Kratki test: Mercedes Benz B 180 CDI 7G-DCT Blue Efficiency

23. 9. 2013 | Dušan Lukič
Deli

No ja, ne povsem navaden. V prvem testu razreda B lani smo zapisali, da si želimo sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik. Želja je bila uslišana.

Tale testni B 180 CDI se od našega prvega testnega razlikuje le po dveh res pomembnih stvareh: podvozju in menjalniku. Za prvo smo lani zapisali, da je pretrdo, saj je imel tedanji testni B doplačilno športno podvozje. Ta ga ni imel, in to se je izza volana krepko poznalo. Ne zato ker bi bila lega na cesti opazno slabša, krmiljenje (na primer) manj natančno ali nagibanje v ovinkih pretirano, temveč zato ker je blaženje neravnin precej boljše, predvsem na kratkih neravninah, na katerih je športno podvozje sunke prenašalo neposredno do zadnjic potnikov. Tale B je precej bolj udoben in takšno podvozje njegovemu značaju veliko bolj ustreza.

Pod motornim pokrovom je namreč osnovna različica dizla z 'vsega' 109 'konji'. Za manjši, lažji avtomobil bi bilo to več kot dovolj, pri B pa je tak motor sicer še zadovoljiv, a nič več kot to. V mestu in na regionalkah ni nobenih težav, le na avtocesti lahko včasih zadiha 'na škrge'.

Rešuje ga seveda menjalniška avtomatika. 7G-DCT je Mercedesova oznaka za sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik in ta avtomobilu (kot navadno podvozje) zelo ustreza. Prestavljanja so hitra, a prav nič sunkovita, motor je vedno v pravem območju vrtljajev, z obvolanskima ročicama pa menjalnik zlahka krmilimo tudi ročno. A to, roko na srce, ni potrebno skoraj nikoli – menjalniku in motorju je najbolje preprosto pustiti, da opravljata svoje delo. Potem je tudi poraba lahko majhna: testna se je ustavila pri okroglih sedmih litrih.

Čeprav je oblika B-ja rahlo enoprostorska, pa notranjost ni tako prilagodljiva, kot je v navadi pri pravih enoprostorcih. A to B tudi noče biti – je le zanimivo oblikovan, dovolj velik družinski avtomobil, v katerem se dobro počutijo tako potniki kot voznik. Zadnjega razvajajo priročna namestitev ročice menjalnika (ob volanskem obroču), dovolj opreme, vključno s tempomatom in omejevalnikom hitrosti, ter dobri sedeži, ki omogočijo hitro najti udoben položaj za volanom.

Pomanjkljivosti? Malce motorne moči več ne bi škodilo ter malce manj hrupa dizla. In sistem za opozarjanje pred trki bi bil lahko bolje nastavljen, saj se je neredko sprožil v popolnoma varnih položajih (zmotil ga je že, na primer, avtomobil na sosednjem voznem pasu na mestni dvopasovnici).

Ampak temu B-ju ne manjka tudi prednosti: od premišljeno praktičnih pritrdišč Isofix do odličnih ksenonskih luči, premišljene notranje osvetlitve, dobrih zavor in uporabno velikega prtljažnika. In cene.

Besedilo: Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 26.540 €
Cena testnega modela: 33.852 €
Pospešek (0-100 km/h): 11,4 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.796 cm3 – največja moč 80 kW (109 KM) pri 3.200–4.600/min – največji navor 250 Nm pri 1.400–2.800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – gume 225/45 R 17 W ( Yokohama Advan Sport).
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,7 s – poraba goriva (ECE) 5,1/4,2/4,5 l/100 km, izpust CO2 121 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.505 kg – dovoljena skupna masa 2.025 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.359 mm – širina 1.786 mm – višina 1.557 mm – medosna razdalja 2.699 mm –prtljažnik 488–1.547 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 25 °C / p = 1.017 mbar / rel. vl. = 45 % / stanje kilometrskega števca: 10.367 km
Pospešek 0-100km: 11,4s
402m z mesta: 17,9s ( 123km/h)
Največja hitrost: 190km/h (VII.)
poraba na testu: 7,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,0m
AM meja: 42m
Ocena
  • B s samodejnim menjalnikom postane točno tisto, kar bi pomislili ob prvem pogledu nanj: nemško dodelan, dovolj prostoren in udoben družinski avtomobil.

Hvalimo in grajamo
menjalnik
poraba
pritrdišča Isofix
luči
preobčutljiv sistem za opozarjanje na možnost trka
malce prehrupen motor