 je v seriji Takumi dobila precej stvari, ki so bile prej namenjene samo različici GTA.

Kratki test: Mazda3 Sport 1.6i Takumi (foto: Aleš Pavletič) Aleš Pavletič
12. 3. 2013

Zato se ne čudite prikupnejšemu videzu. Od različice GTA so si sposodili bolj športno masko in zadnji spojler, temno srebrna 17-palčna platišča in zatemnjena zadnja stekla pa dodajo piko na i. Skupaj z agresivnim prednjim spojlerjem je taka Mazda3 na prvi pogled prav dinamičen avtomobil, ki privlači tako mlade kot stare.

Podobna zgodba je v notranjosti. Testni avtomobil je imel športne prednje sedeže in posebno osvetlitev merilnikov iz različice GTA, osvetljene so bile tudi notranje kljuke, voznikova desnica pa se je lahko odpočila na drsnem naslonu med prvima sedežema. Medtem ko morda z obliko ali izbiro sicer zelo kakovostnih materialov Mazda3 počasi izgublja stik z mlajšimi tekmeci, pa je z opremo prav dobro založena.

Testni avtomobil je imel tempomat, tipalo za luči in dež, notranje vzvratno ogledalo s samodejno zatemnitvijo in navigacijski sistem TomTom s sistemom prostoročnega telefoniranja. Samodejna dvokanalna klimatska naprava poskrbi za primerno temperaturo, radio s CD-predvajalnikom za zabavo, izklopljiv ESP in štiri varnostne blazine ter dve varnostni zavesi pa za varnost.

Tako lahko vidimo, da Mazdi3 Takumi nič ne manjka. Bencinski 1,6-litrski motor s 77 kilovati je dovolj poskočen in prožen, da ima Trojka samo petstopenjski ročni menjalnik. Zanimivo, očitno je razmerje pri peti prestavi tako na dolgo izračunano, da hrup motorja ni moteč niti na avtocesti. Moramo pa izrecno pohvaliti mehaniko: menjalnik je s kratkimi in natančnimi gibi lahko tudi vzor marsikateremu bolj priznanemu tekmecu pa tudi podvozje in volanski sistem omogočata predvidljivo vožnjo. Kaj smo že rekli? Bolj star, bolj nor ... mislimo športen.

 

Besedilo: Aljoša Mrak

Mazda 3 Sport 1.6i Takumi

Osnovni podatki

Prodaja: MMS d.o.o.
Cena osnovnega modela: 18.440 €
Cena testnega modela: 18.890 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Pospešek (0-100 km/h): 12,7 s
Največja hitrost: 184 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,1l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 77 kW (105 KM) pri 6.000/min – največji navor 145 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/50 R 17 V (Goodyear Ultragrip Performance).
Zmogljivost: največja hitrost 184 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,2 s – poraba goriva (ECE) 8,5/5,3/6,5 l/100 km, izpust CO2 149 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.190 kg – dovoljena skupna masa 1.770 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.460 mm – širina 1.755 mm – višina 1.470 mm – medosna razdalja 2.640 mm –prtljažnik 432–1.360 l – posoda za gorivo 55 l.

Naše meritve

T = 18°C / p = 1.005 mbar / rel. vl. = 38 % / stanje kilometrskega števca: 2.151 km
Pospešek 0-100km: 12,7s
402m z mesta: 18,7s ( 123km/h)
Prožnost 50-90km/h: 15,1s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 16,9s (V.)
Največja hitrost: 184km/h (V.)
poraba na testu: 8,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,5m
AM meja: 40m
Ocena
  • Mazda3 je kljub starosti še vedno v formi; tehnika je preprosta, a učinkovita, z oznako Takumi pa ima še več opreme. Če bi le bila še cena nižja …

Hvalimo in grajamo
menjalnik (natančni in kratki gibi prestavne ročice)
natančnost mehanike (volanski sistem, podvozje)
kakovost izdelave
bogatejša oprema
nima dnevnih luči
cena
trije zasloni različnih oblik in barv
neugledna plastika na sredinski konzoli